مکمل بنزین
گوناگونخبر

دوج جورنی جدید در چین معرفی شد!

دوج جورنی سال گذشته از بازار ایالات‌متحده کنار رفت اما حالا استلانتیس در حال احیای این نام برای یک کراس‌اوور کاملاً متفاوت است. درحالی‌که جورنی قبلی روی پلت‌فرم GS که به‌طور مشترک توسط دایملر کرایسلر و میتسوبیشی توسعه یافته بود ساخته شده بود، جورنی مدل 2022 بر اساس یک کراس‌اوور کامپکت چینی بنام ترامپچی GS5 ساخته شده است.

دوج جورنی جدید بخشی از روابط بین استلانتیس و شرکت مادر ترامپچی یعنی گک موتور در چین خواهد بود. نتیجه این همکاری در ابتدا عرضه جورنی جدید در مکزیک خواهد بود یعنی جایی که نسل قبلی این کراس‌اوور در آن تولید می‌شد. بعداً اما جورنی به سایر کشورهای آمریکای لاتین مثل پرو، شیلی و کلمبیا هم خواهد رسید.

طراحی دوج چینی:

در تصاویری که از جورنی جدید منتشر شده، چراغ‌های جلوی یکسانی با ترامپچی GS5 دیده می‌شود اما طراحی جلوپنجره و سپر تغییر کرده است. هنوز مشخصات این خودرو به‌طور رسمی اعلام نشده اما گزارش‌های محلی به یک پیشرانه 1.5 لیتری توربو اشاره کرده‌اند که 166 اسب بخار قدرت و 255 نیوتن متر گشتاور دارد.

این نیرو از طریق یک گیربکس شش سرعته اتوماتیک به چرخ‌های جلو فرستاده می‌شود. سیستم تعلیق این خودرو نیز در جلو از نوع مک‌فرسون و در عقب چند اتصالی خواهد بود. قرار است فروش دوج جورنی جدید از ماه نوامبر در مکزیک آغاز شود اما قیمت آن هنوز اعلام نشده است.

فعلاً حرفی در مورد بازگشت دوج جورنی به بازار ایالات‌متحده زده نشده است اما طبق گزارشات، ممکن است در این بازار یعنی دیگر از نام‌های قدیمی دوج زنده شود. با توجه به شایعات اخیر، استلانتیس قصد ساخت کراس‌اوور جدیدی بنام دوج هورنت را برای بازار آمریکا دارد که برادر کراس‌اوور کامپکت جدید آلفارومئو توناله خواهد بود.

احتمالاً این خودرو با قوای محرکه پلاگین‌هیبریدی 2 لیتری به بازار خواهد آمد زیرا استلانتیس چند ماه پیش به‌عنوان بخشی از نقشه راه محصولات دوج، از ارائه یک مدل پلاگین‌هیبریدی در سال 2022 خبر داده بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا