مکمل بنزین
گوناگونخبر

اعلام قوانین کلی واردات خودرو، از سقف قیمت تا حجم موتور و تعرفه گمرکی

پس از کش‌وقوس‌های فراوان سرانجام با واردات خودرو طی سال جاری موافقت شد و حالا مجلس و دولت در حال تعیین قوانین و آیین‌نامه برای واردات خودرو هستند. جلیل رشیدی کوچی نماینده مرودشت در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با تسنیم، درباره آیین‌نامه و نحوه واردات خودرو، گفته است:

تدوین آیین‌نامه برای واردات خودرو موضوع مهمی است چراکه طبق آیین‌نامه مشخص می‌شود که چه خودروهایی با چه شرایطی و توسط چه کسانی وارد شود و ما در مجلس از بعد نظارتی این موضوع را پیگیری خواهیم کرد

 به گفته وی، طبق اطلاعاتی که تاکنون دریافت شده است، کف و سقف قیمت خودروهای وارداتی بین 7 تا 20 هزار دلار خواهد بود و تعرفه گمرکی هم بر اساس نوع خودرو بین 10 تا 75 درصد در نظر گرفته می‌شود. هرچند سقف حجم موتور خودروهای وارداتی هم 2500 سی‌سی در نظر گرفته شده است اما به گفته نماینده مرودشت، رویکرد مجلس این است که برای قیمت و حجم موتور خودرو سقفی تعیین نشود بلکه دولت این موضوع را با تعرفه کنترل کند یعنی خودروهایی که قیمت پایین‌تری دارند با تعرفه کمتر و خودروهای گران‌قیمت و لوکس با تعرفه بیشتر وارد شود.

وی در ادامه افزوده است:

نگاه مجلس دراین‌باره را از طریق کمیسیون صنایع به دولت منتقل کردیم که بهتر است دولت با تعرفه موضوع واردات خودرو را مدیریت کند؛ البته منتظر هستیم ببینیم که خروجی قطعی و نهایی آیین‌نامه واردات خودرو چه خواهد بود

در همین حال، حجت‌الاسلام سید جواد حسینی‌کیا نایب‌رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی نیز در گفت‌وگو با تسنیم گفته است که سقفی برای میزان واردات خودرو به کشور تعیین نشده است و دولت می‌تواند به هر میزانی که نیاز کشور باشد خودرو وارد کند. به گفته وی، هرچند در حال حاضر بحث روی واردات خودروهایی با قیمت از 7 تا 20 هزار دلار است اما هنوز این موضوع نهایی نشده است.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. حرف مجلس حقه ، باید قیمت خودرو با تعرفه تنظیم بشه و عملا امکان ورود هر خودرویی وجود داشته باشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا