مکمل بنزین
گوناگونخبر

کادیلاک ELR آخرین قدم را برداشت!

کادیلاک در نمایشگاه دیترویت 2009 از یک خودرو کوپه هیبریدی کانسپت با نام Converj پرده برداشت. نسخه قابل ساخت این خودرو چهارسال بعد در نمایشگاه دیترویت ۲۰۱۳ با نام ELR به نمایش درآمد و در دسامبر ۲۰۱۴ به خریداران عرضه شد. کادیلاک ELR که موتور و سیستم هیبریدی خود را از شورولت ولت گرفته بود هیچ‌وقت نتوانست به فروش چشمگیری دست پیدا کند، با این حال، کادیلاک برای سال ۲۰۱۵ این خودرو را بروزرسانی کرد و آپدیت نرم‌افزار مدیریت موتور و سیستم احیای انرژی ترمزها موجب افزایش 25 درصدی قدرت و همین‌طور افزایش برد خودرو گردید و حتی قیمت آن نیز 10 هزار دلار کاهش یافت، اما باز هم این تغییرات نتیجه نداد و این خودرو فروش خوبی نداشت.

درحالی‌که نسل جدید شورلت ولت در سال 2015 معرفی شد و امسال ۲برابر بیشتر از سال گذشته فروش داشته است، ELR در ماه آوریل امسال فقط 357 دستگاه فروخت که 9 درصد کاهش را نسبت به سال قبل نشان می‌دهد. همچنین کادیلاک ELR در کل سال 2015 فقط موفق به فروش 1024 دستگاه شد درحالی‌که در همین مدت شورلت ولت بیش از 15 هزار دستگاه فروش داشت.

Cadillac-Converj-Concept-2009-01

به همین دلیل مسئولان جنرال موتورز تولید کادیلاک ELR را در فوریهٔ امسال متوقف کردند و اخیراً اعلام نمود‌ه‌اند که به‌زودی در ماه اکتبر خودروی جدید شورلت بولت بجای ELR تولید خواهد شد. البته جایگزین مستقیم ELR نسخه پلاگ این هیبرید کادیلاک CT6 خواهد بود که در آینده رونمایی می شود. البته هنوز تعدادی از این خودروها در نمایندگی‌های شورولت موجود هستند ولی باید این موضوع را بپذیریم عمر این خودرو پایان یافته است. خودرویی که فقط در ۳ سال متوالی تولید شد.

Cadillac-ELR-2014-02

علی شیرعلی بیک

مهندس مکانیک گرایش طراحی جامدات از دانشگاه آزاد تهران‌جنوب. علاقه مند به طراحی صنعتی مخصوصا خودرو. مترجم و نویسنده درحوزه خودرو، تکنولوژي و صنایع مرتبط

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا