مکمل بنزین
گوناگونخبر

هاوال H9 و دریافت چهار ستاره ایمنی از ANCAP ؛ تعجب و ناباوری چینی‌ها!

شاسی‌بلند هاوال H9 این هفته در تست ارزیابی ایمنی ANCAP شرکت کرده و در عین ناباوری چینی‌ها، فقط 4 ستاره ایمنی گرفت!

این اولین آزمایش تست ایمنی H9 در سطح جهانی بود. شرکت چینی هاوال از سال گذشته برنامه‌ریزی وسیعی برای عرضه H9 در استرالیا کرده و می‌خواهد با عرضه آن رهبر خودروهای شاسی‌بلند در استرالیا شود!

PHOTO-Haval-H9-2015-onwards-frontal-offset

در حال حاضر قیمت هاوال H9 چیزی بین 46490 دلار تا 50990 دلار بوده و رقبای پنج ستاره آن، فورد Everes و تویوتا Kluger هستند. ANCAP می‌گوید که H9 به خوبی در آزمون ما حاضر شد؛ اما نه آن قدر خوب که پنج ستاره ایمنی بگیرد. از نظر ANCAP؛ قسمت قرارگیری پای راننده مقاوت خوبی نداشته و به قفسه سینه آسیب می‌رساند.

2016-Haval-H9-LUX-637

هاوال H9 مجهز به سیستم اجتناب از برخورد و تشخیص خستگی راننده است. این خودرو 10 کیسه هوا دارد؛ اما فاقد ترمز مستقل اضطراری و سیستم هشدار دهنده خطر است.

آقای جیز گودیون؛ مدیرعامل ANCAP، در رابطه با این تست گفت: «خریدارن وسایل نقلیه جدید انتظار دارند که خودروی جدیدشان 5 ستاره ایمنی داشته باشد و متاسفانه نتیجه به دست آمده خوشایند بازار نیست. H9 یکی از پرفروش‌ترین شاسی‌بلند‌های بازار چین بوده و با توجه به قیمت آن، انتظار بیشتری از H9 در رابطه با ایمنی و عملکرد مناسب در تصادف داشتیم».

2016-Haval-H9-LUX-227

هاوال استرالیا در این باره گفته است: «نتیجه بسیار شگفت انگیز و نامید کننده بوده و ما درخواست آزمون مجدد می‌کنیم». آقای اندرو الیس؛ سخنگوی هاوال در استرالیا در این رابطه می‌گوید: «این یک نتیجه غیر منتظره بود و یک شوک بزرگ به ما وارد شد؛ با این همه هاوال متعهد به بهبود عملکرد H9 می‌شود. مهندسان ما تلاش زیادی برای کسب پنج ستاره ایمنی کردند و تست‌های ما نشان می‌داد که  H9 توان کسب امتیاز لازم را دارد».

2016-haval-h9-SUV-8

 آقای سوگویا فوکوساتو؛ معاون مرکز تحقیق و توسعه هاوال می‌گوید: «مهندسان ما در حال تجزیه و تحلیل داده‌های آزمون ANCAP هستند و بزودی 5 ستاره ایمنی را خواهیم گرفت.»

هاوال H9 در این آزمون، 30.65 امتیاز کسب کرد و برای به دست آوردن 5 ستاره ایمنی نیازمند 32.5 امتیاز بود. هاوال H9 با قیمتی در حدود 240 میلیون تومان و با گارانتی 7 ساله، توسط شرکت عظیم‌خودرو در ایران به فروش می‌رسد!

امین نقی زاده

از اواخر سال 94 به تیم نویسندگان چرخان پیوسته و از آن زمان تاکنون با نهایت علاقه و اشتیاق به همکاری خود با این تیم دوست داشتنی ادامه داده‌ام. همیشه در حال یادگیری هستم و هیچ گاه از مطالعه به دور نبوده و نخواهم بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا