مکمل بنزین
گوناگونتازه‌هاخبر

مزدا بر روی موتور روتاری با سوخت هیدروژن کار می‌کند؟!

هنوز کاملا مشخص نشده که مزدا قصد دارد به منظور افزایش برد خودروهای برقی‌اش از موتور روتاری استفاده کند یا نه، اگرچه شایعاتی مبنی بر ارتقا آن کماکان به گوش می‌رسد، اما این اخبار تنها به سردرگمی و گمانه‌زنی در مورد موتور محبوب روتاری می‌افزایند، اگرچه، اطلاعاتی که اخیرا در مورد ارتقا این موتور به دست ما رسیده جالب هستند، البته اگر حقیقت داشته باشند. بر اساس گزارش جدید BestCarWeb.jp، روتاری جدید مزدا با سوخت هیدروژنی کار خواهد کرد!

این شایعات درباره احیا موتور، کمی بعد از اینکه مزدا اعلام کرد تولید RX-8 با مدل سال ۲۰۱۲ را متوقف خواهد کرد، شروع شدند. مزدا سابقه‌ای طولانی در زمینه ادامه ارتقا و توسعه موتور دارد. بر اساس این نشریه، سوخت هیدروژنی کاملا با طراحی منحصر به فرد موتور روتاری سازگار است، چرا که در این موتور لکه‌های حرارتی که می‌توانند ناخواسته منجر به اشتعال زودهنگام سوخت شوند وجود ندارد، لازم به ذکر است که چنین پیشرانه‌ای احتمالا گران و مختص به یک مدل محدود خواهد بود.

حتی اگر هیچوقت به مرحله تولید نرسد، بازهم این یک پیشنهاد وسوسه کننده است! مزدا در اکتبر گذشته تایید کرده بود که موتور روتاری در نیمه اول سال ۲۰۲۲ با MX-30 باز خواهد گشت، البته این شرکت بعدا در ماه جولای از حرف خود بازگشت و اعلام کرد زمان برگشت این موتور مشخص نیست. درست در همین زمان بود که شایعاتی مبنی بر توقف کامل تولید این موتور به گوش می‌رسید، مردم در شبکه‌های اجتماعی ادعا می‌کردند که این شرکت ایده استفاده از روتاری به عنوان افزایش دهنده برد را به کلی کنار گذاشته‌.

این خبرهای ضد و نقیض درباره موتور، توجه علاقه‌مندان را به کانسپت‌هایی مثل RX-Vision جلب کرده، اگرچه به نظر می‌رسد احتمال استفاده مجدد از این موتور کم باشد.

تصمیم مزدا برای استفاده مجدد از موتور روتاری به منظور افزایش برد جدی به نظر می‌رسد، اگرچه ارتقاهای اخیر خبر از آینده‌ای خوب برای این موتور نمی‌دهند. مزدا دهه‌هاست تجربه استفاده از موتورهای روتاری‌ای که با سوخت هیدروژنی کار می‌کنند را دارد_ در سال ۲۰۰۳ یک موتور RX-8 تولید کرد که با سوخت هیدروژنی کار می‌کرد و انتظار می‌رود این تکنولوژی با خودروهای کاملا برقی پیشرفت چشمگیری داشته باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا