Take a fresh look at your lifestyle.
َADS Temp مستطیل

آئودی Q5 E-Tron الکتریکی برای بازار چین معرفی شد

آئودی بسرعت در حال معرفی مدل‌های الکتریکی مختلف است تا در آینده‌ای نه‌چندان دور کل سبد محصولات خود را تمام الکتریکی کند. جدیدترین محصول الکتریکی این شرکت کراس‌اووری بنام Q5 E-Tron است که در نمایشگاه گوانگژو معرفی شده است. البته این خودرو فقط برای بازار چین در نظر گرفته شده و اساساً یک فولکس‌واگن ID.6 با لباس لوکس‌تر آئودی محسوب میشود.

Q5 E-Tron در ظاهر شباهت زیادی به مدل Q4 E-Tron دارد و مثل نسخه کشیده‌تری از Q4 به نظر می‌رسد اما نتیجه کار خودرویی ناهماهنگ و بدقواره از آب درنیامده و همچنان جذاب به نظر می‌رسد. این خودرو به سه ردیف صندلی مجهز است و حداکثر ظرفیت حمل هفت نفر را دارد اما نسخه شش‌نفره آن‌هم با صندلی‌های خلبانی در ردیف دوم ارائه خواهد شد. این کراس‌اوور جدید الکتریکی 4,876 میلی‌متر طول و 2,965 میلی‌متر فاصله محوری دارد که دقیقاً با ID.6 یکسان است.

Q5 E-Tron پس از سدان A7 L که اوایل سال جاری معرفی شد، دومین محصول آئودی است که توسط جوینت ونچر فولکس‌واگن-سایک به‌طور انحصاری برای بازار چین توسعه پیدا کرده است. این کراس‌اوور الکتریکی بر اساس پلت‌فرم MEB گروه فولکس‌واگن ساخته شده است و آئودی برای بازارهای اروپا و آمریکای شمالی مدل سطح بالاتر Q6 E-Tron را ارائه خواهد کرد. این مدل جدید قرار است سال آینده به‌عنوان اولین محصول الکتریکی آئودی که روی پلت‌فرم PPE ساخته می‌شود رونمایی شود. این پلت‌فرم به‌طور مشترک با پورشه توسعه پیدا کرده و در نسل بعدی ماکان که الکتریکی خواهد بود هم استفاده خواهد شد.

Q5 E-Tron در نسخه‌های 40 و 50 معرفی شده که به ترتیب محرک عقب و چهارچرخ محرک هستند و در تصاویر با رنگ‌های سفید و قرمز دیده می‌شوند. نسخه 40 یک موتور الکتریکی با 201 اسب بخار قدرت در عقب دارد اما نسخه 50 در جلو هم به یک موتور الکتریکی مجهز است که مجموع قدرت را به 302 اسب بخار می‌رساند. هردو نسخه اما از پکیج باطری یکسان 83.4 کیلووات ساعتی استفاده می‌کنند. علاوه بر این، یک نسخه پایه با نام 35 هم ارائه خواهد شد که محرک عقب و تک موتوره با 177 اسب بخار قدرت و باطری کوچک‌تر 55 کیلووات ساعتی خواهد بود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.