مکمل بنزین
گوناگونخبر

تیزر نسل جدید شاسی‌بلند پرچمدار لکسس LX منتشر شد

از زمان معرفی نسل جدید تویوتا لندکروزر که در ایالات‌متحده عرضه نمی‌شود، بی‌صبرانه منتظر برادر لوکس‌تر آن یعنی نسل جدید لکسس LX هستیم. سرانجام اما به‌زودی این انتظار به پایان خواهد رسید زیرا برند لوکس تویوتا با انتشار تیزری، رسماً از رونمایی نسل جدید شاسی‌بلند پرچم‌دار خود در تاریخ 13 اکتبر برابر با 21 مهر خبر داده است. این تیزر شامل یک فیلم کوتاه و یک تصویر است که برخی از ویژگی‌های طراحی LX جدید را نشان می‌دهد. در عقب خودروی، چراغ‌های L شکلی دیده می‌شود که با یک نوار LED به هم متصل شده و نمای زیبایی را ایجاد کرده‌اند. در اینجا لوگوی لکسس با نوشته LEXUS جایگزین شده و نشان LX600 هم در پایین به چشم می‌خورد. در این تیز همچنین می‌توانیم نگاهی اجمالی به گلگیرهای عضلانی جلو و آینه جانبی روی در داشته باشیم.

از قبل میدانیم که نسل جدید لکسس LX روی پلت‌فرم تویوتا لندکروزر LC300 ساخته می‌شود و از همان شاسی نردبانی پلت‌فرم GA-F بهره می‌برد. طبق آخرین گزارشات، لکسس LX600 به همان پیشرانه 3.5 لیتری V6 توئین توربوی لندکروزر مجهز خواهد بود که 415 اسب بخار قدرت و 650 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند؛ اما علاوه بر این، ساخت یک نسخه پرچم‌دار هیبریدی بنام LX750h هم شایعه شده که ظاهراً از همان پیشرانه V6 مذکور به همراه یک موتور الکتریکی استفاده خواهد کرد که مجموع خروجی را به 480 اسب بخار قدرت و 870 نیوتن متر گشتاور می‌رساند. در هردو نسخه، نیرو از طریق یک گیربکس 10 سرعته اتوماتیک به هر چهارچرخ انتقال پیدا می‌کند.

نسل کنونی یا سوم لکسس LX برای اولین بار در سال 2007 معرفی شد و در سال‌های 2010، 2012 و 2015 سه فیس‌لیفت متوالی را تجربه کرد تا همچنان توانایی رقابت خود را حفظ کند؛ اما با وجود به‌روزرسانی‌های متعدد، سرانجام پس از سال‌ها حضور در بازار زمان تغییر نسل این شاسی‌بلند لوکس ژاپنی فرارسیده است. اولین نمایش دیجیتالی نسل چهارم لکسس LX چهارشنبه 13 اکتبر ساعت 19:30 به‌وقت مسکو صورت خواهد گرفت و سپس به‌صورت فیزیکی در روسیه و امارات رونمایی خواهد شد. انتظار می‌رود شاسی‌بلند پرچم‌دار لکسس در نیمه اول سال 2022 در ایالات‌متحده عرضه شود تا با رقبای قدرتمندی مثل کادیلاک اسکالید، لینکلن نویگیتور و جیپ گرند واگنییر رقابت کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا