مکمل بنزین
گوناگونخبر

ثبت پتنت جدید اپل؛ کنترل خودرو با اسمارت‌فون!

شایعات زیادی درباره اپل و تیم مشهوری که پشت درب‌های بسته مشغول کار بر روی خودروی خودران اپل هستند، منتشر شده است. حالا خبر رسیده که کمپانی اپل یک اختراع جدید را به ثبت رسانده است که با استفاده از آن، امکان کنترل خودرو از راه دور ممکن می‌شود. این تکنولوژی چیزی فراتر از امکان باز و بسته کردن درب خودرو به وسیله اسمارت‌فون هاست.

apple-digital-key-patent

پتنت جدید اپل در رابطه با یک وسیله نقلیه و یک دستگاه قابل حمل است. هنگامی که با استفاده از این تکنولوژی؛ داده‌های مربوط به خودرو برای کاربران ارسال می‌شود؛ کاربر می‌تواند به سادگی درب خودرو را باز یا بسته کند و پس از روشن کردن خودرو شروع به حرکت نماید!

apple-digital-key-patent7

با استفاده از این تکنولوژی، زمانی که کاربران از خودروی خود فاصله زیادی دارند؛ اتومبیل را روشن کرده و منتظر گرم شدن موتور خودرو نمی‌مانند! این تکنولوژی امکان آن را فراهم می‌کند که از راه دور، صندلی‌ها و سیستم سرگرمی خودرو  را تنظیم کنید.

همچنین این تکنولوژی امکان شخصی‌سازی خودرو را فراهم می‌کند. برای مثال شما می‌توانید برای پدر و مادرتان زمانی که پشت فرمان خودروی شما هستند محدودیت‌هایی اعمال کنید. اختراع اپل امکان به اشتراک‌گذاری داده‌های خودروی شما را با خودروی دیگران مهیا می‌کند. اگر چه این احتمال وجود دارد که اپل هیچ وقت خودروی خود را معرفی و عرضه نکند؛ ولی چنین اختراعاتی بسیار مفید هستند.

امین نقی زاده

از اواخر سال 94 به تیم نویسندگان چرخان پیوسته و از آن زمان تاکنون با نهایت علاقه و اشتیاق به همکاری خود با این تیم دوست داشتنی ادامه داده‌ام. همیشه در حال یادگیری هستم و هیچ گاه از مطالعه به دور نبوده و نخواهم بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا