مکمل بنزین
رپورتاژ

خرید آسان انواع فیلتر خودرو از فروشگاه مستر یدکی

هیچ‌گاه نمی‌توان با تکیه بر این‌که یک خودرو‌ی دست اول خریداری می‌کنید، به فکر این باشید که در سال‌های آینده و در زمان استفاده از خودرو‌ی خود، نیازی به لوازم یدکی خودرو پیدا نخواهید کرد. لوازم خودرو هم مانند هر وسیله‌ای ممکن است خراب، فرسوده و دچار مشکلات فنی شود. به همین دلیل است که باید قطعات تعمیر یا تعویض شود. فیلترها از جمله قطعات مهم مصرفی خودرو هستند که از ورود آلودگی ها به قسمت های مختلف خودرو جلوگیری می کنند و عمر مفید خودرو را تا حد زیادی بهبود می بخشند. از جمله این فیلترها می توان به فیلتر هوای کابین، فیلتر هوای موتور، فیلتر روغن و صافی بنزین اشاره کرد.

در این شرایط پیدا کردن نمایندگی فروش بهترین لوازم یدکی خودرو از جمله فیلترها، که بتوان از اصالت و سلامت کالای آن اطمینان کرد، یک بحث مهم است. شما برای تهیه‌ی لوازم یدکی مورد نیاز خود به سراغ کدام مرجع می‌روید؟ آیا خرید آنلاین را به خرید حضوری ترجیح می‌دهید یا عقیده‌ی شما بر خرید حضوری لوازم یدکی خودرو است؟ اگر خرید آنلاین از فروشگاه‌ها و نمایندگی‌های معتبر لوازم یدکی را مورد تایید قرار می‌دهید، امروز برای شما یکی از نمایندگی فروش قطعات خودرو را معرفی خواهیم کرد.

به دلیل تحریم‌ها، مشکلات اقتصادی و گرانی این روزها، برخی از افراد همواره دچار تردید و نگرانی درباره‌ی اصالت و درستی لوازم یدکی خودروی خود هستند. فیلترها شاید مانند سایر قطعات ضروری به نظر نرسند اما برای خودرو اهمیت بسیار زیادی دارند و نمی‌توان از آن غافل شد. نقص در این قطعات می‌تواند منجر به ضرر مالی بسیار شدیدتر و آسیب به سایر قطعات شود. برای پیشگیری از بروز چنین اتفاقاتی به شما پیشنهاد می‌کنیم به فکر خرید لوازم یدکی خودرو از نمایندگی‌های معتبر باشید. در این مبحث قصد داریم تا نگاهی بر انواع فیلترهای مورد نیاز خودرو داشته باشیم و آنها را معرفی کنیم.

فیلتر هوا

بهترین محفظه فیلتر هوای خودرو شامل مجموع بهم فشرده از کاغذهای کربنی میباشد که در فریمی پلاستیکی قرار گرفته است. کلیه منفذهای اتصال کاغذهای اکاردونی شکل با این فریم را ماده ای از جنس‌لاستیک میپوشاند. در محفظه فیلتر هوا خودرو به خاطر این این منفذها تمامی هوای ورودی به موتور از این فیلتراسیون کاغذی عبور کند.

محفظه فیلتر هوای خودرو درجعبه ای پلاستیکی به شکلهای مربع یا مستطیل و یا استوانه ای که زیر درب موتور اتومبیل میباشد قرار میگیرد که یا با بستهای کلیپسی شکل و یا پیچ شدن درب این جعبه از ورود هوا از حاشیه ها جلو گیری میشود تا هوای لازم برای موتور خودرو از لوله ای خرطومی شکل که هوای لازم برای موتور را از پشت جلو پنجره خودرو به داخل محفظه قرار گرفتن دستگاه فیلتر هوا خودرو هدایت میکند تامین دلیل خرطومی بودن لوله ها نیز شکستن مسیر مستقیم هوای ورودی میباشد.

مشاهده قیمت فیلتر هوای خودرو در فروشگاه مستریدکی

فیلتر کابین خودرو

فیلتر کابین خودرو یکی از اساسی‌ترین قطعات مصرفی ماشین است. این قطعه برای بهبود کیفیت هوا در داخل وسیله نقلیه قرار می‌گیرید و کاربرد آن این است که ناخالصی‌های موجود در هوا که وارد کابین می‌شوند را به‌خود جذب می‌کند و همچنین غلظت آلاینده‌ها را در فضای محدود داخل خودرو کاهش می‌دهد. پس از چک کردن مرتب و تعویض به‌موقع این قطعه غافل نشوید، چرا که مستقیما با سلامت خودتان در ارتباط است و این همان چیزی‌ست که نمی‌توان نادیده‌اش گرفت.

به‌طور کلی سه نوع فیلتر وجود دارد که بر اساس مواد و کیفیت به‌کار رفته در تولید آن‌ها، تقسیم‌بندی می‌شوند:

  • فیلترهای ذرات: این نوع فیلتر ذرات و گرد و غبارهای بزرگتر از 0.1 میکرومتر (به عنوان مثال گرده، دوده، گرد و غبار سایش لاستیک) را جذب می‌کنند.
  • فیلترهای ترکیبی: علاوه بر به دام انداختن گرد و غبار، این فیلترها بوی نامطبوع و گازهای مضر NOx ، ازن ، NO2 ، بوتان ، تولوئن ، SO2 ، بوتادین و … را با استفاده از یک لایه کربن فعال در خود جذب می‌کنند.
  • فیلترهای ترکیبی با عملکردهای اضافی: این فیلتر که نوع خود محصولی جدید محسوب می‌شود، یک فیلتر ترکیبی جدید با خاصیت ضد حساسیت است که آلرژن‌های منتقل شده توسط گرده‌ها را با استفاده از یک سطح درمانی طبیعی از فیلتر (پلی فنول) خنثی می‌کند. این فیلتر امنیت بیشتری را برای افراد مستعد بیماری‌های تنفسی فراهم می‌کند (به عنوان مثال افرادی که آلرژی دارند).

رانندگان به‌طور متسمر با آلودگی هوا درگیر هستند، به خصوص هوایی که در داخل وسیله نقلیه خود تنفس می‌کنند. این هوا بر سلامتی، راحتی و رفاه آن‌ها تأثیر می‌گذارد. مطالعات نشان می‌دهد که آلودگی درون یک وسیله نقلیه می تواند دو تا پنج برابر بیشتر از بیرون آن باشد! رانندگان و مسافران دائما در معرض این آلودگی هستند.برای خرید یک فیلتر از سه یا چهار لایه مختلف تشکیل شده است:

  • یک لایه پشتیبانی ساخته شده از مواد ساختاری مانند پلیمر، برای استحکام و پایداری
  • یک لایه جاذب متشکل از مواد غیر بافته‌شده حاوی ذرات کربن فعال
  • یک یا دو لایه مواد فیلترینگ (کاغذ فیلتر پلیسه‌دار که ذرات و گرد و غبار از اندازه‌های مختلف را به‌دام می‌اندازد)

خرید فیلتر کابین انواع خودرو با بهترین قیمت

فیلتر روغن خودرو

فیلتر روغن ماشین قطعه‌ای در موتور اتومبیل است كه با قرار گرفتن در مسیر ورودی روغن موتور خودرو به موتور، از ورود آلودگی ها و جرم های جذب شده در محفظه موتور جلوگیری می‌كند. این آلودگی ها می توانند قارچ ها و باكتری های موجود در هوای داخل موتور و همینطور گرد و غبار و خرده های فلزی باشند. تصفیه كردن روغن باعث تمیز وخالص ماندن روغن در طول مدت عملكرد خود می‌شود.

در مورد مشخصات فنی بهترین فیلتر روغن خودرو برای خودروی خود، اگر از روغن سینتتیك كه قابلیت روانكاری در حدود ١٥٠٠٠ كیلومتر درون محفظه موتور را دارا میباشد، استفاده میكنید حتما از فیلترهای سینتتیك نیز كه از تركیب الیاف كاغذ، سلولز وفایبر گلاس تولید شده اند استفاده كنید. زیرا این نوع از فیلتر های روغن خودرو قادر به ١٥٠٠٠ كیلومتر كار كردن هستند. در غیر این صورت میتوانید از فیلترهای معمولی استفاده كنید كه طول عمر آنها تقریبا” ٦٠٠٠ كیلومتر میباشد.

اینکه چه مدت طول میکشد تا اجزای تشکیل دهنده فیلتر روغن ماشین خراب شود، بستگی به کارکرد خودرو دارد. طول عمر فیلتر روغن خودروهای سواری همانند روغن ماشین بین ٥٠٠٠ كیلومتر تا نهایتا ٨٠٠٠ كیلومتر است. با توجه به توصیه خودروسازان حتما” در هنگام تعویض روغن، فیلتر را نیز تعویض كنید.

مشاهده قیمت فیلتر روغن در مستریدکی

خرید لوازم یدکی با کیفیت از مستریدکی

همانطور که گفته شد؛ فیلترهای خودرو مثل فیلتر هوای خودرو، فیلتر کابین خودرو و فیلتر روغن در فهرست قطعات مهم مصرفی خودرو قرار می‌گیرند، البته کیفیت این قطعات را برند و کیفیت مواد تولیدی هر کدام از این قطعات تضمین‌ می‌کند. انتخاب لوازم یدکی اصلی، در حال حاضر از اصلی‌ترین دغدغه‌های مصرف‌کنندگان است، ما در فروشگاه اینترنتی مستریدکی در تلاشیم تا مجموعه‌ای از بهترین‌ها را با کیفیتی مطمئن در اختیار شما قرار دهیم. با مراجعه به وب‌سایت ما می‌توانید همه اطلاعات لازم در خصوص کالای موردنیازتان را به‌دست بیاورید و در نهایت خریدی با آگاهی و اطمینان انجام دهید.

این مطلب یک رپورتاژ آگهی بوده و چرخان در تهیه آن نقشی نداشته است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا