مکمل بنزین
گوناگونخبر

کیا EV6 به‌عنوان خودروی سال 2022 اروپا انتخاب شد

کیا EV6 برنده رقابت خودروی سال 2022 اروپا شده است. هیئت‌داوران این رقابت از خبرنگارانی در حوزه خودرو از 23 کشور اروپایی تشکیل شده‌اند و بهترین خودروی دوازده ماه گذشته را انتخاب می‌کنند. به دلیل حمله روسیه به اوکراین، امسال هیئت‌داوران آراء نمایندگان روسیه را شمارش نکرده است. البته گفته شده این تصمیم تأثیری در برنده رقابت یا رتبه‌بندی دیگر فینالیست‌ها نداشته است. EV6 با کسب 279 امتیاز از هیئت‌داوران، جایزه خودروی سال 2022 اروپا را از آن خود کرده است. بعد از کیا، رنو مگان E-Tech با 265 امتیاز نایب‌قهرمان شده و هیوندای آیونیک 5 با 261 امتیاز در جایگاه سوم قرار گرفته است. پس از این سه خودروی برتر، پژو 308 با 191 امتیاز، اشکودا انیاک با 185 امتیاز، فورد موستانگ Mach-E با 150 امتیاز و کوپرا بورن با 144 امتیاز به ترتیب در رتبه‌های بعدی جای گرفته‌اند.

این برای اولین بار است که کیا برنده جایزه خودروی سال اروپا می‌شود. یکی از اعضای هیئت‌داوران خودروی سال اروپا در رابطه با EV6 گفته است:

EV6 به دلیل شارژ سریع و برد مناسب نسبت به قیمت، عالی است. EV6 در مقایسه با هیوندای آیونیک 5 حرکات گهواره‌ای کمتر بدنه، هندلینگ بازیگوش‌تر و فرمان سفت‌تری دارد و در کل کمی اسپرت‌تر است

این کراس‌اوور الکتریکی کره‌ای با باطری‌های 58 و 77.4 کیلووات ساعتی و در نسخه‌های محرک عقب و چهارچرخ محرک قابل خریداری است. طبق اعلام WLTP اروپا، حداکثر برد EV6 با هر بار شارژ کامل باطری‌ها به 530 کیلومتر می‌رسد. نسخه چهارچرخ محرک این خودرو که فقط با باطری‌های 77.4 کیلووات ساعتی ارائه می‌شود، به دو موتور الکتریکی با مجموع قدرت 320 اسب بخار مجهز است.

رقابت‌های خودروی سال اروپا از سال 1964 آغاز شد و در طول این سال‌ها تاکنون، کیا EV6 سومین خودروی الکتریکی است که توانسته به این جایزه دست پیدا کند. اولین خودروی الکتریکی که به‌عنوان خودروی سال اروپا انتخاب شد هم نیسان لیف در سال 2011 بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا