Take a fresh look at your lifestyle.
َADS Temp مستطیل

راهنمای ثبت شرکت فوری و ثبت برند با الی ثبت در سال جدید

راهنمای ثبت شرکت فوری و ثبت برند با الی ثبت در سال جدید

 

با مراحل ثبت شرکت، ثبت برند، ثبت تغییرات شرکت، اخذ رتبه و رتبه‌بندی شرکت چقدر آشنا هستید؟ آیا تاکنون برای ثبت فوری شرکت یا برند یا حتی ثبت تغییرات شرکت خود از خدمات الی ثبت استفاده کرده‌اید؟ همه شما به خوبی می‌دانید میزان موفقیت فعالیت‌هایی که در حیطه قانون انجام می‌شود؛ بسیار بیشتر از فعالیت‌های غیر قانونی است. طبیعی است چون فعالیت‌های تجاری قانونی از یک پشتیبانی و نظارت مطمئن برخورداراند و کاربران اعتماد بیشتری به چنین کسب‌وکارهایی خواهند داشت. کسب‌وکارهای تجاری می‌توانند بر مبنای قانون با اعتماد به نفس و عزت بیشتری در مقابل رقبای خود حضور یابند. در واقع از این طریق به قدرت بیشتری می‌رسند. از این‌رو وقتی چند شریک تجاری قصد راه اندازی شراکت خود را دارند؛ باید به ثبت شرکت بپردازند. ثبت کردن شرکت قوانین و مراحل خاص خود را دارد؛ اما اگر قصد دارید مراحل ثبت را با سرعت بیشتری سپری کنید با الی ثبت همراه باشید و از راهنمایی‌های این مجموعه در حوزه ثبت شرکت استفاده کنید.

/ثبت-شرکت/https://elisabt.ir

ثبت شرکت چیست و چه اهمیتی دارد؟

قبل از این که به فرآیندهای ثبت کردن شرکت بپردازیم؛ بهتر است با مفهوم شرکت و اهمیت و لزوم ثبت آن آشنا شوید. شرکت در لغت معنای شریک شدن را می‌رساند اما در تعریف تجاری، بستری برای فعالیت افراد حقیقی و حقوقی است که با عقد یک قرارداد میزان سهام و نوع فعالیت آن‌ها مشخص می‌شود. شرکت قراردادی است که بین چند شریک تجاری عقد می‌گردد و به موجب آن میزان سهم هر فرد مشخص می‌شود. شرکت در حالت کلی به دو نوع مدنی و تجاری تقسیم می‌شوند. در این بین، تنها ثبت کردن شرکت‌های تجاری الزامی است و قواعد از پیش تعریف شده‌ای دارد که افراد باید بر اساس آن پروسه ثبت کردن شرکت را پشت سر بگذارند. ثبت شرکت مزایای بسیار زیادی دارد. یکی از قواعد ثبت کردن شرکت‌های تجاری وجود چند شریک یا سهام دار در شرکت است.

قطعا وقتی بین این افراد حقوقی، قرادادی تنظیم شود نه تنها فعالیت آن‌ها سر و سامان می‌یابد؛ بلکه هر شریک تجاری در زمان سوددهی بر اساس میزان سهام خود و مطابق با قانون سهم خود را دریافت می‌کند‌. به این ترتیب با شکل گیری همکاری دوستانه و صلح جویانه بین شرکای تجاری یک شرکت، تداوم و پایداری آن حفظ می‌شود. در نهایت می‌توان گفت ثبت کردن شرکت، ساختار درونی آن را منسجم می‌سازد. هر چند اهمیت فرآیند ثبت از این بُعد بسیار مهم است. اما اهمیت آن از بعد دیگری بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرد. همانطور که گفتیم ثبت شرکت سبب می‌شود که تمام فعالیت‌های تجاری شما زیر سایه قانون دنبال شده و کسب‌وکارهای مختلف از حمایت قانون برخوردار باشند.

یکی از مهمترین پیش نیازهای رشد هر کسب‌وکار حمایت کاربران هدف است. مشتریان هر کسب‌وکار تنها در صورتی به مشتری بالقوه و طرفدار تبدیل می‌شوند که به آن اعتماد کنند. ثبت شرکت به راحتی فرآیند اعتمادسازی را شکل می‌دهد و کسب‌وکارها می‌توانند از این طریق مشتریان بسیاری را جذب کنند‌. ضمن این که صاحبین مشاغل قدرت بیشتری در حوزه فعالیت خود می‌یایند و می‌توانند از امتیازهایی که قانون برایشان در نظر گرفته، استفاده کنند تا به سودآوری بیشتری برسند‌. عدم ثبت کردن شرکت، کسب‌وکارها را با مشکلاتی نظیر عقد قرارداد و صدور فاکتور مواجه خواهد کرد. بسیاری از افراد با این تصور که با ثبت کردن شرکت موظف به پرداخت مالیات می‌شوند؛ از ثبت کردن آن خودداری می‌کنند.

 

ثبت شرکت elisabt.ir

 

این در حالی است که شرکت‌های ثبتی می‌توانند در مزایده‌ها شرکت کنند. شرکت در مناقصات دولتی و غیر دولتی، نقش بسیار مهمی در رشد و توسعه کسب‌وکارها دارد و فرصت‌های بسیاری را پیش روی آن‌ها قرار می‌دهد تا مسیر موفقیت را سپری کنند‌. قطعاً چنین امتیازاتی برای شرکت‌های غیر ثبتی وجود ندارد. وقتی شرکتی به رشد قابل توجه برسد و فعالیت خود را در سایه قانون ساماندهی کند؛ پرداخت مالیات هم چندان چالش برانگیز نخواهد بود. در نهایت می‌توان گفت اولین گام برای ورود به دنیای تجارت، ثبت شرکت است. حال که با اهمیت ثبت کردن شرکت آشنا شدید؛ می‌توانیم فرآیند اداری آن با الی ثبت را بررسی کنیم.

 

قوانین ثبت شرکت

در مورد قوانین ثبت شرکت‌ها باید بگوییم که با توجه به اینکه این روزها بیشتر فرآیندهای اداری به صورت آنلاین دنبال می‌شود؛ کارهای ثبتی در این حوزه نیز به صورت آنلاین انجام می‌گردد. از آنجا که ممکن است بیشتر افراد در جریان مراحل ثبتی نباشند؛ الی ثبت می‌تواند مشاوره جامعی در این خصوص ارائه دهد. قبل از هر چیزی باید یک نام برای شرکت خود انتخاب کنید. پس از آن باید اطلاعات شرکت را در سایت اداره ثبت وارد کنید تا کارشناسان اطلاعات شما را بررسی و در صورت عدم مشکل تأیید کنند‌. برای ثبت شرکت حداقل باید یک شریک تجاری داشته باشید؛ چون هیچ شرکت تجاری به نام یک نفر ثبت نمی‌شود. علاوه بر آن باید میزان سرمایه اولیه را مشخص کنید تا نوع شرکت بر اساس سرمایه تعیین شود. هنگام تهیه مدارک تأیید هویت اعضا برای اداره ثبت باید رسید پرداخت وجه مربوط به اداره را نیز در دست داشته باشید.

در انتخاب نام شرکت باید چند نکته را مد نظر قرار دهید. بهتر است نامی را انتخاب کنید که تلفظ آن راحت بوده و جذاب باشد تا به راحتی در ذهن مردم ثبت گردد. چنین نامی به راحتی وایرال شده و به توسعه کسب‌وکار شما منجر می‌شود. همچنین باید نامی انتخاب کنید که با کسب‌وکار شما تناسب داشته و قبل از شما هیچ شرکتی آن را ثبت نکرده باشد. کارشناسان الی ثبت می‌‌توانند در زمینه انتخاب نام به شما کمک کنند. جالب است بدانید شما می‌توانید برای نام شرکت خود پنج انتخاب داشته باشید که در نهایت کارشناسان اداره ثبت، بهترین آن را انتخاب می‌کنند‌. پس از تأیید نام شرکت دو ماه فرصت دارید تا فرآیند ثبت شرکت را تکمیل کنید. اگر قصد دارید در حوزه خاصی فعالیت کنید؛ باید مجوزهای لازم در حوزه مربوطه را تهیه کنید. در ثبت کردن شرکت یک نکته مهم وجود دارد. اگر به دنبال ثبت برند نیز هستید؛ باید برای هر یک نامی انتخاب کنید که با هم تداخل و شباهت نداشته باشند.

 

ثبت برند elisabt.ir

 

مدارک لازم برای ثبت شرکت

در خصوص مدارک لازم جهت ثبت هر نوع شرکتی باید بگوییم که، برای ثبت کردن شرکت باید مدارکی از قبیل: اساسنامه، صورت جلسه هیئت مدیره و اظهارنامه که جزو اسناد اصلی شرکت محسوب می‌شوند را تهیه کنید. علاوه بر آن باید کپی اسناد شناسایی تمام اعضای شرکت و مدارکی که نشان دهد هیچ یک از اعضای هیئت مدیره سوء پیشنیه یا مشکل قانونی ندارند را تهیه کرده و به اداره ثبت تحویل دهید. این مدارک جزو مدارک عمومی برای انواع شرکت‌ها محسوب می‌شود‌ سایر مدارک جزئی با توجه به نوع شرکت مشخص می‌شود. به‌عنوان مثال، اگر به دنبال تأسیس یک شرکت مهندسی هستید؛ باید مدارک تحصیلی مربوطه را نیز ارائه دهید. وقتی شما مدارک خود را برای اداره ثبت ارسال می‌کنید باید مدتی منتظر بمانید تا کارشناسان اداره ثبت مدارک شما را تأیید کنند. اگر هر مشکلی در مدارک وجود داشته باشد؛ مرجوع خواهند شد و در این بین شما تنها زمان طلایی خود را از دست داده‌اید. بنابراین باید در تهیه مدارک وسواس زیادی خرج کنید.

https://sabtorotbe.ir/

راهنمای ثبت شرکت

هر چند از گذشته تا کنون در مراحل ثبت کردن شرکت تغییری ایجاد نشده، اما امروزه با وجود مشاورین، کارشناسان و متخصصین در این حوزه، تأسیس شرکت به اندازه گذشته چالش برانگیز نیست. در گذشته افراد به دلیل عدم آگاهی، پروسه طولانی مدتی را برای ثبت شرکت خود سپری می‌کرند. استفاده از خدمات مشاوره ثبت برای افرادی که اطلاعاتی در این زمینه ندارند؛ بسیار مهم است. چون اگر افراد تنها یک مرحله را اشتباه سپری کنند؛ زمان و هزینه‌های جاری ثبت را هدر می‌دهند. اگر می‌خواهید در کمترین زمان ممکن شرکت خود را ثبت کنید؛ بهتر است از خدمات مشاوره در این حوزه استفاده کنید تا ضمن صرفه‌جویی در زمان در هزینه‌های پرداختی شما نیز صرفه‌جویی شود‌. اگر زمان کافی برای پیگیری روند ثبت کردن شرکت را ندارید؛ می‌توانید آن را به صورت کامل به الی ثبت بسپارید. همانطور که پیش‌تر گفتیم شما می‌توانید برای سهولت در کار خود، مراحل ثبت را به صورت آنلاین سپری کنید.

روند دنبال کردن پرونده ثبت در روش سنتی و آنلاین تفاوتی ندارد. در ثبت اینترنتی شرکت نیز باید تعداد سهام داران و سهمی که هر سرمایه گذار وارد می‌کند و همچنین نوع و محدوده فعالیت هر سهام دار را مشخص کنید. آنچه در ثبت شرکت‌ها حائز اهمیت است؛ پیشرفت کسب‌وکار با رعایت تمام قوانین ثبت است.

 

ثبت شرکت sabtorotbe.ir

 

هزینه ثبت شرکت

هزینه ثبت کردن شرکت با توجه به فاکتورهای متعددی از جمله نوع شرکت، هزینه‌های جاری مربوط به تهیه و تدارک اسناد و مدارک، هزینه‌های چاپ آگهی در روزنامه، هزینه‌ای که بابت دریافت خدمات مشاوره به شرکت حقوقی پرداخت و فاکتورهای دیگر تعیین می‌شود. به هر حال این هزینه، آنقدر زیاد نیست که آن را معیاری برای به تعویق انداختن تأسیس برشمرید. در نظر داشته باشید هرچه تأسیس شرکت را به تعویق بیاندازید؛ این هزینه بیشتر می‌شود. الی ثبت می‌تواند شما را در خصوص میزان هزینه ثبت کردن شرکت راهنمایی کند.

 

ثبت برند

ثبت برند نیز مانند ثبت شرکت مزایای بسیار زیادی به‌همراه دارد. برند در واقع لوگو یا نشان انحصاری هر کسب‌وکاری است. هر شرکتی می‌تواند با ثبت لوگوی انحصاری خود محصولات شرکت را عرضه کند. لوگو نامی است که محصولات شما به وسیله آن به جامعه هدف معرفی می‌شوند و به کمک آن به شهرت و محبوبیت می‌رسند. برند شما می‌تواند یک ارتباط عاطفی و تعامل پایدار با مشتری ایجاد کند و به واسطه آن به فروش چند برابری برسد. در واقع برند می‌تواند مشتریان بالفعل شما را به مشتریان بالقوه و طرفدار تبدیل کند. اهمیت ثبت برند در دنیایی که همه کاربران به دنبال برندهای روز هستند؛ کاملا مشخص است. در این بین اگر برندی به ثبت برسد از اعتبار و ارزش بیشتری برخوردار خواهد بود و قطعا به توسعه مشاغل و شرکت‌ها کمک می‌کند. بنابراین بهتر است علاوه بر ثبت کردن شرکت به ثبت برند نیز بپردازید. ثبت کردن برند نیز مراحل خاص خود را دارد که با الی ثبت به راحتی انجام می‌شود.

/ثبت-برند/https://elisabt.ir

ثبت تغییرات شرکت

طبیعی است که هر شرکتی برای توسعه، پیشرفت و تحقق اهداف تجاری خود به ایجاد تغییرات کوچک و بزرگ در ساختار و المان‌های خود نیاز داشته باشد. شرکت‌هایی که به ثبت می‌رسند؛ باید هر گونه تغییرات ایجاد شده را نیز به ثبت برسانند. از آنجا که فعالیت این شرکت‌ها توسط نهادهای مربوطه نظارت می‌شود؛ شرکت‌های مختلف موظف‌اند هر گونه تغییرات از جمله تغییر در تعداد شرکاء، تغییر در آدرس، میزان سرمایه، نام شرکت و غیره را نیز ثبت کنند تا به اطلاع قانون برسد. برای ایجاد تغییرلت در شرکت یک جلسه مجمع عمومی عادی و فوق العاده تشکیل می‌شود تا هیئت مدیره نوع تغییرات ایجاد شده را تأیید کرده و اظهارنامه آن را به اداره ثبت تحویل دهند.

 

الی ثبت

الی ثبت یک شرکت مشاوره حقوقی است که در زمینه رتبه بندی شرکت‌های مشاور و پیمانکار فعالیت می‌کند و بیش از ۱۵ سال سابقه فعالیت درخشان دارد. شما می‌توانید برای دریافت خدمات مشاوره در حوزه ثبت شرکت ، ثبت برند، ثبت تغییرات شرکت، اخذ رتبه و رتبه بندی الی ثبت به سایت آن به نشانی اینترنتی https://elisabt.ir/  مراجعه کرده و یا با شماره ۰۲۱۲۶۷۱۰۶۴۶ تماس بگیرید.

این مطلب یک رپورتاژ آگهی بوده و چرخان در تهیه آن نقشی نداشته است
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.