مکمل بنزین
رپورتاژ

چگونه لوازم یدکی اصل از تقلبی را تشخیص دهیم؟

قطعات خودرو، نقش اساسی در عملکرد خودرو تامین سلامت سرنشینان آن دارد. بنابراین کیفیت آن مهم می باشد و لازم است که از قطعات اصل و اورجینال در خودرو استفاده شود.

امروزه کپی برداری های زیادی صورت گرفته و قطعات تقلبی بسیاری روانه بازار می شود. تشخیص قطعات اصل از تقلبی، مقداری دشوار است و باید اطلاعات کافی از ویژگی های لوازم یدکی اصل خودرو داشت. به همین دلیل در این مقاله به راهکارهای تشخیص لوازم یدکی اصل و اورجینال پرداخته و نکات مربوط به آن را ارائه می دهیم.

تا پایان مقاله همراه ما باشید.

 

علت تولید لوازم یدکی تقلبی و بی کیفیت چیست؟

خودروهای لوکس دارای لوازم یدکی گران می باشند. افراد سودجو و کلاهبردار برای کسب درآمد بیشتر، اقدام به وارد کردن لوازم یدکی قاچاق و تقلبی می کنند. مواد اولیه این قطعات ارزان بوده و بسیاری از فروشندگان، این قطعات را با نام اورجینال و با قیمت بالا به فروش می رسانند.

تشخیص لوازم یدکی اورجینال از تقلبی، کاری دشوار بوده و به مهارت نیاز دارد. به همین دلیل کارشناسان و متخصصان در این زمینه، می تواند تفاوت آن ها را تشخیص دهد.برای همین توصیه می کنیم از کارشناس برای تشخیص اصالت محصول، کمک بگیرید.

توجه داشته باشید که شاید قیمت لوازم یدکی اصل، مقداری گران باشد ولی با خرید آن، می توانید از صدمات و هزینه های احتمالی بعدی پیشگیری کنید. البته لازم به ذکر است، همواره قیمت بالای محصول تضمین کننده اورجینال بودن آن نیست و باید به برند، جنس و کیفیت محصول توجه نمود.

 

چگونگی تشخیص لوازم یدکی اصل و اورجینال:

  • نشان استاندارد: داشتن نشان استاندارد بر روی قطعات خودرو، تضمین کننده کیفیت و اصالت آن است. از طریق سامانه استاندارد، می توان اصالت قطعات دارای نشان استاندارد را بررسی نموده و سپس اقدام به استفاده از آن ها نمود.
  • هولوگرام رسمی شرکت تولید کننده: امروزه شرکت های تولید کننده به دلیل افزایش کالاهای قاچاق، اقدام به درج هولوگرام رسمی شرکت خود بر روی قطعات می کنند. هولوگرام به معنای اصالت لوازم یدکی بوده و عملکردی مانند نشان استاندارد دارد.
  • استفاده از سامانه اصل بخرید: با این سامانه می توانید اصالت لوازم یدکی مربوط را استعلام کنید. با پیامک بارکد بر روی محصول به شماره ۳۰۰۰۳۱، می توانید از اصالت قطعه باخبر شوید. همچنین در این سامانه می توان از طریق اسکن بارکد نیز از اورجینال بودن لوازم یدکی، آگاه شد.
  • شکل ظاهری قطعه: شرکت های مطرح و معروف، به کیفیت قطعات خود اهمیت می دهند. به گونه ای که با کنار هم قرار دادن قطعات اصل و تقلبی، از ظاهر آن ها می توان به فیک یا اورجینال بودن آن ها پی برد.
  • نوع بسته بندی محصول: از نوع بسته بندی محصول می توان به کیفیت آن پی برد. بسیاری از تولیدکننده هایی که به کیفیت قطعات خود اهمیت می دهند، در بسته بندی آن ها نیز دقت می کنند. بنابراین اگر محصول مورد نظر شما دارای بسته بندی رنگ رفته یا شکل نامتعارفی باشد، به معنای کیفیت پایین لوازم یدکی مربوطه است.
  • خرید از مراکز معتبر: عدم شناخت از فروشنده محصولات، راهی برای تقلب و کلاهبرداری است. بنابراین بهتر است برای خرید لوازم یدکی اورجینال و اصل، از مراکز معتبر استفاده کنید. سایت های معتبر زیادی در زمینه فروش قطعات و لوازم یدکی خودرو، موجود می باشند که آساک چین یدک نیز یکی از فروشندگان آنلاین در این زمینه است.

سایر روش های تشخیص لوازم یدکی اصل از تقلبی:

  • لمس قطعه
  • نوع جوشکاری
  • نوع پرچکاری قطعه
  • نوشته روی قطعه
  • آلیاژ استفاده شده در قطعه
  • گرفتن فاکتور از فروشنده و نگه داشتن آن
  • استفاده از تجربه سایر رانندگان

 

لزوم استفاده از لوازم یدکی اصل در خودرو چیست؟

  • افزایش عمر مفید و کارکرد صحیح خودرو: قطعات یدکی اصل به کار رفته در خودرو، سبب افزایش طول عمر آن می شوند. زیرا این قطعات از مواد اولیه با کیفیت و مرغوب، ساخته شده و این ویژگی سبب می شود که اغلب افراد، تمایل به خرید آن ها داشته باشند.

قطعات و لوازم یدکی تقلبی، سبب کاهش عمر مفید و ورود آسیب های بسیاری به خودرو می شود. در نتیجه سبب به وجود آمدن هزینه های بسیاری برای افراد می شود.

  • کاهش هزینه های نگهداری خودرو: قطعات و لوازم یدکی خودرو، کارکرد درستی در خودرو نداشته و پس از مدتی باید اقدام به تعویض آن نمود. استفاده از قطعات اصل سبب کاهش هزینه ها شده و شما دیگر متحمل هزینه های اضافی برای تعمیر خودرو، نخواهید شد.

با این که قیمت قطعات اصلی گران می باشد ولی خرید آن بسیار اقتصادی و مقرون به صرفه است. زیرا شما با یک بار هزینه کردن، تمامی نیازها و ایرادات خودروی خود را رفع خواهید نمود.

  • افزایش بازدهی خودرو: لوازم یدکی اصل، سازگاری بیشتری با خودرو دارد. زیرا بر اساس استانداردهای تعریف شده، ساخته می شود. مثلا لنت های ترمز برخی از شرکت های تولیدکننده، سازگاری بیشتری با خودرو داشته و همین سبب می شود تا هنگام تعویض لنت های خودرو، از آن برند استفاده کنید.

بنابراین قطعات و لوازم یدکی اورجینال و اصل، سبب بازدهی بیشتر خودرو و راندمان کلی آن می شود. در نتیجه می توانید از رانندگی با خودرو لذت ببرید.

 

آیا روش دیگری برای تشخیص لوازم یدکی اصل و اورجینال وجود دارد؟

علاوه بر راهکارهای گفته شده، می توانید از طریق جست و جو در اینترنت، برندهای معتبر لوازم یدکی اصل را پیدا کنید. در نتیجه، اطلاعات جامع و کاملی از این روش به دست خواهید آورد.

معمولا برندها و سایت های معتبر در زمینه فروش قطعات و لوازم یدکی خودرو، دارای سایت می باشد که می توانید با مراجعه به آن، اطلاعات مفیدی کسب نمایید. در نتیجه این اطلاعات، به شما در خرید قطعات با کیفیت و اصل کمک می کند. این سایت ها به شما کمک می کنند تا از خرید لوازم یدکی از مراکز ناشناس و کلاهبردار، جلوگیری شده و به قطعاتی اصل و با کیفیت، دسترسی یابید.

به طور کلی خرید لوازم یدکی، دربردارنده ریزه کاری های فنی بسیاری می باشد و نیاز به مهارت های کافی دارد. توجه به راهکارها و موارد مذکور، کمک بسیاری به شما خواهد کرد. بنابراین روش های گفته شده را فراموش نکرده و برای خرید لوازم یدکی با کیفیت از آن ها استفاده کنید.

 

نتیجه گیری

خرید لوازم یدکی اصل، فرآیندی دشوار بوده و به دلیل این که اغلب افراد با نحوه تشخیص ان آشنا نیستند، با مشکلات بسیاری مواجه می شوند.

لوازم یدکی اصل، سبب عملکرد مناسب خودرو شده و از بروز مشکلات و حوادث جلوگیری می کنند. در واقع این قطعات، تضمین کننده سلامت سرنشینان خودرو است. به همین دلیل اغلب افراد تمایل به خرید این قطعات دارند.

قطعات و لوازم یدکی خودرو دارای کیفیت های مختلفی می باشند و کسب اطلاعات دقیق در این زمینه و استفاده از راهکارهای مدکور در این مقاله، کمک شایانی در تشخیص نوع و کیفیت قطعات به شما خواهد کرد. به خصوص امروزه که کلاهبرداران بسیاری، قطعات بی کیفیت و تقلبی را روانه بازار کرده و آن ها را با نام قطعه اصل، به فروش می رسانند. همچنین بهتر است برای انتخاب بهتر و مطمئن از یک کارشناس و افراد باتجربه، کمک بگیرید.

 

در این مقاله به نحوه تشخیص لوازم یدکی اصل پرداختیم و راهکارهای آن را ارائه دادیم. امیدواریم که این اطلاعات، برای شما مفید بوده باشد و بتوانید لوازم یدکی اصل و اورجینال، خریداری کنید.

این مطلب یک رپورتاژ آگهی بوده و چرخان در تهیه آن نقشی نداشته است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا