مکمل بنزین
گوناگونخبر

با سوزوکی بالنو مدل ۲۰۱۶ آشنا شوید

سوزوکی به‌تازگی مدل بالنو ۲۰۱۶ را رونمایی کرد. سوزوکی که قبلا در کلاس سوپرمینی ها مدل سوئیفت را داشت، اکنون بالنو را آماده رقابت در این کلاس کرده است.

suzukibaleno1

بالنو از یک پلتفرم جدید برخوردار است، پلتفرمی که گفته می‌شود نسل آینده سوئیفت را تشکیل خواهد داد. این پلتفرم به گونه‌ای طراحی شده که با وجود ساختاری مستحکم از وزن پایینی برخوردار باشد. ساختار پایه‌ی خودرو کمتر از 200 کیلوگرم وزن دارد و در مجموع وزن خودرو به 935 کیلوگرم می‌رسد. کاهش وزن همیشه باعث افزایش کارایی و بالا رفتن سرعت و شتاب خودرو می‌شود. وزن این خودرو به این معنی نیست که یک ماشین کوچک در مقابل ما قرار دارد. 3.9 متر طول و 1.7 متر عرض، این خودرو را در سگمنت سوپرمینی ها قرار می‌دهد و فضای بار 320 لیتری بسیار بزرگ است.

suzukibaleno2

فضای داخلی خودرو مانند صندوق عقب آن جادار تعبیه شده است. فضای زیادی در قسمت جلو وجود دارد و حتی با عقب کشیدن صندلی‌های جلو، فضای پای عقب برای نشستن راحت سرنشینان عقب مناسب خواهد بود. اگر شخصی قد بلند باشد شاید در داخل کابین کمی مشکل داشته باشد. جدیدترین سوپرمینی سوزوکی یک سواری عالی را به شما ارائه می‌کند. صندلی‌ها کمی سفت هستند اما به‌خوبی از بدن حمایت می‌کنند. بعد از چند دقیقه رانندگی احساس ناراحتی نخواهید کرد. مشکل اصلی بالنو به صدای خودرو به خصوص در بزرگراه‌ها مربوط می‌شود. صدای باد و جاده کاملاً وجود دارد و تنها با 5 دنده، دور موتور خودرو در سرعت‌های زیاد بالا می‌رود و کمکی به بهبود شرایط نمی‌کند.

suzukibaleno3

خودروی حاضر در تست از پیشرانه‌ی 3 سیلندر 1 لیتری جدید سوزوکی که به توربو مجهز است بهره می‌برد. این پیشرانه به خوبی می‌درخشد. 109 اسب بخار قدرت و 170 نیوتون متر گشتاور برای یک خودرو با وزن کم، بسیار مناسب است. بالنو اگر چه مشخصات فنی خوبی دارد اما در بخش طراحی بسیار ضعیف است. نمای ظاهری خودرو در مقایسه با سئات ایبیزا یا فورد فیستا، باعث جلب توجه خریداران جوان نمی‌شود. این محصولات در بخش داخلی نیز جذاب‌تر از بالنو به نظر می‌آیند. پلاستیک‌های سخت داخل خودرو جذابیت آن را کم کرده‌اند.

baleno-2016-0101

برخی از تجهیزات مدل پایه بالنو عبارتند از: رینگ‌های آلیاژی، رادیوی DAB، اتصال بلوتوث و USB و شیشه‌های عقب تیره و سیستم ناوبری. اگرچه ظاهر  خودرو خوب نیست اما امکانات آن باعث می‌شود تا شما به آن جذب شوید. با توجه به حجم موتور این خودرو احتمالا شاهد حضور آن در کنار سوئیفت در کشورمان خواهیم بود.

علی شیرعلی بیک

مهندس مکانیک گرایش طراحی جامدات از دانشگاه آزاد تهران‌جنوب. علاقه مند به طراحی صنعتی مخصوصا خودرو. مترجم و نویسنده درحوزه خودرو، تکنولوژي و صنایع مرتبط

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا