مکمل بنزین
خبر

هاوال پلاگین‌هیبریدی H6 برای بازار تایلند

به‌تازگی عکس‌هایی از خودروی پلاگین‌هیبریدی هاوال H6 منتشر شده است. گریت‌وال، این شاسی‌بلند هاوال را به بازار تایلند خواهد فرستاد. جایی که مدل‌های عمدتا هیبریدی خود را عرضه می‌کند.

هاوال اچ 6 در چین طرفداران زیادی دارد. این شاسی‌بلند‌، اولین‌بار در سال 2011 وارد بازار شد و تا کنون دو نسل، تغییر را به‌خود دیده است. نسل سوم این خودرو پر‌فروش‌ترین شاسی‌بلند در چین است. در سال 2021 فروش آن بالغ‌بر 370000 دستگاه بوده است.

هاوال اچ 6 یک شاسی‌بلند  C با ابعاد 1886/1730/4653 میلیمتر در طول، عرض و ارتفاع و فاصله محوری 2738 میلیمتر می‌باشد. این نسخه از هاوال دارای دو موتور بنزینی توربو‌شارژ است. موتور 1.5 لیتری 169 اسب‌بخاری و 2 لیتری 211 اسب‌بخاری. هر‌دو موتور، به یک گیربکس دو‌کلاچه 7 سرعته متصل شده‌اند که در نوع  2 لیتری‌، حالت چهار چرخ متحرک، هم قابل سفارش است.

در نمایشگاه خودروی تایلند در سال 2021 جزییات فنی هاوال پلاگین‌هیبریدی اچ 6 منتشر شد. این‌ شاسی‌بلند، مجهز به یک موتور 1.5 لیتری به‌همراه یک موتور الکتریکی است. خروجی ترکیبی این سیستم 326 اسب‌بخار قدرت و 530 نیوتن‌متر گشتاور است. همچنین این خودرو به یک باتری 41.5 کیلو‌واتی مجهز خواهد شد. با این باتری، برد اچ 6 به حدود 200 کیلومتر خواهد رسید.

اچ 6 در ظاهر دارای یک جلو‌پنجره بدون قاب بوده که این‌روزها در بین خودروهای چینی، زیاد مشاهده می‌شود. در داخل کابین، از صفحه‌نمایش مرکزی 12.3 اینچی، دریچه‌های هوای کشیده، کنسول مرکزی باز‌طراحی شده و شیفتر دنده چرخشی استفاده شده است.

در گوشه سمت راست درب عقب حروف GWM قابل مشاهده است که این خود نشان‌دهنده عکسی از نسخه بین‌المللی این خودروست زیرا در نسخه‌های چینی نام Great Wall Motors با حروف چینی بر‌روی خودرو نوشته می‌شود. شاید عکس‌های گرفته شده از این خودرو، نشان از آماده بودن آن‌ها برای ارسال به تایلند دارد و شاید هم عکس‌ها قبلا در تایلند گرفته شده‌اند.

حسین محسنی

کارشناس ارشد علوم سیاسی، علاقه مند به دنیای بی نظیر خودرو

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. ۳۴دوره هست نام نویسی میکنم بچه های ایران خودرو دیگه منو میشناسن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا