مکمل بنزین
گوناگونخبر

شایعه توقف تولید پژو 207 MC دو رنگ و اطلاعیه ایران خودرو

ایران‌خودرو به‌منظور تنوع بخشیدن به سبد محصولات خود اواخر سال گذشته تولید نسخه جدید و دورنگ پژو 207 را با نام MC یا مالتی کالر آغاز کرد و اولین سری آن را در خردادماه امسال به خریداران تحویل داد. پس از موفقیت کوییک R یا دورنگ در بازار، ایران‌خودرو هم تصمیم گرفت همان ایده را روی 207 نگون‌بخت پیدا کند! بدین ترتیب، نسخه دورنگ یا MC این خودرو با رنگ قرمز در قسمت‌هایی مثل سقف، قاب مه شکن‌های جلو، زه‌ها و قاب آینه‌های جانبی، دریچه‌های هوای روی کاپوت و تریم بالای پلاک عقب طراحی شد.

همچنین در داخل خودرو هم تریم قرمزرنگ در قسمت‌های مختلفی مثل غربیلک فرمان، کمربندهای ایمنی و قاب دریچه‌های تهویه کار شده است؛ اما علاوه بر این تغییرات ظاهری، 207 MC در بخش فنی هم تغییرات مهمی را تجربه کرده که تجهیز به گیربکس شش سرعته اتوماتیک و نسخه ارتقاءیافته پیشرانه TU5 با نام TU5 پلاس است. این پیشرانه که قبلاً در تارا ارائه شده بود، به سیستم زمان‌بندی متغیر سوپاپ مجهز شده و در برنامه پاشش سوخت آن‌هم تغییراتی ایجاد شده است. به لطف این دو ویژگی و برخی اصلاحات دیگر، خروجی موتور حالا به ۱۱۳ اسب بخار قدرت و ۱۴۴ نیوتن متر گشتاور رسیده که ۸ اسب بخار و ۲ نیوتن متر از TU5 معمولی بیشتر است.

انظار می‌رفت به لطف این تغییرات فنی مثبت و البته بازار انحصاری کشور، 207 MC در بازار با استقبال مواجه شود و به همین دلیل، در ابتدای عرضه این خودرو به بازار، دلالان محترم قیمتی در حدود 600 میلیون تومان را برای آن تعیین کردند درحالی‌که قیمت کارخانه‌ای 207 دورنگ 318 میلیون تومان بود؛ اما استقبال از این خودرو که به 207 کلاه قرمزی شهرت یافت هرگز بالا نبود و به همین دلیل حباب قیمتی آن در بازار خیلی زود ترکید و هم‌اکنون قیمت 207 دورنگ در بازار به حدود 470 میلیون تومان رسیده است. این در حالی است که 207 اتوماتیک قدیمی مدل 1400 با گیربکس چهار سرعته و پیشرانه TU5 معمولی هم‌اکنون در بازار حدود صد میلیون تومان گران‌تر است و 570 میلیون تومان قیمت دارد!

به همین دلیل، بر اساس شایعات منتشر شده، ایران‌خودرو قصد دارد به‌زودی تولید پژو 207 دورنگ را متوقف کند و نسخه اتوماتیک شش سرعته آن را با رنگ بدنه معمولی و سقف پانوراما به بازار بفرستد. همچنین ازآنجایی‌که به‌تازگی ایران‌خودرو رنگ‌های بدنه متنوع و جدیدی را برای 207 رونمایی کرده است، این احتمال وجود دارد که این رنگ‌های جدید برای همین نسخه اتوماتیک شش سرعته در نظر گرفته شده باشند. درهرحال، چیزی که قطعی به نظر می‌رسد این است که ازاین‌پس خریداران می‌توانند از پیشرانه TU5 پلاس و گیربکس شش سرعته اتوماتیک در 207 تک‌رنگ معمولی بهره‌مند شوند.

علاوه بر این، طبق گزارش‌ها، قرار است به‌زودی ایران‌خودرو پژو 207 با پیشرانه TU5 پلاس و گیربکس شش سرعته اتوماتیک را به آپشن‌های جدیدی مثل سنسور نور، سنسور باران، سنسور پایش باد تایرها، صندلی‌های برقی جلو، ایربگ‌های جانبی و… مجهز کند. درهرحال، عدم استقبال از پژو 207 دورنگ نشان می‌دهد که در همین بازار انحصاری ایران هم نمی‌توان هر خودروی بدترکیب و بی‌تناسبی را به خریداران تحمیل کرد.

 

به روز رسانی

ایران خودرو اطلاعیه داد

در پی انتشار برخی اخبار نادرست در شبکه های اجتماعی مبنی بر توقف تولید محصول ۲۰۷ دو رنگ، تاکید می‌شود این خودرو براساس تقاضای مشتریان در حال تولید بوده و توقفی در خطوط تولید آن صورت نگرفته است.
بر همین اساس از مشتریان محترم تقاضا می‌شود، اخبار و اطلاعیه‌های مرتبط با محصولات ایران‌خودرو را صرفا از کانال‌های اطلاع رسانی این شرکت از جمله سایت خبری ایکوپرس به نشانی ikcopress.ir و کانال‌های رسمی در شبکه‌های اجتماعی داخلی دنبال کنند و به شایعات توجه نکنند.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا