مکمل بنزین
گوناگونخبر

معرفی هاچ‌بک جدید سوزوکی آلتو K10 با قیمت 150 میلیون تومانی!

سوزوکی نسل جدید هاچ‌بک کوچک آلتو K10 را معرفی کرده است. این یک خودروی شهری ارزان‌قیمت برای بازار هند است. آلتو K10 کوچک‌ترین خودرو در سبد محصولات سوزوکی در هند محسوب می‌شود و پایین‌تر از مدل‌های واگن R، سلریو، ایگنس، سوئیفت و بالنو قرار می‌گیرد. این خودرو علیرغم استفاده از نامی مشابه، خودروی متفاوتی از آلتوی ژاپنی است. نسل سوم آلتوی هندی 3,530 میلی‌متر طول، 1,490 میلی‌متر عرض و 1,520 میلی‌متر ارتفاع داشته و فاصله محوری آن برابر با 2,380 میلی‌متر است. این یعنی آلتو K10 حدود 165 میلی‌متر کوتاه‌تر از سلریو است.

این هاچ‌بک ارزان‌قیمت در ظاهر با خطوط نرم‌تر و منحنی‌های بیشتر نسبت به نسل قبلی خود، نمای مدرن‌تری پیدا کرده است. در قسمت جلوی خودرو جلوپنجره لانه‌زنبوری بزرگ و چراغ‌های هالوژن زیبا که شبیه هیوندای i10 هستند به چشم می‌خورند. پروفیل جانبی خودرو حالا خطوط ساده‌تری نسبت به قبل دارد اما به زیبایی سلریو به نظر نمی‌رسد و رینگ‌های کوچک 13 اینچی هم به این نما لطمه زده‌اند. در عقب خودرو هم طراحان با چراغ‌های جعبه‌ای و سپر برجسته با طرحی مشابه سپر جلو، محافظه‌کارانه عمل کرده‌اند. K10 در شش رنگ و با دو پکیج بیرونی سفارشی بنام‌های Impacto با تزئینات رنگارنگ و Glinto با تریم کرومی ارائه می‌شود.

داخل نسل جدید آلتو K10 مدرن‌تر از قبل شده اما هنوز هم ماهیت ارزان‌قیمت آن از پلاستیک‌های خشک مشخص است. البته در اینجا شاهد ارائه نمایشگر اطلاعاتی-سرگرمی لمسی 7 اینچی با ناوبری و بسیاری از ویژگی‌های اتصالی مثل اپل کارپلی و اندروید اتو هستیم که ارتقاء خوبی نسبت به قبل محسوب می‌شود. غربیلک فرمان برگرفته از سلریو، سرعت‌سنج دیجیتالی و سیستم صوتی با چهار بلندگو هم از دیگر ویژگی‌های داخلی این خودرو هستند. کابین K10 نیز جادار به نظر می‌رسد ولی با وجود سه کمربند ایمنی در عقب، با توجه به عرض محدود خودرو، این صندلی‌ها برای نشستن دو نفر مناسب‌تر خواهند بود. تجهیزات ایمنی K10 نیز کاملاً ابتدایی بوده و صرفاً شامل دو ایربگ، ترمز ABS، سنسورهای پارک عقب و قفل خودکار درها می‌شود.

نسل جدید آلتو K10 حالا روی پلت‌فرم HEARTECT ساخته شده که در بسیاری از محصولات سوزوکی مثل سلریو و کراس‌اوور اسپرسو به کار رفته و آلتو را به خودرویی ایمن‌تر و پیشرفته‌تر از قبل تبدیل کرده است. زیر کاپوت این خودرو هم جدیدترین نسخه از پیشرانه 1 لیتری سه سیلندر بنزینی سری K سوزوکی قرار گرفته است که مثل سلریو، در اینجا هم 66 اسب بخار قدرت و 89 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. این نیرو از طریق یک گیربکس پنج سرعته دستی یا اتوماتیک AGS به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود.

ماروتی سوزوکی آلتو K10 هم‌اکنون در هند برای خرید قابل سفارش است. قیمت این خودرو از تنها 399 هزار روپیه معادل 5 هزار دلار یا 150 میلیون تومان برای نسخه پایه با گیربکس دستی آغاز شده و در بالاترین مدل با گیربکس اتوماتیک به 584 هزار روپیه معادل 7,320 دلار یا 220 میلیون تومان می‌رسد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا