مکمل بنزین
رپورتاژ

اجاره ماشین در دبی چه شرایطی دارد

آیا تا به حال به اجاره ماشین در دبی فکر کرده اید؟ اگر به اجاره ماشین در دبی فکر می کنید، این می تواند بهترین ایده ای باشد که تا به حال داشته اید، زیرا سفر شما به دبی را از بسیاری جهات بهبود می بخشد. اگر می ‌خواهید غروب خورشید را بر فراز واحه القدرا تماشا کنید، در دریاچه ‌های خیره‌ کننده هاتا کایاک سواری کنید یا مناظر شگفت ‌انگیز را از بالای Jabel Jais تجربه کنید، داشتن یک ماشین ضروری است.

اگرچه با استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی می توان به بسیاری از مکان های گردشگری دسترسی پیدا کرد، اما کیف پول شما از شما برای اجاره ماشین تشکر می کند. زیرا کرایه‌ های ترانسفر فرودگاهی، سفرهای بین ‌شهری و تاکسی‌ ها به نقاط دوردست ‌تر می ‌توانند هزینه هنگفتی برای شما داشته باشد. همه ما می دانیم که تکیه بر حمل و نقل عمومی و حتی تاکسی برای رسیدن به بهترین نقاط شهرچندین برابر دردسر است و می تواند بسیار زمان بر باشد.

قیمت ماشین در دبی

مزیت اجاره ماشین در دبی

مزیت اجاره ماشین در دبی اینه که امارات مکانی است که برای رانندگی ساخته شده و با شبکه ی جاده‌ ای فوق ‌العاده و بزرگراه ‌های با کیفیت می باشد. اگر قصد اجاره ماشین در دبی را دارید، موارد زیادی وجود دارد که باید به آنها توجه کنید. با توجه به اینکه این کشور یک کشور بسیار خاص با فرهنگ خاص و قوانین متفاوت خود است، اجاره ماشین می تواند بسیار چالش برانگیز باشد.

دبی شهری است که برای اتومبیل ها طراحی شده است، با جاده های اصلی بزرگ که ایمنی را تضمین می کند. ملیت های مختلفی که در دبی رانندگی می کنند می گویند که علائم به راحتی قابل خواندن و درک هستند. در نهایت شما با اجاره ماشین در دبی پس انداز پول خواهید داشت. سیستم حمل و نقل عمومی چندان قابل اعتماد نیست و شما را به همه مکان هایی که ارزش بازدید دارند نمی برد.

اما اگر از تاکسی بخواهید استفاده کنید مقرون به صرفه هستند، اما وقتی به جاذبه ها یا مکان های دیدنی که کمی دورتر از شهر هستند بخواهید بروید، قیمت آن ها سر به فلک می کشد. اگر می خواهید کم ترهزینه کنید اجاره ماشین در دبی ایده بهتری خواهد بود اگر اهل رانندگی ماجراجویی و کاوش هستید، واقعاً هیچ مکانی بهتر از صحرای اماراتی برای انجام این کار وجود ندارد. برای رزرو هتل دبی به سایت تریپ مراجعه کنید.

اجاره خودرو کوتاه مدت و بلند مدت در دبی

زمانی که تصمیم به کرایه ماشین در دبی گرفتید، سوال بزرگ بعدی این است که کوتاه مدت یا بلند مدت اجاره کنید. مسافران می توانند خودرو، ون یا کامیون اجاره کنند و به صورت ساعتی، روزانه یا هفتگی پرداخت کنند. تمامی شرکت های اجاره خودرو در دبی انواع مختلفی از اجاره خودروهای کوتاه مدت و بلند مدت را ارائه می دهند. خدمات اجاره خودرو کوتاه مدت برای سفرهای جاده ای یا ماجراجویی آخر هفته بسیار مناسب است. می توانید برای سفرهای کاری یا روزهایی که یک سفر یک طرفه را برنامه ریزی کرده اید از این سرویس استفاده کنید. خدمات کرایه طولانی مدت خودرو یک راه حل خوب بودجه ای برای کسانی است که به دنبال اجاره ماشین برای مدت طولانی تر هستند که اغلب به ماه ها و حتی سال ها ادامه می یابد. این پیشنهادات اجاره خودرو معمولاً مقرون به صرفه تر از گزینه های کوتاه مدت هستند.

نکات مهم قبل از اجاره ماشین در دبی

کسانی که با تور دبی به امارت سفر می کننند و قصد اجاره خودرو در دبی را دارند باید به یکسری نکات قبل از اجاره دقت کنند، در زیر به چند نکته مهم قبل از اجاره خودرو اشاره می کنیم.

شرکت اجاره ای قابل اعتماد

شهرت یک شرکت کرایه اتومبیل بسیار مهم است. شما باید در مورد شرکت تحقیق کنید، نظرات آنها را بخوانید و قبل از تصمیم گیری اطلاعات کاملی در مورد آنها کسب کنید. می توانید قوانین، مقررات اجاره ماشین در دبی را بررسی کنید خواندن در مورد شرایط قرارداد اجاره قبل از انتخاب بسیار مهم است.

بهترین ماشین های دبی

گواهینامه رانندگی

از آنجایی که مقیم امارات هستید، باید گواهینامه رانندگی معتبر امارات متحده عربی داشته باشید. گردشگران یا دارندگان ویزا می توانند از گواهینامه رانندگی بین المللی خود استفاده کنند. دارندگان گواهینامه رانندگی اروپا یا شورای همکاری خلیج فارس نیز می توانند تا زمانی که ویزای بازدید معتبر داشته باشند، خودرو اجاره کنند. دارندگان گذرنامه از تمام کشورهای شورای همکاری خلیج فارس، بریتانیا، ایالات متحده و کانادا می توانند از گواهینامه رانندگی صادر شده از کشور خود برای رانندگی در دبی استفاده کنند.

رانندگی در خارج از امارات

استفاده از وسیله نقلیه اجاره ای در خارج از امارات اکیدا ممنوع است به عنوان مثال، اگر قصد سفر جاده ای به عمان را دارید، از خودرویی استفاده کنید که متعلق به یکی از دوستان یا خویشاوندان است.

محدودیت سنی

سن قانونی رانندگی در امارات 18 سال است، اما برای اجاره ماشین باید حداقل 21 سال سن داشته باشید. برخی از شرکت های اجاره ای حداقل محدودیت سنی 25 سال را برای برخی وسایل نقلیه محدود کرده اند. برای اجاره خودرو در امارات باید این قوانین سنی را در نظر بگیرید.

مسئولیت های اجاره کننده

کسی که خودرو را اجاره کرده است باید وسیله نقلیه را با همان شرایطی که خودرو را دریافت کرده است، برگرداند. در صورت بروز هر گونه نقص یا آسیب پس از اجاره خودرو در دبی، هزینه در پرداخت نهایی لحاظ می شود. همچنین مستأجر باید خودرو را در زمان توافق شده به شرکت اجاره ای تحویل دهد. وسیله نقلیه باید برای اهداف قانونی شخصی استفاده شود. نباید برای مقاصد تجاری استفاده شود مگر اینکه توسط شرکت اجاره کننده مجوز داده شود.

مستاجر باید از رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی امارات متحده عربی، که شامل رعایت چراغ راهنمایی، قوانین رانندگی مواد مخدر، الکل و محدودیت سرعت است، اطمینان حاصل کند. اجاره کننده نباید از وسیله نقلیه در هیچ فعالیت موتوراسپرت یا رویداد تجاری استفاده کند. وسیله نقلیه اجاره ای نباید بیش از حد بارگیری شود.

بازرسی وسایل نقلیه

کسانی که قصد اجاره ماشین در دبی را دارند باید قبل از اجاره ماشین، آن را به طور کامل بررسی کند. اجاره ‌کننده باید اطمینان حاصل کند که لوازم جانبی خودرو مانند جی  ‌پی‌ اس و صندلی‌ های ایمنی کودک به درستی تنظیم شده‌ اند. او باید فشار باد لاستیک، سوخت،روغن خودرو و مایعات رادیاتور را بررسی کند و تمام عیوب را به مالک گزارش دهد.

اضافه شدن یک راننده دیگر

اگر شخص دیگری رانندگی می کند، باید به شرکت لیزینگ اطلاع داده شود. همچنین باید گواهینامه رانندگی راننده اضافی را ضمیمه کنید.

بیمه ماشین های اجاره ای در دبی

شرکت های اجاره خودرو متقاضیان اجاره خودرو را ملزم به ارائه مدارک بیمه می کنند. بانک ها در طول مدت لیزینگ نیاز به پوشش کامل خودروی شما دارند. همچنین می توانید شرایط فرانشیز و پوشش بیمه نامه خود را از نماینده موسسه لیزینگ استعلام نمایید.

سپرده برای ماشین های اجاره ای

سپرده برای ماشین های اجاره ای

مبلغ مشخصی نزد شرکت اجاره واریز می شود که در صورت مفقود شدن یا آسیب دیدن وسیله نقلیه یا تجهیزات در طول قرارداد کرایه خودرو از آن استفاده می شود. در صورت عدم خسارت مبلغ اضافی به مستاجر عودت داده می شود.

پرداخت هزینه ها یا جریمه ها

در صورت تخطی از قوانین راهنمایی و رانندگی یا با سرعت غیرمجاز یا سبقت گرفتن از وسیله نقلیه دیگری، مستاجر جریمه را پرداخت خواهد کرد.

مدارک مورد نیاز برای اجاره ماشین در دبی

مجموعه ای از مدارک برای اجاره خودرو در دبی وجود دارد که توسط اجاره کننده در اختیار شرکت لیزینگ قرار می گیرد. برای اطلاع از تور دبی نوروز 1401 از طریق لینک به سایت تریپ مراجعه کنید.

  • کپی پاسپورت
  • گواهینامه رانندگی ویژه
  • گواهینامه رانندگی بین المللی برای اتباع خارجی
  • جزئیات شرکت بیمه خودرو
  • اثبات درآمد برای افراد مقیم
  • تایید سکونت افراد مقیم

شرکت های اجاره ماشین

شرکت های کرایه اتومبیل زیادی در دبی وجود دارد، از جمله بسیاری از زنجیره های بزرگ بین المللی مانند هرتز و آویس هستند. قبل از اینکه متعهد شوید تحقیق کنید. می ‌توانید از مکان ‌های مختلف شهر، از جمله فرودگاه بین ‌المللی دبی (DXB) ماشین کرایه کنید، اگرچه ممکن است در نهایت مقداری بیشتر بپردازید. اگر فقط برای چند روز از سفر خود یک ماشین می خواهید، می توانید به راحتی در مراکز خرید بزرگ دبی نیز از خدمات شرکت های اجاره ای بهرهمند شوید.

اجاره ماشین به آسانی رفتن به پیشخوان یا دفتر کرایه ماشین و امضای قرارداد است. معمولاً باید ماشین را در همان مکانی که آن را تحویل می‌ گیرید پیاده کنید. اکثر شرکت ها طیف وسیعی از وسایل نقلیه را برای انتخاب خواهند داشت، از خودروهای جمع و جور گرفته تا SUV یکی را انتخاب کنید که برای شما و برنامه‌ هایتان مناسب است.

یک گزینه نسبتا جدید دیگری وجود دارد، اپلیکیشن های اجاره هوشمند مانند Udrive و Ekar هستند. این خدمات وسایل نقلیه را در سراسر شهر ارائه می دهند که از طریق برنامه های آنها قابل دسترسی است. هر شرکت و ماشینی که انتخاب می کنید، دو قانون بسیار مهم اجاره خودرو در هر نقطه از جهان را به خاطر بسپارید:

  1. مدارک را بخوانید : قبل از امضای هر چیزی مطمئن شوید که با چه چیزی موافقت می کنید. این شامل تمام هزینه ها، بیمه نامه ها و موارد اضافی است که می پذیرید و قوانینی که باید رعایت کنید.
  2. ماشین را بازرسی کنید : قبل از اینکه رانندگی کنید، ماشین را دور بزنید و هرگونه فرورفتگی، برآمدگی یا خراش را یادداشت کنید و مطمئن شوید که در مدارک شما ذکر شده است. همین کار را در داخل ماشین انجام دهید و بررسی کنید که همه چیز کار می کند.

قوانین جاده ای دبی

شما قبل از رانندگی در خیابان ها و اتوبان های دبی بایستی از قوانین جاده ای این کشور اطلاع داشته باشید تا هزینه ای به شما تحمیل نشود. در زیر به چند مورد از قوانین جاده ای کشور دبی می پردازیم.

در سمت راست رانندگی کنید

اگر از کشوری می ‌آیید که در سمت چپ رانندگی می ‌کند، آماده باشید که طرف را عوض کنید، ومحدودیت سرعت بر حسب کیلومتر در ساعت است.

حداقل محدودیت سرعت

در بزرگراه های شلوغ ممکن است حداقل سرعتی که باید با آن رانندگی کنید، معمولاً 60 کیلومتر در ساعت می باشد.

مراقب دوربین های کنترل سرعت باشید

دبی ایمنی جاده ها را جدی می گیرد و اگر در حال سرعت گرفتن باشید، جریمه سنگینی خواهید شد.

در حین و قبل از رانندگی مشروبات الکلی ننوشید

هیچ مقدار قانونی الکل برای رانندگان در دبی مجاز نیست، بنابراین اگر مشروب می‌خورید، رانندگی نکنید.

چکیده مطلب

اگر جزو کسانی هستید که به دنبال گشت و گذار و همچنین ماجراجویی در دبی هستید، بهترین گزینه برای شما اجاره ماشین در دبی است. اجاره خودرو به شما در کاهش هزینه ها و وقت شما در دبی کمک بسیار زیادی می کند، زیرا استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی از وقت شما می کاهد و استفاده از تاکسی نیز به هزینه های سفر شما می افزاید.

دبی شهری است که برای اتومبیل ها طراحی شده است، با جاده های اصلی بزرگ که ایمنی را تضمین می کند. شما می توانید ماشین های اجاره ای را از شرکت های معتبر در دبی کرایه کنید. باید قبل از کرایه خودرو از مقررات راهنمایی و رانندگی در دبی و همچنین از مقررات اجاره خودرو مطلع شوید . سامانه رزرواسیون تریپ به شما کمک می کند به راحتی از آخرین نرخ بلیط هواپیما مطلع شوید و از امکانات پرواز و نرخ آن بهره مند شوید. شما در کمترین زمان به انواع قیمت ها در تاریخ مورد نظر خود دسترسی خواهید داشت و مناسبترین قیمت بلیط را پیدا خواهید کرد. بهترین قیمت پروازهای داخلی و خارجی،رزرو بلیط هواپیما چارتر و خرید ارزان بلیط هواپیما چارتری و سیستمی از تمامی ایرلاین ها را با سامانه تریپ (www.trip.ir) سریع و آسان تجربه کنید.

منبع:تریپ|www.trip.ir

این مطلب یک رپورتاژ آگهی بوده و چرخان در تهیه آن نقشی نداشته است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا