مکمل بنزین
رپورتاژ

انواع دستگاه‌های ماین کردن دوج کوین

ماینینگ دوج کوین، به معنای تایید تراکنش‌ها در بلاک چین دوج کوین و دریافت پاداش به دوج کوین است. به عبارت دیگر، استخراج دوج کوین فرآیند تأیید و افزودن تراکنش‌ها به دفتر کل عمومی (بلاک چین) برای ارز دیجیتال دوج کوین است. ماینرها به ازای هر بلوکی که با موفقیت استخراج می‌کنند، جوایزی در قالب دوج کوین‌های تازه ماین شده دریافت می‌کنند. ماینینگ بخش مهمی از اکوسیستم هر ارز دیجیتال است زیرا به حفظ امنیت و غیرمتمرکز بودن شبکه کمک می‌کند. در ادامه به انواع روش‌های استخراج دوج کوین می‌پردازیم و دستگاه‌های مناسب جهت ماینینگ دوج کوین را معرفی می‌کنیم.

روش‌های استخراج دوج کوین چیست؟

بر اساس نوع فرآیندها و سخت افزار مورد استفاده، راه‌های مختلفی برای استخراج ارز دیجیتال دوج کوین وجود دارد. اکنون به اختصار به هر یک از آن‌ها می پردازیم.

پردازنده مرکزی (CPU): در این روش از CPU یا  واحد پردازش مرکزی ماینر برای استخراج دوج کوین استفاده می‌شود. تقریباً تا 5 یا 6 سال پیش این یک گزینه مناسب بود. با این حال، محبوبیت آن به دلیل کاهش سودآوری کاهش یافته است.

پردازنده گرافیکی (GPU): پردازنده گرافیکی، محبوب‌ترین روش استخراج ارزهای دیجیتال است. ماینرها از یک یا چند واحد پردازش گرافیکی برای استخراج دوج کوین استفاده می‌کنند. ریگ ماینینگ متشکل از یک مادربرد، یک یا چند پردازنده گرافیکی و یک فریم ریگ تشکیل شده است.

مدارهای مجتمع یا ای سیک (ASIC): ای سیک‌ها، دستگاه‌های خاصی هستند که به صورت تخصصی در استخراج کریپتو کاربرد دارند. در مقایسه با روش‌های فوق، استخراج با این روش بازده بیشتری دارد، زیرا قدرت محاسباتی و پردازشی بالاتری دارد.

استخراج ابری (cloud mining): استخراج ابری یکی از بهترین راه‌های استخراج دوج کوین در کنار استخراج از  طریق استخر است. در استخراج ابری ماینرها با هدف استفاده از تجهیزات مایینینگ یک نهاد (معمولاً یک شرکت بزرگ)، با پرداخت هزینه‌ای مشخص درآمد کسب می‌کنند. این شرکت‌ها معمولا دارای امکانات و تجهیزات پیشرفته‌ای هستند و خدمات استخراج را در مقیاس بالایی انجام می‌دهند. افرادی که پول کافی برای سرمایه‌گذاری در ریگ‌های استخراج را ندارند می‌توانند از این سرویس برای استخراج ارز دیجیتال استفاده کنند.

استخراج انفرادی: استخراج انفرادی تحت شرایط خاصی، قابل قبول‌ترین روش ماینینگ است. این روش به دلیل رقابت بالای ناشی از حجم بالای استخراج کنندگان تنها زمانی سودآور است که منابع کافی برای حضور گسترده در شبکه را داشته باشید. با این حال، معایب زیادی نیز از لحاظ مسایل گرمایشی و تهویه، هزینه نگهدارای از دستگاها و هزینه بالای برق، همواره برای مدیریت یک مزرعه ماینینگ وجود دارد.

استخر استخراج (mining pool): ارز دیجیتالی دوج کوین را می‌توان با استفاده از استخرهای ماینینگ نیز استخراج کرد. یک گروه مشترک از ماینرهای ارزهای دیجیتال، منابع محاسباتی خود را در یک استخر استخراج ترکیب می‌کنند. این ترکیب احتمال آن‌ها را برای یافتن یک بلوک تقویت می‌کند و منجر به سود بیشتر می‌شود. شرکت کنندگان در استخر برای یافتن یک بلوک، پاداش را بصورت دوج کوین دریافت می‌کنند.

بهترین دستگاه‌های ماین کردن دوج کوین

سرعت بالای پیشرفت تکنولوژی ماینیگ باعث شده همواره دستگاه‌هایی جدیدی با قدرت و توان محاسباتی بالا تولید شوند. امروزه آنت ماینر اس ۱۹ پرو (Antminer S19 Pro) با قدرت هش ۱۱۰ ترا هش بر ثانیه،  واتس ماینر ام ۳۰ اس پلاس (WhatsMiner M30S+) با قدرت ۱۰۰ ترا هش بر ثانیه و آنت ماینر اس ۱۹ (Antminer S19) با قدرت ۹۵ ترا هش بر ثانیه وارد بازار شده اند. با این حال همانطور که می‌بینید نرخ هش مستقیماً با قیمت و توان مصرفی ماینر ASIC متناسب است و هر چه نرخ هش بالاتر باشد، هزینه بیشتری باید بپردازید. بنابراین هنگام انتخاب سخت افزار استخراج دوج کوین سعی کرده‌ایم این سه پارامتر را مطابق با منابع موجود خود متعادل کنیم.

آنت ماینر ال7 (7 Antminer L)

در میان برندهای بی‌شمار ماینرهای ای سیک سری L، بیت مین L7برندی کارآمد و قابل اعتماد است که توسط شرکت  Bitmain در نوامبر ۲۰۲۱ راه اندازی شده است.

این ماینر، قدرتمندترین ماینر برای استخراج دوج کوین و لایت کوین است. در این ماینر از تراشه فوق العاده با کیفیت 1489BM استفاده شده است و دارای نرخ هش ۹۵۰۰ مگاهش برثانیه و مصرف برق ۳۴۲۵ است و از تمام ارزهای رمزنگاری شده در الگوریتم Scrypt پشتیبانی می‌کند.

آنت ماینر ال ۷ از الگوریتم‌های دوگانه NeoScrypt و الگوریتم هش ۲۵۶ استفاده می‌کند. الگوریتم خاص L7 باعث شده تا بتواند به طور موثری در مدت زمان کوتاهی از حمله میلیون‌ها کاربر به ماینرها جلوگیری کند.

آنت ماینر ال تری پلاس (+3Antminer L)

آنت ماینر ال تری پلاس، یک دستگاه استخراج سفارشی برای لایت‌کوین و دوج‌کوین است و از قطعات سخت افزاری مخصوص جهت استخراج بر اساس الگوریتم Scrypt استفاده می‌کند.

آنت ماینر ال۳ پلاس حاوی تراشه 1485BM است، که به آن قدرت هش سریع‌تری می‌دهد و کارآمدتر از سایر ماینرهای اختصاصی لایت کوین و دوج کوین در بازار عمل می‌کند. آنت ماینر ال ۳ پلاس دارای حداکثر نرخ هش ۲ برابری نسل قبلی خود (3Antminer L) یعنی ۵۰۴ مگا هش بر ثانیه است و همچنین ۸۰۰ وات انرژی مصرف می کند.

ماینر بی دبلیو (21BW L)

ماینر بی دبلیو نیز از الگوریتم اسکریپت استفاده می‌کند و با حداکثر نرخ هش ۵۵۰ مگاهش در ثانیه و مصرف برق ۹۵۰ وات کار می‌کند. این ماینر در ژانویه ۲۰۱۸ توسط شرکت BW به بازار عرضه شد. مدل L21 بی دبلیو در نوع خود بی نظیر است زیرا می‌تواند در مجموع ۱۲ ارز مختلف استخراج کند.

یک مزیت بزرگ L21 اینست که الگوریتم آن به گونه‌ای طراحی شده است که از رم پر سرعت استفاده کرده و تراکنش‌ها را به صورت انبوه انجام می‌دهد. در نتیجه استخراج سریع‌تر انجام شده و تراکنش‌ها امنیت بالایی دارند. راندمان ال ۲۱، ۱.۷۲ ژول بر مگاهش است و مصرف برق فوق‌‍العاده کمی دارد. این ماینر بهترین دستگاه برای تولید در مقیاس انبوه است و به دلیل نویز پایین حتی در مناطق مسکونی نیز قابل استفاده است.

ماینر گلدشل مینی دوج (Goldshell Mini-DOGE)

ماینر گلدشل مینی دوج، ساخت شرکت گلدشل دستگاهی مخصوص استخراج رمز ارزها با الگوریتم اسکریپت است. نرخ هش این دستگاه ۱۸۵ مگاهش بر ثانیه و مصرف برق آن ۲۳۳ وات است.

از استخراج رمز ارزهای شناخته شده با این دستگاه (با سختی شبکه کنونی)، می‌توان درآمد ناخالص روزانه ۰.۵۶ دلار (۱۸ هزار تومان) و ماهانه ۱۶.۷۸ دلار (۵۳۶ تومان) و سالانه ۲۰۱.۳۵ دلار (۷.۵ میلیون تومان) را بدست آورد. این دستگاه هم‌اکنون می‌تواند ۷ رمز ارز را استخراج کند که از محبوب‌ترین آن‌ها می‌توان دوج کوین، لایت کوین و ورج را نام برد.

سخن پایانی

دو روش برای مالیکت ارزهای دیجیتال وجود دارد. روش اول سرمایه گذاری غیرمستقیم یا خرید ارز دیجیتال است، خرید ارز دیجیتال آسان است و فقط کافیست با نحوه خرید ارز دیجیتال از بایننس یا سایر صرافی‌های معتبر داخلی آشنا شویم. روش دیگر مالکیت ارزهای دیجیتال استخراج ارزهای دیجیتال است که در این مطلب با روش‌های متفاوت مایینینگ دوج‌کوین ( استخراج از طریق cpu، GPU، استخراج ابری، استخراج از طریق استخر و پر بازده‌ترین روش استخراج دوج کوین یعنی ASIC) آشنا شدیم و در ادامه مناسب‌ترین دستگاه‌ها برای ماین کردن دوج کوین را معرفی کردیم.

این مطلب یک رپورتاژ آگهی بوده و چرخان در تهیه آن نقشی نداشته است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا