مکمل بنزین
رپورتاژ

خرید دیاگ ماشین و موتور از نمایندگی پارس کوشان

آیا چراغ مدیریت موتور یا چراغ هشدار وسیله نقلیه شما روشن شده است؟ آیا ترمزهای شما صدای جیر جیر می دهد یا هنگام ترمزگیری صدای خرخر می شنوید؟ در این مواقع چه باید کرد؟

ابتدا باید با یک تعمیرگاه خوب مراجعه کنید. همچنین باید مطمئن باشید که آن تعمیرگاه از وسایل با کیفیت و مرغوب برای تشخیص عیب خودرو شما استفاده خواهد کرد تا شما دوباره و به سرعت به تعمیرگاه برنگردید.

یا نه اصلاً خودتان تعمیرکارید و دوست دارید بهترین وسایل عیب یاب خودرو یا دیگر وسایل تعمیراتی مانند انژکتور شور، دستگاه تعویض روغن، موتورشوی یا تست سنسور را تهیه کنید. قبل از این کار باید بدانید از چه کسانی باید این وسایل را بخرید. با توجه به حساسیت این اقلام نمی توان آنها را از هر نمایندگی ای خرید. ما در این مقاله سعی داریم شما را با بهترین نمایندگی تجهیزات خودرو آشنا کنیم.

 

دیاگ ماشین و دیاگ موتور

دستگاه دیاگ به چند دسته تقسیم می ‌شود. برخی از آنها مخصوص خودروهای سواری و موتور سیکلت بوده و برخی دیگر مخصوص خودروهای سنگین مانند ماشین آلات راهسازی، ‌کامیون‌ ها و تریلی‌ ها هستند.

دیاگ ها بر اساس کاربردشان در انواع دیاگ بلوتوثی، دیاگ پرتابل، دیاگ تبلتی، دیاگ ثابت و دیاگ پی پی اس، در بازار موجود هستند.

دیاگ تبلتی، باتبلت یا گوشی عمل عیب یابی را انجام می دهد و خطاهای موتور را بر روی این وسایل نشان می‌ دهند. اما دیاگ ثابت، به وسیله یک مانیتور خطای موتور را نشان خواهد داد. همچنین دیاگ بلوتوثی هم مانند موبایل بوده با این تفاوت که فاقد سیم بوده و به محل مورد نظر متصل شده و به راحتی به کامپیوتر خودرو وصل می شود و خطایابی می کند.

اما قبل از خرید هر گونه دیاگ ابتدا بهتر است با ویژگی های دستگاه دیاگ ماشین و دستگاه دیاگ موتور آشنا شوید. در ادامه مطلب سعی داریم این ويژگی ها را با توجه به دستگاه دیاگ ماشین پارس کوشان بررسی کنیم.

ویژگی های یک دیاگ با کیفیت

دیاگ ها باید دارای ویژگی های ذیل باشند. سرعت و دقت بالا، قابلیت آپدیت، دارای حافظه بالا، قدرت تحلیل مقادیر به کمک رسم نمودار، گارانتی مادام العمر نرم افزار، و دیگر ویژگی هایی که با توجه به نوع آن تغییر خواهد کرد. مثلا در یک دستگاه دیاگ دستی صفحه نمایش ۴.۳ اینچ رنگی با وضوح بالای تصویر بسیار ارزشمند خواهد بود. همچنین مقادیر استاندارد پارامترها در این دستگاه از اهمیت ویژه ای برخوردار است. مثلاً در همین مورد باید طوری باشد که صاحب دیاگ هنگام استفاده از آن مقادیر استاندارد را با مقادیر خودرو خود مقایسه کرده و بتواند مشکل را پیدا کند. اگر جز این باشد فاقد هرگونه ارزش علمی خواهد بود.

خرید دیاگ ماشین و موتور از نمایندگی معتبر

حالا که از ویژگی های یک دیاگ مطلع شدید باید به دنبال یک نمایندگی خوب برای تهیه این دستگاه باشید. پیشنهاد ما به شما نمایندگی پارس کوشان است. این شرکت طراح و تولید کننده انواع تجهیزات تخصصی خودرو هستند. شما علاوه بر خرید حضوری می توانید با ورود به سایت پارس کوشان برای خرید انواع دیاگ‌ و دیگر وسایل مورد نیازتان اعم از انژکتور شور موتور ماشین، دستگاه دیاگ ماشین و دستگاه دیاگ‌ موتور اقدام کنید.

توجه کنید که قبل از خرید باید یک سری نکات مهم را در نظر بگیرید تا یک خرید مطمئن و مورد رضایت داشته باشید. شاید دیده باشید استادکاران یا افرادی را که از خرید دیاگ یا دیگر وسایل تخصصی تعمیرات خودرو راضی نیستند. دلیل این نارضایتی را اگر جویا شوید خواهید فهمید که این افراد به دلیل قیمت کمتر این دستگاه ها اقدام به خرید کرده اند. به همین جهت گرفتار یک دستگاه بی کیفیت شده اند. شما علاوه بر قیمت محصول باید به نوع دستگاه، استحکام بدنه‌ آن و ضمانت هایی که یک نمایندگی معتبر در اختیار شما می گذارد توجه کنید.

این نمایندگی ها باید در مورد خدمات پس از فروش خود نیز فعال باشند. شما باید از شرکتی دیاگ بخرید که گارانتی معتبر و خدمات پس از فروش ارائه کند. شرکت های بزرگ خودروسازی با ساخت خودروهای جدید تغییرات قابل توجهی در کامپیوتر آنها به وجود می آورند. با توجه به این تغییرات باید دستگاه شما خدمات پس از فروش داشته باشد تا بتوانید به راحتی تغییراتی که ایجاد شده را روی دستگاه خود بروزرسانی کنید.

دیگر ویژگی هایی که باید در هنگام خرید دیاگ به آنها توجه داشته باشید شامل موارد زیر می شود:

۱. استحکام بدنه دستگاه دیاگ

هنگام کار ممکن است به صورت اتفاقی دستگاه از دستان شما بلغزد و به زمین بیفتد. آیا تا به حال این حس را تجربه کرده اید؟ اگر در این هنگام از استحکام بدنه دیاگ خود مطمئن باشید قطعا خیالتان آسوده است اما اگر مطمئن نباشید در همان حال عرق سردی بر پیشانی شما خواهد نشست. پس بهتر است قبل از خرید دستگاه به محکم بودن آن توجه کنید. اگر استحکام دستگاه دیاگ شما بالا باشد با مشکل جدی مواجه نخواهید شد.

۲. قیمت دستگاه دیاگ

دستگاه دیاگی که بتواند خودروهای خارجی و داخلی را همزمان عیب یابی کند قیمت بالایی خواهد داشت. شما باید قبل از خرید این دستگاه از میزان بودجه ای که می خواهید برای دیاگ بپردازید مطمئن شوید. و بعد با توجه به این مسئله خریدتان را انجام دهید. همانطور که ذکر شد خرید دستگاه ارزان شما را متحمل ضرر و زیان هایی جبران ناپذیری می کند. پس بهتر است قبل از پرداختن پول به این مسئله خوب فکر کنید. برخی عوامل دیگر نیز در قیمت دستگاه دیاگ تاثیر گذار خواهند بود عواملی همچون برند دستگاه، کیفیت برد الکترونیکی، بی سیم یا سیمی بودن دستگاه، پرتابل بودن و دیگر قابلیت های نرم افزاری در قیمت دیاگ موثر هستند.

۳. نوع و مدل دستگاه دیاگ

شما به عنوان خریدار باید نیاز و هدف خود را از خرید دستگاه دیاگ تعیین نمایید. دستگاه های زیادی در بازار تجهیزات تعمیر ماشین موجود هستند که هر کدام مشخصات مختص به خود را دارند. برای مثال اگر شما به دنبال اندازه گیری پارامترها هستید یا می خواهید دستگاهتان کدهای خطا را بخواند باید از قبل نسبت به این پارامترها تعیین بودجه کرده باشید و بهترین گزینه ها را برای خود انتخاب کنید.

برای خرید انواع دستگاه دیاگ می توانید به سایت https://parskoushan.com/ مراجعه کرده و اطلاعات لازم را در این زمینه دریافت کنید.

ارتباط با پارس کوشان

تلفن تماس : ۰۹۱۲۳۹۴۹۲۸۹

تلفن بخش آموزش: ۰۹۳۹۵۹۴۵۳۴۶

گروه صنعتی پارس کوشان با داشتن تجربه کافی در حوزه تولید تجهیزات خودرو در ایران شما را در هنگام خرید این محصول همراهی خواهد کرد.

این مطلب یک رپورتاژ آگهی بوده و چرخان در تهیه آن نقشی نداشته است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا