مکمل بنزین
خبر

جوینت‌ونچر کیا با یک شرکت چینی برای تولید خودروهای برقی

دانگ‌فنگ، یوئدا و کیا یک جوینت‌ونچر مشترک می‌باشند که دفتر مرکزی آن در یانچنگ قرار دارد. بیشتر تولیدات این گروه مشترک، خودروهایی است که با برند کیا تولید می‌شود. اخیرا و بر‌طبق قراردادی، قرار است کیا و یوئدا یک جوینت‌ونچر مشترک جدید در چین، برای تولید خودروهای برقی تشکیل دهند. همچنین قرار است که این‌دو شرکت، همکاری‌های سرمایه‌گذاری خود را در آینده، بیشتر هم کنند.

شرکت جوینت‌ونچر جدید، قصد دارد با گسترش سرمایه‌گذاری‌های خود، مدل‌های جدیدی را معرفی کند که برخی از این خودروها، بر مبنای انرژی‌های نو هستند.  این اهداف، در کنار برنامه این سرمایه‌گذاری مشترک، برای ایجاد پایگاه‌های صادراتی، دلایلی شد تا این جوینت‌‌‌ونچر، سرمایه خود را به میزان ۹۰۰ میلیون دلار افزایش دهد. بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده، نام این شرکت جدید در ماه آوریل سال جاری، منتشر و اعلام خواهد شد.

دولت یانچنگ، به‌طور کامل، از گسترش فروش کیا در بازار چین و همچنین از تجارت صادراتی کارخانه کیا در یانچنگ، حمایت می‌کند. از زمانی که کیا در سال ۲۰۰۲ وارد چین شد، نزدیک به ۶ میلیون خودرو فروخته است. کیا اعلام کرده است که بنا دارد از سال ۲۰۲۲ تا ۲۰۲۷، هر‌ساله یک مدل الکتریکی خالص، را به بازار چین معرفی کند تا خط تولید خود را در زمینه خودروهای برقی هر‌چه بیشتر کامل کند. طبق برنامه‌های قبلی، کیا مدل‌های KX5 جدید، K3 جدید و KX3 جدید را در سال ۲۰۲۲ معرفی و تولید خواهد کرد.

حسین محسنی

کارشناس ارشد علوم سیاسی، علاقه مند به دنیای بی نظیر خودرو

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا