مکمل بنزین
گوناگوناخبار روز خودروبرگزیده‌هاخبر

جدیدترین گزارش کیفی خودروهای مونتاژی در ایران منتشر شد؛ سایپا خوشحال‌تر از بقیه

بالاخره پس از گذشت مدت کوتاهی، شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران گزارش ارزشیابی کیفی انواع خودروهای سواری ویژه آبان‌ماه 1400 را منتشر کرد.

امتیازاتی که از آزمون‌های شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران در آبان‌ماه سال جاری بدست آمده، نشان می‌دهد که محصولاتی چون بهمن دیگنیتی پرایم از شرکت بهمن موتور و دنا پلاس توربو اتوماتیک از شرکت ایران خودرو، همچنان به عنوان باکیفیت‌ترین خودروهای تولیدی بازار ایران شناخته می‌شوند. این دو خودرو، در مجموع توانسته‌اند تا 5 ستاره کیفی را طی ارزیابی انجام شده در آبان 1400 دریافت کنند.

لازم به ذکر بوده که در لیست خودروهای سبک سواری موجود، به جز افزوده شدن نام خودرو شاهین و بالا رفتن ستاره کیفی کوئیک تولیدی پارس خودرو، کیفیت‌ها مانند ماه گذشته بوده و تغییری نکرده است.

جدول کیفی خودروهای کشور

همان‌طور که از لیست فوق معلوم است، در کلاس قیمتی 1، تنها خودرو چری تیگو7 وجود دارد که همچنان مانند ماه های گذشته با 3 ستاره کیفی، با خودش رقابت می‌کند! در کلاس قیمتی دوم، دیگنیتی پرایم شرکت بهمن موتور برای چندمین بار متوالی توانسته تا تمامی ستاره‌های کیفی را برای خود کرده و باکیفیت ترین خودرو این رنج محسوب شود.

نکته‌ای که وجود دارد، این است که مانند ارزشیابی ماه‌های گذشته، همچنان خبری از ستاره‌های کیفی بهمن فیدلیتی پرایم و یوآز پاتریوت نیست!

اما در آبان‌ماه 1400، شاهد این هستیم که در کلاس قیمتی سوم، تنها خودرو ام وی ام X22 وجود داشته که البته، بزودی این خودرو هم توقف تولید شده و نسخه پرو جایگزین آن خواهد شد.

به سطح قیمتی چهارم می‌رسیم. جایی که از 15 خودرو موجود، تنها یک محصول مربوط به سایپا بوده و بقیه برای این خودرو هستند. همان‌طور که پیش‌تر بواسطه برخی منابع از 4 ستاره بودن خودرو شاهین اطلاع داده بودیم، حال با انتشار این لیست، مهر تاییدی برای ادعای چرخان بوده و می‌توان دید که جدیدترین محصول گروه خودروسازی سایپا توانسته تا 4 ستاره کیفی را کسب کند.

در سطح قیمتی پنجم هم به جز محصولات گروه خودروسازی سایپا، محصولی از برند دیگر مشاهده نمی‌شود. در این سطح، کوئیک و کوئیک اس توانسته‌اند تا چهار ستاره از پنج ستاره کیفی را بدست آورند. همچنین در این محدوده، شاهد این هستیم که کوییک R مونتاژی شرکت پارس خودرو با ارتقاء یک ستاره ای، توانسته تا در آبان ماه 1400 چهار ستاره کیفی را از شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران کسب کند.

اما به قسمت وانت و پیکاپ‌ها می‌رسیم. در کلاس قیمتی اول، خودرویی به این لیست افزوده نشده و هم‌چنان سه پیکاپ فوتون تانلند دیزلی نیو، کی ام سی T8 و یوآز پیکاپ وجود دارند. در کلاس قیمتی دوم هم نسبت به ماه گذشته، تغییری انجام نشده و نام وانت هایی چون پادرا پلاس، کارا شرکت بهمن موتور در دو نسخه تک و دو کابین تیپ 3، سایپا 151 و وانت نیسان تک و دوگانه سوز آپشنال به چشم می‌خورد.

جدول کیفی خودروهای سنگین

سیدعلی سیدهاشمی

سیدعلی سیدهاشمی - SEYYED ALI SEYYED HASHEMI خبرنگار و فعال حوزه خودرو Automotive industry journalist Репортер автомобильной промышленности 汽车行业记者 پیج اینستاگرام: Seyyed.ali_seyyed.hashemi

نوشته های مشابه

‫6 دیدگاه ها

  1. ماشالله کویییییک…جالبه تیگو۷وتیگو۵ازکوییک پایینترنجمع کنین این مسخره بازیارو توهم زدین والله به قول قدیمیادست گربه به گوشت نمیرسه میگه واه واه وپیف پیف بوی بدمیده

  2. ماشالله کویییییک…جالبه تیگو۷وتیگو۵ازکوییک پایینترنجمع کنین این مسخره بازیارو توهم زدین والله به قول قدیمیادست گربه به گوشت نمیرسه میگه واه واه وپیف پیف بوی بدمیده

  3. اونوقت کی رده کیفی رو مشخص کرده ، تیگو هفت خودم دارن فوق العادس ، جمع کنین بابا

  4. سلام ودرود فقط میخوام بدونم ساقی اونی که این دسته بندی ها رو انجام داده کیه بخدا؟ چطور روتون میشه به لگن های ایران‌خودرو و سایپا ستاره بدین؟ اعتماد به نفستون بخدا خیلی خیلی بالاست

  5. خوشم میاد هنوزم از رو نرفتن و سایت سایپا کاشان که بعد برجام زده بود تو کار مونتاژ c3 و الآن فقط ساینا و تیبا میزنه هنوز میگن سایپاسیتروئن!

  6. جوش نزنین هر محصول رو تو رده قیمتی خودش ستاره دادن، تو آشغالا چهار ستاره شده سایپا، پژو ها هم تو نیمه آشغالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا