مکمل بنزین
گوناگونخبر

کوپه الکتریکی چینی چیانتو K20 با شتاب 4.7 ثانیه‌ای معرفی شد

خودرویی که در تصاویر می‌بینید، Qiantu K20 است، یک کوپه اسپرت الکتریکی دونفره جدید از چین. این خودرو توسط شرکتی بنام Qiantu Motors ساخته شده که برای اولین بار با خودروی الکتریکی K50 نام خود را سر زبان‌ها انداخت. K50 در سال 2018 در چین عرضه شد و هرچند در سال 2019 به دلیل تغییرات ساختاری شرکت فروش آن تقریباً متوقف شد اما چند ماه پیش با به‌روزرسانی‌های جزئی در طراحی دوباره به بازار آمد. حال K20 دومین محصول شرکت چیانتو موتور محسوب می‌شود.

این خودرو برای اولین بار در سال 2018 در قالب یک کانسپت معرفی شد و سپس کانسپت دیگری از آن با ظاهر بروز شده در سال 2019 به نمایش درآمد. این کانسپت با برخورداری از چراغ‌ها و آینه‌های واقعی، بیشتر از نمونه اول آماده تولید به نظر می‌رسید اما متأسفانه خبری از تولید نشد. در همان سال 2019، چیانتو موتور نسخه چهاردری از این خودرو را هم با نام K25 معرفی کرد که به درهای عقب عکس بازشو مجهز بود اما خیلی دور از تولید به نظر می‌رسید. حال اما بالاخره نسخه تولیدی K20 معرفی شده است.

طراحی کلی این خودرو مشابه کانسپت سال 2019 است اما در جزئیات تفاوت‌هایی را تجربه کرده است که مهم‌ترین آن‌ها انتقال دستگیره درها از روی در به پشت در است. طراحی قسمت عقب خودرو نیز اساساً بدون تغییر باقیمانده و هنوز هم همان چراغ سراسری با نوشته Qiantu Motor در میانه آن به چشم می‌خورد. به‌طورکلی، K20 با کاپوت کشیده، شیب زیاد شیشه جلو و رینگ‌های آلیاژی بزرگ با کالیپرهای ترمز قرمزرنگ خودروی جذابی به نظر می‌رسد.

با نگاهی به داخل خودرو، ابعاد جمع‌وجور آن بیشتر نمایان می‌شود زیرا در اینجا کنسول مرکزی بسیار باریک و صندلی‌ها به هم نزدیک هستند. غربیلک فرمان D شکل نمای اسپرتی دارد و پشت آن نیز نمایشگری سه‌بخشی جای گرفته است. در داخل این خودرو همچنین تریم‌های طلایی‌رنگی در قسمت‌های مختلفی مثل رو دری‌ها، داشبورد و صندلی‌ها هم به چشم می‌خورد.

در بخش قوای محرکه، K20 به دو موتور الکتریکی مجهز است که مجموعاً 217 اسب بخار قدرت تولید می‌کنند. به لطف این نیرو، خودرو ظرف 4.7 ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد. این موتورها از طریق یک پکیج باطری تغذیه می‌شوند که در کف خودرو بین محورها نصب شده و بردی 500 کیلومتری را فراهم می‌کنند. هرچند قدرت K20 چندان زیاد نیست اما همین قدرت اندک برای استفاده‌های روزمره بسیار کاربردی‌تر از 1000 اسب بخار در هایپرکارهای الکتریکی خواهد بود.

قیمت چیانتو K20 در چین از 86,800 یوآن معادل 13 هزار دلار آغاز شده و نهایتاً به 149,800 یوآن معادل 22,500 دلار ختم می‌شود. تحویل این کوپه اسپرت جدید چینی به خریداران برای سه‌ماهه چهارم سال جاری برنامه‌ریزی شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا