Take a fresh look at your lifestyle.
َADS Temp مستطیل

معنی ری‌را، نام کراس‌اوور ایران‌خودرو چیست؟

چند روز پیش خبر رسید که کراس‌اوور جدید ایران‌خودرو با نام ری‌را قرار است در تاریخ 23 خرداد رونمایی شود. هرچند هم‌اکنون که خردادماه به پایان رسیده به دلایل نامعلومی هنوز خبری از رونمایی این خودرو نیست ولی احتمالاً به‌زودی این محصول جدید ایران‌خودرو را خواهیم دید و بنابراین بهتر است با معنی نام آن آشنا شویم. نام «ری‌را» در زبان مازنی به معنای باران و نماد سرسبزی جنگل است. این نام زندگی‌بخشی و سرسبزی را تداعی می‌کند و همچنین در زبان مازندرانی نام پرنده‌ای کوچک و تیزپرواز هم هست.

 

ازآنجایی‌که قرار است ری‌را در سایت بابل ایران‌خودرو تولید شود، این شرکت نامی از آن خطه را برای محصول جدید خود انتخاب کرده است. نام این خودرو که برگرفته از یک واژه مازنی است، با محل تولد آن در خطه مازندران تناسب زیادی دارد و همچنین از نظر مفهومی با طراحی آن که متأثر از طبیعت و یوزپلنگ ایرانی است، قرابت و سنخیت خواهد داشت. علاوه بر این، «ری‌را»‌ در شعر و ادبیات فارسی و به‌ویژه در آثار پدر شعر نو، نیما یوشیج هم جایگاه ویژه‌ای داشته و یکی از اشعار وی که با این نام سروده شده، از منظر صاحبان هنر و اندیشه ایرانی یکی از برترین آثار اوست.

نام ری‌را همچنین با نام دیگر محصولات ایران‌خودرو مثل دنا، رانا و تارا هم‌آوا خواهد بود. به گزارش ایکو پرس، راهبرد ایران‌خودرو در گزینش نام محصولات، احترام به اقوام ایرانی و فرهنگ و ادبیات قومیت‌های مختلف است که این موضوع پیش از این در برخی از محصولات خارجی مونتاژ داخل موردتوجه قرار گرفته است. گروه صنعتی ایران‌خودرو در نظر دارد تا محصولات آتی خود را نیز بر اساس فرهنگ و ادبیات سایت‌های استانی که محل تولید هر یک از محصولات جدید خواهد بود، انتخاب کند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.