مکمل بنزین
گوناگونخبر

افزوده شدن نام سایپا به سایت رسمی کمپانی سیتروئن! + عکس

همکاری دو کمپانی بزرگ خودروسازی کشورمان با کمپانی‌های فرانسوی، سال‌هاست که ادامه دارد و در این مدت بارها این همکاری‌ها به دلایل مختلف قطع و دوباره از سر گرفته شده است. یکی از کمپانی‌هایی که محصولاتش از دیرباز در کشور ما تولید شده و در خیابان‌ها دیده‌ایم، سیتروئن فرانسه است. این کمپانی که در سال 1919 توسط آندره سیتروئن تاسیس شد و هم اکنون به عنوان شرکت تابعه ای از گروه پژو فرانسه محسوب می‌شود.

سیتروئن تنها 4 سال پس از تاسیس به عنوان بزرگ‌ترین خودروساز اروپا و چهارمین خودروساز بزرگ جهان تبدیل شد. همانطور که گفته شد این کمپانی بزرگ در سال 1976 بخشی از گروه صنعتی پژو سیتروئن فرانسه شد.

saipa-2

اما اگر به خاطر داشته باشید، ژیان به عنوان یکی از اولین محصولات این کمپانی از دیرباز در خیابان‌های اکثر شهرهای کشور ما تردد داشته است و ما ایرانیان با او خاطره بسیاری داریم! 

همکاری کمپانی سایپا با سیتروئن چند سالی است که در حال انجام است و البته در برهه‌ای به دلیل افزایش تحریم‌های ضد ایرانی، این همکاری تا مرز قطع شدن کامل نیز پیشرفت. اما در اسفندماه سال گذشته اخباری مبنی بر آغاز دور جدید همکاری ایران با سیتروئن فرانسه در رسانه‌ها منتشر شد. حال به نظر می‌رسد که این رویداد قطعی شده و وب سایت رسمی کمپانی سیتروئن، شرکت سایپا را به عنوان یکی از شرکا و همکاران اصلی خود معرفی کرده و نام IRAN را در صفحه اصلی وب سایت خود اضافه کرد.

Saipa

باید دید که آیا این همکاری به ورود خودروهای لوکس و بی نظیر سیتروئن به ایران ختم خواهد شد یا طبق معمول یک حرکت تبلیغی بوده و چیزی جز محصولات ساده و قدیمی این کمپانی های فرانسوی نصیب ایرانیان نخواهد شد!؟

البته ذکر این ضروری است که شرکای فرانسوی ایران خودرو و سایپا همیشه به بدعهدی و بی تعهدی معروف بودهاند؛ باید دید که آیا این همکاریهای دو طرفه صرفا برای تامین اهداف خاصی است یا قرار است چیزی نیز نصیب مردم شود؟! 

نظر شما چیست ؟ 

 

محمد سعید بهمنی

فارغ التحصیل روابط بین الملل؛ عاشق ماشین با افتخار در خدمتم: ایمیل: Email: Saeid.bahmani@gmail.com اینستاگرام https://instagram.com/saeid.bahmaniii

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا