مکمل بنزین
خبر

L500 R کانسپت هیبریدی پژو برای پیست!

در 30 ماه مه سال 1916، پژو L45 که توسط داریو رستو رانده می‌شد توانست به برنده افسانه ای ایندیاناپولیس 500 تبدیل شود، اکنون این شرکت فرانسوی پس از ۱۰۰ سال از آن مسابقه یاد حماسه ایندیاناپولیس را با معرفی خودروی مفهومی L500 R هیبرید، گرامی داشته است. نامگذاری L45 به دلیل پیشرانه ۴.۵ لیتری این خودرو انجام شده، این موتور از مدل L76 به الهام  گرفته شده و توسط سه راننده‌ جوان آماده شد و منجر به سه قهرمانی برای پژو در مسابقات ایندیاناپولیس ۵۰۰ از سال ۱۹۱۳ تا ۱۹۱۶ شدند.

Peugeot-L500_R_HYbrid_Concept-2016-800-03

کانسپت جدید پژو با یک متر ارتفاع، وزن کمتر از یک تن، اهداف آینده پژو در بخش خودروهای مسابقه را به نمایش می‌گذارد. بخش الکتریکی این محصول توسط تیم طراحی اسپرت پژو پدید آمده است و بخش قوای محرکه L500 R از پیشرانه بنزینی با قدرت ۲۶۶ اسب بخار در کنار دو موتور الکتریکی تشکیل شده که روی هم توانایی تولید ۴۹۳ اسب بخار و ۷۳۰ نیوتن‌متر گشتاور را دارد. کانسپت پژو قادر است در زمان ۲.۵ ثانیه از سرعت صفر به ۱۰۰ دست پیدا کند.

Peugeot-L500_R_HYbrid_Concept-2016-800-04

L500 R از  چهره زیبایی برخوردار است وخطوط زیبای روی بدنه آن بسیار خوب طراحی شده که از اطراف جلو پنجره آن آغاز شده و به کنار پنجره‌های جانبی ختم می‌شود. خودروی مسابقه‌ای مفهومی پژو از رنگ‌آمیزی مشابهی با L45 برخوردار است. ترکیب استفاده از رنگ‌های قرمز، سفید و آبی که نشان‌دهنده پرچم کشور سازنده این خودرو است در کنار رنگ‌آمیزی مشکی بخش انتهایی خودرو، علاوه بر نمایش رگه‌‌های اصلی خودرو، جلوه‌ی فوق‌العاده‌ای به آن بخشیده و موجب جلب توجه شده است.

Peugeot-L500_R_HYbrid_Concept-2016-800-0d

مهندسان و طراحان پژو برای تولید L500 R همکاری نزدیکی با یکدیگر داشتند تا یک محصول خاص تولید کنند. این خودرو هم‌چنین از تکنولوژی داشبورد جدید پژو با نام i-Cockpit بهره می‌برد که از فرمان اسپرت با ظاهری شبیه خودروهای فرمول یک و دو هولوگرام برای نمایش اطلاعات ضروری خودرو، برخوردار است. ماتیاس هُسان مدیر بخش خودروهای کانسپت و پیشرفته پژو در همین ارتباط گفت: ما به وسیله‌ی معرفی این خودرو، سابقه‌ی درخشان پژو در مسابقات اتومبیلرانی را جشن گرفتیم. این خودرو از روح توانایی و نو‌آوری پژو بهره می‌برد و با طراحی این مجسمه زیبا آینده خودروهای پژو را به نمایش گذاشته‌ایم.

علی شیرعلی بیک

مهندس مکانیک گرایش طراحی جامدات از دانشگاه آزاد تهران‌جنوب. علاقه مند به طراحی صنعتی مخصوصا خودرو. مترجم و نویسنده درحوزه خودرو، تکنولوژي و صنایع مرتبط

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا