مکمل بنزین
رپورتاژ

تولید و پخش لوازم‌ یدکی خودروهای داخلی

یکی از اصلی‌ترین و مهم‌ترین دغدغه‌های صاحبان خودروهای ایرانی خرید لوازم ‌یدکی خودرو اورجینال و باکیفیت است. متأسفانه برندهای ناشناخته و درجه دوم و سوم زیادی در بازار کشورمان فعالیت دارند که خرید و انتخاب قطعات جانبی ماشین‌های ایرانی و حتی خارجی را سخت می‌کنند. البته بحث صرفاً برندهایی نیست که با نام مستقل در این زمینه حضور دارند؛ بلکه گاهی از یک نام معتبر و یک لیبل تولیدکننده شناخته شده سوء استفاده کرده و محصولاتی را به بازار عرضه می‌کنند که نه‌ تنها ارزش و کیفیت نوع اصل را ندارند، بلکه استفاده از آنها به خصوص در قسمت‌های حساس و ایمنی خودرو، می‌تواند بسیار هم خطرساز باشد. قیمت استارت پراید یکی از مهم ترین محصولات در خودرو های داخلی است.

آیا می‌دانید بدون موتور استارت یک موتور و جزء آن کار نمی کند؟ خب باید بدونی موتور استارت یکی از قطعات اصلی مورد استفاده در موتورهای احتراق داخلی است که با انرژی الکتریکی کار می کند. از آنجا که یک موتور نمی تواند به تنهایی بچرخد، برای شروع چرخه اول به یک قطعه نیاز است. موتور استارت به راه‌اندازی موتور کمک می کند که سپس به طور مداوم با قدرت خود، کار می کند.

تولید و پخش لوازم‌ یدکی خودروهای داخلی

با توجه‌ به تولید محصولات بی‌کیفیت، کپی و نمونه‌های مشابه تقلبی، هرکدام از شرکت‌ها روش‌هایی را برای تشخیص اصالت کالا در نظر گرفته‌اند. یکی از متداول‌ترین آنها، هولوگرام روی بسته‌بندی قطعات خواهد بود. پس از آن گارانتی ضمانت کالا و خدمات پس از فروش و نمایندگی‌ها نیز به ترتیب راهکارهای دیگری هستند که تا حد زیادی خیال شما را بابت کیفیت یک محصول راحت می‌کنند.

بسیاری از افراد شگردها و روش‌های مشابهی برای تشخیص اصالت و کیفیت لوازم‌ یدکی خودرو خواهند داشت. برخی از این موارد را در ادامه بررسی خواهیم کرد.که یکی از آنها موتور برف پاک کن پراید نام دارد.

خودرو از اجزای مختلفی تشکیل شده که هر کدام به طور جداگانه نقش مهم و اساسی ای را در عملکرد خودرو ایفا میکنند. یکی از این اجزای مهم برف پاک کن خودرو است. قطعه ای که وظیفه آن تمیز کردن شیشه جلو اتومبیل در روزهای بارانی و برفی است. یکی از مهمترین قطعاتی که کمک میکند به عملکرد هر چه بهتر برف پاک کن، موتور برف پاک کن است که برای به حرکت در آوردن مکانیسم برف پاک کن ایجاد نیرو میکند. در ادامه بیشتر به توضیح آن میپردازیم.

لوازم ‌یدکی داخلی یا خارجی؟

در مورد هر برند خودرو البته پرداخت به این مقوله متفاوت است. شرکت‌های خارجی کمتری اقدام به تولید قطعات مصرفی خودروهای ایرانی می‌کنند. در مقابل، شرکت‌های ایرانی هم در طول چند سال اخیر با ارائه رنج‌های مختلف کیفی، توانسته‌اند بازار را در دست بگیرند و وابستگی مشتریان به تولیدات خارجی را به‌ مراتب کمتر کنند.

اما با این‌ حال، ما به شما این اطمینان را نمی‌دهیم که تمامی تولیدات داخل باکیفیت و استاندارد هستند. در این مورد هم روش‌های تشخیص کیفیت لوازم ‌یدکی خودرو را به شما شرح می‌دهیم که می‌توانید بر مبنای آن، با دقت بیشتری خرید کنید. روش‌های تشخیص کیفیت البته زیاد است؛ از شماره قطعه، پارت نامبر، کد ساخت، نام برند، شرکت فراوری و پخش گرفته تا …

روش‌های تشخیص اصالت لوازم ‌یدکی خودرو

از برند امکو گرفته تا هر نامی که فکرش را می‌کنید به طبع برای تولید محصولات، دریافت مجوزهای فعالیت و عرضه مستقیم به بازار و… باید مجوزهایی را از نهادهای مختلف دریافت کنند. هر شرکت بر حسب کیفیت، حاشیه سود و قیمتی را برای محصولات دسته‌بندی مختلف لوازم جانبی ماشین در نظر می‌گیرد. تناسب لوازم‌ یدکی مدنظر با مدل ماشین و سری ساخت خودرو نیز از جمله اساسی‌ترین مفاهیم و موضوعاتی است که باید به آن توجه کنید. چک‌لیستی را در ادامه مرور خواهیم کرد که هم انتخاب را برای شما آسان‌تر می‌کند و هم باعث می‌شود نسبت به برندهای باکیفیت و شناخته شده بازار آگاهی بیشتری پیدا کنید. به‌خصوص اگر صاحب خودروهای ایرانی هستید.

قیمت لوازم جانبی

اولین و مهم‌ترین شرطی که می‌تواند تعیین کند کیفیت یک وسیله جانبی خودرو تا چه حد مطلوب است، قیمت خواهد بود. اساساً قیمت تحت‌ تأثیر کیفیت تغییر می‌کند. احتمالاً شما هم آن ضرب‌المثل قدیمی را شنیده‌اید که: هر چقدر پول بدهید، همان قدر آش می‌خورید.

در نتیجه اگر قیمت لوازم‌یدکی خودروی ایرانی یا حتی خارجی از شرایط معمول پایین‌تر بود، باید به این مسئله مشکوک شوید. پس قبل از انتخاب نوع لوازم جانبی که می‌تواند لنت ترمز، شمع و وایر، استارت، شیشه بالابر، آینه ‌بغل، لاستیک و… باشد؛ حتماً قیمت مدل، برند و لیبل مدنظر را در فروشگاه‌های مختلف بررسی کنید. البته اختلاف قیمت‌های جزئی می‌تواند بنا به حاشیه سود، خرید از واسطه و دلال دستخوش تغییر شود.

خودروی خود را به ‌خوبی بشناسید

توجه کنید که گاهی لوازم و قطعات یدکی خودروها از نظر مشخصه‌های فیزیکی، فنی و عملکردی با هم متفاوت هستند. یکی از ساده‌ترین مثال‌ها در این مورد، توجه به مدل و سال ساخت خودرو است. پراید گروه سایپا و پژو گروه ایران‌ خودرو بهترین مثال‌های ملموس در این زمینه هستند. در بسیاری از قطعات مانند استارت، شمع و… مدل‌های مختلف این خودروها، اگرچه در ظاهر شبیه هم هستند، اما تفاوت‌های اساسی دارند.

این تفاوت می‌تواند در نوع سوخت مصرفی، مدل ساخت، سری ساخت، نوع موتور و پیشرانه و بسیاری از موارد دیگر باشد. در نتیجه در بحث خرید به آن حساس باشید.قیمت استارت پژو 405 یکی از همین قطعات است که باید خوب آن را بشناسیم.

مدل‌های مختلفی را به شما پیشنهاد می‌دهند. البته شما می‌توانید از این استارت‌ها در مدل‌های گازسوز، دوگانه شرکتی و بنزین استفاده کنید. بسته به این که پژو شما با چه ساختار و سری تولید شده است شما می‌توانید از این قطعه روی آن استفاده کنید. در حال حاضر این ماشین در بازار ایران با سری‌های:

  • پژو 405 مدل فرانسه
  • پژو 405 ایران‌خودرو
  • پژو جی‌ال‌ایکس 405
  • پژو اس‌ال‌ایکس
  • پژو دوگانه‌سوز و بنزینی

به سراغ نمایندگی‌های اصلی پخش بروید

همیشه نمایندگی‌های تولید و پخش لوازم ‌یدکی خودروها، بهترین روش برای خرید محصولات بااصالت هستند. اتحاد موتور، امکو و موارد مشابه به شما این اطمینان را می‌دهند که قطعه مصرفی و تولیدی تحت یک لیبل شناخته شده با رعایت استانداردهای ملی و بین‌المللی ساخته شده است. همین‌طور دارای گارانتی تضمین، بیمه‌نامه و بسیاری از موارد دیگر هستند که خیال شما را بابت خرید یک محصول راحت می‌کند. تنها روشی که در حال حاضر و در ایران، به‌ واقع می‌تواند به شما اطمینان دهد که در زمان خرید لوازم ‌یدکی، به سراغ محصول اصل رفته‌اید، برند معتبر و شناخته شده خواهد بود.

درست است که کمتر فروشنده‌ای در بازار به شما در مورد کیفیت کم محصولات خود می‌گوید، اما اگر خودتان نسبت به یک برند شناخت لازم را داشته باشید و از تجربیات دیگران استفاده کنید، در نهایت می‌توانید از طریق روش‌های مختلف مانند خرید اینترنتی لوازم ‌یدکی، محصولی که مد نظرتان است را بررسی و انتخاب کنید.

شناسایی روش تشخیص قطعه اصل از تقلبی

البته که پس از مدتی شما در قبال سلامت خودروی خود مسئولیت خواهید داشت. این مسئولیت موجب حفظ جان شما و اطرافیانتان خواهد شد. فراموش نکنید که تشخیص قطعه اصل از تقلبی بر اساس ترفندهایی که بسیاری از شرکت‌ها در اختیار شما قرار داده‌اند خیلی سخت نیست. از هولوگرام، لیبل، نام برند، بارکد، کد QR، شناسه ساخت یا پارت نامبر و… گرفته تا هر چیزی که فکرش را می‌کنید. حتی گاهی این روش تشخیص از روی بسته‌بندی و رنگ محصول هم قابل انجام خواهد بود.

روش‌های تشخیص اصالت لوازم ‌یدکی خودرو

پس پیشنهاد می‌کنیم که حداقل درباره خودروی خودتان این موضوعات را بیاموزید. در اینترنت ویدئوها، آموزش‌ها و مقالات زیادی در مورد نحوه تشخیص اصالت قطعه لوازم ‌یدکی خودروهای داخلی و خارجی وجود دارد که می‌توانید از آنها استفاده کنید.

نظرات مشتریان قبلی

همیشه در مورد کیفیت محصولات یک برند و شرکت یا قطعه می‌توانید به سراغ نظرات و بازخورد مشتریان بروید. البته همیشه این نظرات تخصصی نیست و نباید همه آنها را به ‌عنوان فاکتور تشخیص اصالت و کیفیت لوازم‌ یدکی دانست. اما به ‌هرحال راهکاری است بر مبنای این که یک شرکت آیا واقعاً توانسته رضایت جامعه وسیعی از مشتریان خود را به دست‌آورد. معمولاً فروشگاه‌های اینترنتی و یا اطرافیان شما می‌توانند در این مورد راهنمایی‌های خوبی برای شما داشته باشند.

تعمیرکاران هم با نظرات خود البته نه در تمامی موارد، در این مورد به‌ واسطه تجربه‌ای که دارند می‌توانند به شما در زمینه خرید لوازم ‌یدکی انواع خودروها کمک کنند.

کلید اصلی خرید لوازم ‌یدکی خودروهای داخلی

تفاوتی ندارد که برای خودروی خود نیاز به دیسک ترمز و صفحه کلاج دارید یا مایل به خرید قطعات جزئی‌تر و… هستید؛ در نهایت انتظار می‌رود که در مورد مشخصه‌ها و ویژگی‌های یک محصول اصل به ‌خوبی بدانید و حداقل به ‌صورت ظاهری بتوانید کیفیت آنها را از یکدیگر تخصیص دهید.

آریا گستر مجموعه‌ای است که در طول چند سال اخیر با عرضه مستقیم و بدون واسطه و فراوری انواع قطعات خودروهای داخلی از شرکت‌های ایرانی، توانسته خودش را از نظر کیفیت و اصالت به قشر رانندگان اثبات کند. تولیدات این برند تماماً با گارانتی تضمین کیفیت و اصالت کالا عرضه می‌شوند و مشتری با خرید از این مجموعه هم به جهت کیفیت اطمینان لازم را به دست می‌آورد و هم از نظر قیمتی محصولات با نرخ حاشیه سود کمتر عرضه می‌شوند. در نتیجه این یکی از کلیدی‌ترین و مهم‌ترین دغدغه‌ها برای مشتریان خواهد بود که آریا گستر توانسته تا حد زیادی آن را حل و فصل کند.

این مطلب یک رپورتاژ آگهی بوده و چرخان در تهیه آن نقشی نداشته است

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

  1. من یه استارت جدیدا گرفتم از فروشگاه لوازم یدکی ولی خراب بود کار نکرد و نه مکانیک گردن گرفت این موضوع رو نه فروشگاه و دیگه اینترنتی خرید نمیکنم فقط داستانه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا