مکمل بنزین
اخبار روز خودروبرگزیده‌هاتازه‌هاخبر

اولین تصویر از نمای عقب کراس‌اوور ری‌را ایران خودرو منتشر شد!

روز گذشته بود که پایگاه خبری چرخان طی اطلاعات بدست آمده از برخی منابع، در صفحه رسمی اینستاگرامی خود اعلام کرد تا قرار است بالاخره از نسخه تجاری پروژه k125 با نام ری‌‌را رونمایی شود.

بعد از دقایقی و باتوجه به تصاویر منتشر شده در فضای مجازی، اعلام شد که خودرو مذکور با حضور وزیر صمت رونمایی شد. متاسفانه باتوجه به اینکه هیچ رسانه خودرویی به این مراسم دعوت نشده بودند، تصاویری زیاد و کاملی از اولین کراس اوور ایرانی ری‌را منتشر نشد.

اما همانطور که در اخبار قبلی، اولین تصویر کابین ری‌را را با وضوح بالا نسبت به سایر تصاویر منتشر نمودیم، حال عکسی نیز یافتیم که گرچه نمای پشت این خودرو به صورت کامل قابل مشاهده نیست؛ اما از هیج بهتر است…

ایران خودرو ری را

متاسفانه انتقادی که به ایران خودرو و همچنین تنها رسانه رسمی دعوت شده به مراسم، یعنی صدا و سیما وجود دارد، این است که تصاویر و ویدئوهای کاملی از این خودرو را در اختیار مخاطبان قرار نداده‌اند. مسئول فیلم‌برداری صدا و سیما که به نوعی گویا به دوربینش آهن ربایی وصل نموده بودند تا تنها از وزیر فیلم بگیرد؛ و هنگام گذر از پشت خودرو ری‌را، هیچ تصویر و ویدئویی را ثبت نکرده است!

طراحی و تولید خودرو ری‌را گرچه که توانمندی بزرگی در ایام تحریم‌های ظالمانه محسوب می‌شود؛ اما با اقدامات مذکور، گویا اهداف دیگری پشت این رونمایی بوده و تنها  این بوده که از اخبار 20:30 اعلام شود تا در دوره وزیر فعلی صمت، اولین کراس اوور ایرانی رونمایی شد!

مشخصات ایکو ری‌را

اما همانطور که روز گذشته اعلام شد، ایران خودرو برنامه‌های زیادی را برای عرضه ری‌را به بازار ایران دارد. اولین تیپ این خودرو که احتمالا طرح پیش فروش آن، از اواخر امسال برگزار شود، تیپ V2 نام دارد. گرچه که ایران خودرو جزئیات بیشتری از امکانات و آپشن های این تیپ را اعلان ننموده؛ اما انتظار داریم ریرا با مشخصات زیر، در ابتدا به فروش برسد.

از امکانات رفاهی و ایمنی ایکو ریرا می‌توان به موارد ذیل اشاره نمود:

  • کیسه هوای ایمنی
  • سامانه ورود بدون کلید و استارت دکمه ای خودرو
  • سامانه استارت/استاپ موتور
  • رادارهای هشدار نقاط کور در آینه های جانبی
  • سامانه کنترل پایداری به همراه کنترل کشش
  • سیستم کمکی حرکت در سربالایی
  • بالابر شیشه درب ها دارای سنسور موانع
  • دی لایت (چراغ های روز)
  • سیستم کروز کنترل
  • آینه های جانبی به صورت تاشو برقی همراه با چراغ راهنما و گرمکن
  • فرمان برقی
  • مولتی مدیا و کلاستر پیوسته
  • سانروف
  • و…

در رابطه با قوای محرکه هم، قرار است تا بر روی ریرا، پیشرانه TC7 پلاس که همان نسخه جدید موتور EF7 توربو بوده، نصب شود. گیربکس خودرو هم از نوع 6 سرعته اتوماتیک بوده که دقیقا با گیربکس دناپلاس توربو اتوماتیک و تارا اتوماتیک یکسان است. این گیربکس نسخه چینی گیربکس هیوندای پاورتک بوده و از شرکت چینی DAE تامین می‌شود.

این‌طور که برنامه ریزی شده، در فازهای بعدی، موتور سه سیلندر توربوشارژ که به گیربکس DCT متصل بوده، برروی ریرا نصب خواهد شد. البته که زمان دقیقی برای فاز مذکور ارائه نشده است.

ایران خودرو ری را

سیدعلی سیدهاشمی

سیدعلی سیدهاشمی - SEYYED ALI SEYYED HASHEMI خبرنگار و فعال حوزه خودرو Automotive industry journalist Репортер автомобильной промышленности 汽车行业记者 پیج اینستاگرام: Seyyed.ali_seyyed.hashemi

نوشته های مشابه

‫7 دیدگاه ها

  1. محال ممکنه این خودرو بالای ۷۵ درصد قطعات بنجل چینی توش بکار نرفته باشه!کلا مملکت ما شده وابسته و آویزون به چین!!

    1. ۱۰۰درصد درسته همینه اینا چیزی نمیتونن درست کنن وابسته شدیم به چین

  2. ولی روسیه وقتی نتونست قطعه ماشین ها رو تامین کنه، آویزون ایران شد(. نه چین ⁦⁦ᕙ( • ‿ • )ᕗ⁩ ⁦بهتره کمی هم منطقی نگاه کنیم نه احساسی(-)

  3. چین بهش نفروخت چون نمیخواد از مارکت جهانی حذف بشه بخاطر تحریم.کاش یه ذره درک و شعورمون از پازل قدرتهای جهانی رو بیشتر کنیم

  4. والا ماشین خوب میسازین با طراحی خوب یه سری مثل شما که مادر مردگی دارن با صنعت خودرو ایران میان میگن آخ اقا قطعاتش چینه آخ لاستیکاش مواد اولیش از چین میاد آخ هیچیش خوب نی و صد تا حرف دیگه ماشین بد هم میسازن که معلومه جبهه بعضیا چیه انگاری کلا با محصول ایرانی مشکل دارن و فقط دنبال اینن تا یجوری بکوبنش داداش گلم ماهم تو شرایط تحریم هستیم ماهم صنعت خودرو مون بعضی قطعات اصلیه موتور توش تحریمه امروزه ایران خودش داره قطعات خودرو رو بیش از 85 درصدشو خودش میزنه اون 15 درصدشم طبعیه که واردات باشه ولی تا چند سال دیگه اون 15 درصدشم داخلی میشه یکم واقع بینانه باش دورت بگردم نه اینکه احساسی عمل کنی بجای اینکه افتخار کنی که صنعت خودرو مون داره طراحیش بهتر میشه امکاناتش بهتر میشه درسته قیمتا استاندارد نیست ولی اینم نمیشه که نقاط قوت رو نبینیم ولی ضعف رو تا دلت بخواد از توش بیرون بکشیم

    1. چرا چرت پرت میگی آخه تو که از خط تولید خبر نداری که چه کارایی میکنند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا