مکمل بنزین
مقایسهبرگزیده‌ها

مقایسه تیگو ۸ پرو و هاوال H6 2T

چری، برندی نام‌آشنا برای ایرانی‌هاست که جدیدا از گران‌ترین خودروی شاسی‌بلند خود، با نام تیگو ۸ پرو در کشور ما رونمائی کرده است. تیگو ۸ پرو با قیمتی بسیار بالا و امکانات زیاد و مشخصات فنی مناسب و ظاهری جذاب، بسیاری از نظرها را به خود جلب کرده است.

در گذشته‌ای نه‌چندان دور، گروه خودرو‌سازی بهمن، اقدام به مونتاژ ‌H2 از مجموعه هاوال کرده بود و با توجه به کیفیت بالای این خودرو در همان زمان هم ثبت‌نام برای خریدش کار سختی بود. بعد از آغاز تحریم‌ها هاوال جز اولین شرکت‌هایی بود که به‌سرعت از ایران رفت و باعث شد وعده‌های بهمن برای تحویل H2 های بیشتر و یا مونتاژ H6 محقق نگردد. هاوال H6 2.0T AWD، نوید عملکرد و زیبایی بالایی را با قیمتی مناسب می‌دهد. در این مقاله سعی داریم این دو شاسی بلند را با هم مقایسه کنیم تا مشخص شود کدام یک ارزش خرید بیشتری دارد.

نمای بیرونی:

هاوال H6 :

شکل جعبه ای هاوال H6 با استایل تیز جلو و حالت پهن آن تکمیل می‌شود. این خودرو دارای جفت چراغ‌های جلوی پروژکتوری با ظاهری مدرن، جلوپنجره مشبک کرومی بزرگ، طراحی سپر تند و نمای جلوی مربعی است که نمای جذابی را به آن داده است.

نمای جانبی، خطوط زیادی ندارد. آینه‌های بغل بدنه و دستگیره درها، و خط جانبی، کاراکترهایی هستند که ظاهری زیبا به آن بخشیده‌اند. نوار کرومی اطراف پنجره‌ها و پنجره‌ها نیز به این زیبایی افزوده است.

در حالی که جلو، جسور و تهاجمی است، قسمت عقب، کسل کننده به نظر می رسد. پنجره کوچک عقب با اسپویلر آن و طراحی چراغ عقب باعث می شود که عقب این خودرو شبیه اکثر شاسی بلندهایی باشد که ما این‌روزها در جاده های ایران، شاهدشان هستیم. به طور کلی، H6 یک شاسی‌بلند خوش ظاهر است.

چری تیگو ۸ پرو:

تیگو ۸ پرو نیز ظریف و مدرن به نظر می‌رسد. جلوپنجره کهکشانی سری تیگو، چراغ‌های جلوی LED خودکار، چراغ‌های دوتایی روز (DRL) در هر دو طرف، طراحی مشابه سپر جلو برای بریدگی‌های هواکش، از مشخصات این خودرو است.

در نمای جانبی، شاهد ظاهری مربعی شکل و معمولی، رینگ های آلیاژی 18 اینچی، ضربه‌گیر های جانبی کرومی، ریل های سقف آلومینیومی و نوار کرومی دور پنجره‌ها هستیم.

طراحی عقب نیز کاملا کلاسیک است. به غیر از سپر عقب با بریدگی اگزوز دوگانه، چراغ های LED و اسپویلر روی درب عقب، تیگو 8 پرو هم شبیه به سایر شاسی‌بلند‌ها به نظر می‌رسد.

نمای داخلی:

هاوال H6:

هاوال H6 دارای کابینی مینیمال و آینده نگر است. بسیاری از امکانات روی داشبورد و کنسول مرکزی با صفحه نمایش، کنترل می‌شود. برای صندلی ها و سایر سطوح، از چرم مصنوعی با کیفیتی استفاده گردیده است.

طراحی سه پره فرمان، مدرن به نظر می‌رسد و کنترلر‌های زیبای روی آن و بقیه قسمت‌ها به راحتی قابل استفاده هستند. از نظر فضا، H6 به اندازه ای بزرگ است که به راحتی 5 سرنشین و چمدان آنها را در خود جای می‌دهد.

تیگو ۸ پرو:

طراحی داخلی Tiggo 8 Pro سادگی مدرن را به نمایش می‌گذارد. طراحی ساده داشبورد با نوارهای نور محیطی روی درها و داشبورد، قطعات تزئینی نقره‌ای و کنترلرهای مشکی پیانویی در‌کنار صفحه‌نمایش‌های بزرگ و چرم دوخته‌شده، هماهنگی خوبی را به‌وجود آورده است.

تیگو ۸ پرو یک کراس اور سایز متوسط با کابینی جادار است که می‌تواند تا هفت سرنشین را به راحتی در خود جای دهد. به طور کلی، فضای داخلی عالی دارد که مدرن، شیک و کاربردی تر از رقیب خود است.

مشخصات فنی:

تیگو ۸ پرو:

این خودرو با موتور 1.6 لیتری توربوشارژر عرضه می‌شود که 195 اسب بخار قدرت و 290 نیوتن متر (Nm) گشتاور تولید می‌کند و به یک گیربکس اتوماتیک دو‌کلاچه جفت می‌شود که نیرو را فقط به چرخ های جلو می‌فرستد.

 این شاسی‌بلند، دارای ترمزهای دیسکی در هر چهار چرخ با سیستم ترمز ضد قفل (ABS)، توزیع الکترونیکی نیروی ترمز (EBD) و فناوری کمک ترمز (BA) است.

چری ادعا می‌کند که این محصولش، تقریباً برای هر ۱۳ کیلومتر، یک لیتر مصرف سوخت دارد(در حدود ۷.۵ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر)، اگرچه با توجه به وزن و جثه، ممکن است ارقام در واقعیت، کمی متفاوت باشد.

هاوال H6 2T:

اینجاست که H6 2.0T قدرت واقعی خود را به رخ می‌کشد. این خودرو دارای یک موتور 4 سیلندر 2 لیتری توربوشارژر است که 201 اسب بخار قدرت و 325 نیوتن متر گشتاور را از طریق گیربکس 7 سرعته اتوماتیک به هر چهار چرخ می‌فرستد.

این خودرو دارای ترمزهای دیسکی در هر چهار چرخ با فناوری ضد قفل ABS، EBD و BA است.

اندازه‌گیری‌های مختلف، میانگین مصرف سوخت را حدود ۹.۸ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر، نسان می‌دهد، اما این رقم می‌تواند بر اساس شرایط جاده و سبک رانندگی متفاوت باشد.

امکانات:

 این دو خودرو مانند بسیاری از محصولات چینی دیگر، از امکانات زیادی برخوردارند. ترمزهای ای‌بی‌اس، دی‌لایت، قفل مرکزی، ایموبلایزر، دوربین ۳۶۰ درجه، کروز کنترل تطبیقی، سنسورهای پارک، تشخیص فشار باد تایرها، تشخیص نقاط کور، ۶ ایر‌بگ، رانندگی بین خطوط، سیستم اطلاعات مرکزی، پشتیبانی از اندروید اتو و اپل‌کار‌پلی، کی‌لس، ترمز دستی برقی، سانروف پانارومیک، صندلی‌های جلوی برقی و غیره از جمله امکاناتی هستند که در هر دو خودرو قابل مشاهده‌اند.

نتیجه‌گیری:

هر دو شاسی‌بلند، نقاط قوت خود را دارند که انتخاب بین آن‌ها را سخت می‌کند. هاوال H6 2.0T در کنار مشخصه ۴ چرخ متحرک خود، قدرتمندتر و توانمندتر است. از سوی دیگر، چری تیگو 8 پرو با صندلی‌هایی برای هفت سرنشین و ظرفیت بار بزرگ‌تر، خودرویی مناسب‌تر برای خانواده است.

با این حال، از نظر قیمت، Tiggo 8 Pro نسبت به H6 2.0T گران‌تر است و همین موضوع، کفه را به‌نفع رقیبش سنگین‌تر می‌کند. همچنین برای کسانی که خواهان قدرت بیشتر و کشش بهتر هستند، H6 2.0T یک انتخاب مطلوب است.

حسین محسنی

کارشناس ارشد علوم سیاسی، علاقه مند به دنیای بی نظیر خودرو

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا