مکمل بنزین
گوناگونخبر

آئودی R8 کوپه با موتور V10 را ببینید!

در سال ۲۰۱۵ آئودی R8 LMS برای اولین بار قهرمان مسابقات Nürburgring شد. این پیروزی نوید بخش یکسال پر از موفقیت برای آئودی بود. اکنون آئودی مدل جدید این خودرو را با نام تجاری selection 24h به نمایش گذاشته است. این نام یادآور موفقیت های مدل R8 LMS از زمان ورودش به پیست در سال ۲۰۰۹ است که موفق به کسب ۳۲۳ پیروزی در مسابقات بین‌المللی و جهانی شده و به یکی از بهترین‌های تاریخ مسابقات اتومبیل‌رانی تبدیل شده.

Audi-R8_Coupe_V10_plus_selection_24h-2016-800-02

آئودی از R8 V10 Plus Selection 24h تنها ۲۴ عدد آن‌هم فقط برای بازار آلمان خواهد ساخت. موتور v10 این خودرو با ۵.۲ لیتر حجم توانایی تولید ۶۱۰ اسب بخار قدرت را دارد. این پیشرانه به محصول جدید آئودی این امکان را می‌دهد تا در مدت زمان ۳.۲ ثانیه از شتاب صفر به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد و حداکثر سرعتی برابر با ۳۳۰ کیلومتر بر ساعت را داشته باشد. آئودی R8 جدید وزنی معادل با 1,454 کیلوگرم دارد، این وزن مناسب نتیجه به کارگیری ترکیبی از آلومینیوم و الیافکربن پلیمر تقویت شده است. در این مدل مخصوص، جزئیاتی مانند پوشش روی موتور، بال عقب خودرو و دیفیوزر نصب شده زیر سپر عقب، از فایبر کربن براق ساخته شده‌اند. لوگوی R8 24h نیز بر روی پنل‌های کناری فایبر‌کربنی دو طرف اتومبیل که جلوی چرخ‌های عقبی نصب شده‌، چسبانده شده‌اند تا تفاوت ظاهری این مدل مشخص‌تر باشد.

رنگ به‌کار گرفته شده در این خودرو دقیقا مشابه رنگ خودروی R8 LMS مسابقه‌ای است. نام این رنگ که برگرفته از پیست مسابقه‌ی سوزوکا‌ی ژاپن است، خاکستری مخصوص سوزوکا نامیده می‌شود. داخل کابین نیز از چرم خاکستری رنگ و قطعات مختلف ساخته شده از فیبر کربن تشکیل شده است. سفارشات برای این مدل خاص از 10 مه 2016 با قیمت 229000 یورو در آلمان پذیرفته می‌شود.

علی شیرعلی بیک

مهندس مکانیک گرایش طراحی جامدات از دانشگاه آزاد تهران‌جنوب. علاقه مند به طراحی صنعتی مخصوصا خودرو. مترجم و نویسنده درحوزه خودرو، تکنولوژي و صنایع مرتبط

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا