مکمل بنزین
گوناگوناخبار روز خودروبرگزیده‌هاتازه‌هاخبر

نسخه قوی‌تر و دو دیفرانسیل تیگو 8 (پلاس) در حال تست در ایران دیده شد!

آبان ماه امسال بود که پایگاه خبری چرخان، برای اولین بار و به صورت رسمی از حضور نسخه قدرتمندتر و دو دیفرانسیل چری (فونیکس) تیگو8 با پسوند پلاس در ایران خبر داد.

خودرویی که براساس برخی اخبار، از نیمه دوم سال آینده وارد بازار کشورمان خواهد شد و هم اکنون براساس تصاویر ارسالی برخی مخاطبان، می‌توان فهمید که گویا شرکت مدیران خودرو روند تست و آزمایش های فنی-تطبیقی تیگو8 پلاس را در ایران آغاز نموده اند.

تیگو 8 پلاس
تیگو 8 پلاس

همان‌طور که پیشتر اعلام نموده بودیم، قرار است تا پس از عرضه نمونه 1.6 لیتری توربو GDI و تک دیفرانسیل تیگو8 که با پسوند پرو شناخته می‌شود، نسخه دودیفرانسیل تیگو8 با پیشرانه 2 لیتری توربو GDI و با پسوند پلاس عرضه شود.

چندی پیش بود که شرکت مدیران خودرو از قیمت 1 میلیارد و 750 میلیون تومانی فونیکس تیگو8 پرو پرده برداشت. متاسفانه بدلیل قیمت گذاری عجیب و بهتر است بگوئیم غیرمنطقی نسخه تک دیفرانسیل تیگو8 (پرو)، برخی سازمان هایی چون حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان بدلیل کمبود مدارک و عدم قانع کنندگی، از فروش این خودرو جلوگیری کردند. اقدامی که نظیر نداشته و بهتر است بگوئیم که قدرت رسانه ای عامل این کار شده است.

حال شما در نظر بگیرید که درصورت آغاز فروش مجدد این خودرو با قیمت 1 میلیارد و 750 میلیون تومان، قیمت نسخه دودیفرانسیل آن چگونه خواهد بود؟

آیا مدیران خودرو تصمیم دارد تا تیگو8 پلاس را در محدوده قیمتی سانگ یانگ رکستون G4 قرار دهد؟

معرفی فونیکس تیگو8 پلاس

اما همان‌طور که در بندهای فوق گفته شد، قرار است نسخه دو دیفرانسیل و دو لیتری TGDI سری تیگو8 در سال آینده وارد بازار ایران شود. پیشرانه 2 لیتری توربو GDI تیگو8 پلاس با اتصال به گیربکس 7 سرعته DCT، توانایی تولید 250 اسب بخار، قدرت و 390 نیوتن متر، گشتاور را دارد. اینطور که منابع چینی اعلام کرده‌اند، شتاب صفر تا صد تیگو8 پلاس با موتور ذکر شده، حدود 7.3 ثانیه است. همچنین درصورت استفاده از بنزینی با کیفیت مناسب، مصرف سوخت این خودرو به 7 لیتر در صد کیلومتر به صورت ترکیبی می‌رسد!

اینطور که در رابطه با مبحث امکانات رفاهی و ایمنی این خودرو میتوان گفت، این است که تفاوت خاصی با تیپ پرو نداشته و یکسان است. تنها در نسخه پلاس، تیگو8 مجهز به سامانه چهار چرخ متحرک شده است.

اما به طور کلی، از امکانات رفاهی و ایمنی مهم سری تیگو8  می‌توان به موارد ذیل اشاره کرد:
  • دوربین 360 درجه با حالت نمایش 3D
  • رکاب های برقی
  • تنظیم برقی صندلی‌های ردیف اول همراه با سردکن و گرمکن صندلی‌ها
  • صندلی راننده دارای مموری سه حالته و تنظیم گودی کمر
  • سیستم تهویه مجزا بین ردیف اول و دوم
  • سیستم هشدار و پیش بینی برخورد در اثر تغییر لاین (LCA)
  • سیستم هشدار خروج از خط (LDW)
  • رادار تصادف از عقب (RCTA)
  • رادار نقطه کور (BSD)
  • سیستم کمکی ماندن در بین خطوط (LKA)
  • سیستم کمکی حرکت در ترافیک (TJA)
  • کروز کنترل هوشمند تطبیقی (ACC)
  • سیستم کمکی کروز هوشمند (ICA)
  • سیستم نوربالا اتوماتیک (IHC)
  • رادار تصادف از جلو (FCW)
  • جک برقی صندوق عقب به همراه سنسور پایی
  • دارای دو صفحه نمایش 12.3 اینچی به مجموع 24.6 اینچ
  • سقف پانورامیک
  • 7 نفره
  • تریم چرمی کابین
  • ترمز اضطراری خودکار (AEB)
  • سامانه کنترل پایداری و کنترل کشش (ESP)
  • و…

تفاوت های ظاهری

در نمای جلو تیگو8 پلاس شاهد تعویض سپر و جلوپنجره هستیم. می‌توان گفت که طراحان چری، در این قسمت، از خودرو آئودی Q8 الهام گرفته اند. اطراف جلوپنجره حدودا طوسی رنگ شده و محفظه جایگاه مه‌شکن‌ها (که در تیگو8 پلاس دی لایت‌ها در جایگاه مه‌شکن‌ها نصب شده‌اند) و چراغ‌ها به جلوپنجره متصل شده‌اند. البته بدلیل اینکه سبک طراحی چری در نسخه‌های فولتر محصولاتش، به صورت جلوپنجره کهکشانیست، می‌توان دید جزئیات این قسمت تغییری نسبت به گذشته نکرده است.

CHERY TIGGO 8 PLUS

در قسمت بغل خودرو هم رینگ‌ها طراحی متفاوتی نسبت به نسخه پرو دارند. در بخش عقب هم، دیفیوزر و خروجی اگزوزها دچار تغییر شده‌اند که باعث اسپرت‌تر شدن طراحی تیگو8 پلاس شده است. البته که گرافیک چراغ‌های عقب، در این نمونه با نسخه پرو یکسان بوده و ما شاهد تغییراتی در این بخش نیستیم. البته که در برخی تیپ‌های تیگو8، گرافیک چراغ‌ها حالت سفیدگونه ای هم دارند که فعلا خبری از آن در ایران نیست.

اما در داخل کابین، شاهد تغییرات فراوانی نیستیم. البته که در نگاه اولیه، تنها می‌توان دو تفاوت نسبت به نسخه پرو را دید. یکی اینکه رنگ چرم بدنه داشبورد دیگر هم‌رنگ صندلی ها نبوده و مشکی شده است و دیگری هم در سر دنده است. البته فرم کلی سردنده تغییر نکرده؛ فقط طرحی شبکه‌ای و با هاله ای آبی رنگ به آن افزوده شده است.

سیدعلی سیدهاشمی

سیدعلی سیدهاشمی - SEYYED ALI SEYYED HASHEMI خبرنگار و فعال حوزه خودرو Automotive industry journalist Репортер автомобильной промышленности 汽车行业记者 پیج اینستاگرام: Seyyed.ali_seyyed.hashemi

نوشته های مشابه

‫6 دیدگاه ها

  1. سلام و درود!
    جناب هاشمی امکان ثبت نام در سایت ممکن نیست!
    جسارتاً درخواست پیگیری دارم.
    یا علی

  2. توروخدا اینقد بازارگرمی نکنید آخه ماشین چینی که یه میلیاردوهفتصد پول میگیرید دیگه پشت خط موندن خنده دارو مسخره ست یه ذره وجدان وانسانیت هم چیزخوبیه ادم داشته باشه

  3. توروخدا اینقد بازارگرمی نکنید آخه ماشین چینی که یه میلیاردوهفتصد پول میگیرید دیگه پشت خط موندن خنده دارو مسخره ست یه ذره وجدان وانسانیت هم چیزخوبیه ادم داشته باشه

  4. عزیز دل برو پژو پارس بخر ششصد پراید بخر 270 دنا بخر 720 اینقدر احمق هستید حداقل ماشین چین هم خدمات داره هم امکانات اسمش بددررفته

  5. آخه همچین میگن چینی انگار پژوپارس یا102 و207 و… قطعاتش ازفرانسه میاد قطعات سفارش میدن درپایین ترین کیفیت به چین وماشین پژوباخیال فرانسه ولی دراصل تمام قطعات چینی درجه 3یا4 حالا بهترنیست خودروی چینی خرید که حداقل چین نمیاد خودش خراب کنه بعدترین کیفیت تولید کنه تولیدش درجه1یا دو هست. و با 3 و 5 و 7 سال گارانتی میده. ی کم تفکر بدنیست

  6. آخه همچین میگن چینی انگار پژوپارس یا102 و207 و… قطعاتش ازفرانسه میاد قطعات سفارش میدن درپایین ترین کیفیت به چین وماشین پژوباخیال فرانسه ولی دراصل تمام قطعات چینی درجه 3یا4 حالا بهترنیست خودروی چینی خرید که حداقل چین نمیاد خودش خراب کنه بعدترین کیفیت تولید کنه تولیدش درجه1یا دو هست. و با 3 و 5 و 7 سال گارانتی میده. ی کم تفکر بدنیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا