مکمل بنزین
گوناگونخبر

تلاش پاکستان برای خلاصی از دست خودروسازان ژاپنی!

حکومت پاکستان در تلاش است تا با جلب نظر خودروسازان بزرگ جهان، بازار خودروی این کشور را از زیر سلطه خودروسازان ژاپنی بیرون بکشد. در حال حاضر خودروهای تویوتا، هوندا و سوزوکی در پاکستان مونتاژ شده و با قیمت‌های نسبتا زیادی عرضه می‌شوند. دولت پاکستان به دنبال تغییر وضعیت کنونی بوده و خود را برای مذاکره با کمپانی‌های مطرح خودروسازی جهان، از جمله؛ فیات، فولکس‌واگن، رنو و نیسان؛ آماده می‌کند.

pakistani-flag

اقتصاد پاکستان در هشت سال گذشته به سرعت رشد کرده و نرخ بهره‌وری این کشور در 42 سال گذشته بی‌سابقه بوده است. مسئولان پاکستان معتقد هستند که کشورشان پتانسیل جذب سرمایه گذاری‌ خارجی، برای بازاری 200 میلیون نفری را دارد.

مفتاح اسماعیل، یکی از مسئولان اقتصادی پاکستان در این‌ باره می‌گوید: «ما منتظر سرمایه‌گذاری یک و یا دو خودروساز بزرگ جهانی در پاکستان هستیم.» او مذاکره با نیسان و رنو را تایید کرده و ماه گذشته نیز به ملاقات مدیران فیات رفته است. رنو در حال بررسی پیشنهاد پاکستان برای حضور در این کشور بوده و کمپانی نیسان موافقت اولیه خود را برای حضور در پاکستان اعلام کرده است.

امین نقی زاده

از اواخر سال 94 به تیم نویسندگان چرخان پیوسته و از آن زمان تاکنون با نهایت علاقه و اشتیاق به همکاری خود با این تیم دوست داشتنی ادامه داده‌ام. همیشه در حال یادگیری هستم و هیچ گاه از مطالعه به دور نبوده و نخواهم بود.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. ترو خدا ببین ایران به چه روزی افتاده که پاکستان میره با کمپانی‌های مطرح خودروسازی جهان قرار داد میبنده بعد اونوقت ایران میره محصولات چینی رو کپی میکنه!!!
    فقط همین مونده چند سال بعد پاکستانیا به ریش ما بخندن!!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا