مکمل بنزین
گوناگونخبر

شاسی‌بلند جذاب گک ترامپچی امکو با قیمت 500 میلیونی راهی بازار چین شد

گک رسماً کراس‌اوور جدید امکو را با قیمتی از 119,800 یوآن معادل 16,700 دلار یا 500 میلیون تومان تا 169,800 یوآن معادل 23,700 دلار یا 710 میلیون تومان در بازار چین عرضه کرده است. امکو با برند ترامپچی به فروش می‌رسد که متعلق به گک است. امکو روی پلت‌فرم ماژولار GPMA ساخته شده که توسط گک توسعه پیدا کرده است. این کراس‌اوور جدید چینی در هشت تیپ و با سه پیشرانه مختلف به بازار عرضه می‌شود.

تیپ پایه از یک پیشرانه 1.5 لیتری توربوشارژ بنزینی با 177 اسب بخار قدرت و 270 نیوتن متر گشتاور استفاده می‌کند که نیروی آن از طریق یک گیربکس هفت سرعته دوکلاچه منتقل می‌شود. حداکثر سرعت این نسخه 190 کیلومتر بر ساعت است و در هر صد کیلومتر 7 لیتر بنزین مصرف می‌کند. نسخه قوی‌تر امکو اما با یک پیشرانه 2 لیتری توربو عرضه می‌شود که 252 اسب بخار قدرت و 400 نیوتن متر گشتاور دارد و به یک گیربکس هشت سرعته اتوماتیک متصل است. مصرف سوخت این نسخه 8.1 لیتر در هر صد کیلومتر اعلام شده است.

گزینه سوم اما یک قوای محرکه هیبریدی است که توسط گک و تویوتا توسعه پیدا کرده است. این سیستم از یک پیشرانه 2 لیتری تنفس طبیعی با 140 اسب بخار قدرت و 180 نیوتن متر گشتاور به همراه یک موتور الکتریکی تشکیل شده که مجموع خروجی را به 238 اسب بخار می‌رساند. البته این یک نسخه پلاگین‌هیبریدی نیست و نمی‌توان آن را از طریق اتصال به پریز برق شارژ کرد. همچنین باطری‌های این نسخه نیز تنها 2.1 کیلووات ظرفیت دارد ولی با این حال مصرف سوخت را به 4.8 لیتر در هر صد کیلومتر می‌رساند. امکو در ابتدا با پیشرانه 1.5 لیتری به بازار عرضه می‌شود و نسخه‌های 2 لیتری و هیبریدی تا آخر سال 2022 ارائه خواهند شد.

کراس‌اوور جدید گک 4,680 میلی‌متر طول، 1,901 میلی‌متر عرض و 1,670 میلی‌متر ارتفاع دارد و فاصله محوری آن برابر با 2,750 میلی‌متر است. امکو همچنین از ظاهر بسیار جذابی بهره می‌برد که جلوپنجره X شکل و چراغ‌های زاویه‌دار از ویژگی‌های نمای جلویی آن هستند. در پروفیل جانبی، خط شانه قوی، دستگیره‌های در مخفی و رینگ‌های آئرودینامیک جلب‌توجه می‌کنند و در عقب هم چراغ‌هایی عمودی که از ستون‌ها پایین آمده و به‌صورت مورب در طرفین خودرو کشیده شده‌اند به چشم می‌خورند. در پایین روی پسر هم دیفیوزری نقره‌ای‌رنگ به همراه دو سر اگزوز عمودی دیده می‌شود.

امکو در داخل از کابینی مشابه خودروهای فیلم‌های علمی تخیلی بهره می‌برد که غربیلک فرمان D شکل سه پره، صفحه آمپر دیجیتالی 7 اینچی در تیپ‌های پایه و 10.25 اینچی در تیپ‌های بالایی و نمایشگر بزرگ 14.6 اینچی اطلاعاتی-سرگرمی مرکزی از ویژگی‌های آن هستند. این نمایشگر از تراشه اسنپ‌دراگون 8155 بهره می‌برد. روی کنسول مرکزی هم جا لیوانی‌های بزرگ، شیفتر کریستالی و تریم نقره‌ای به چشم می‌خورد.

تیپ پایه امکو به‌صورت استاندارد با سستم صوتی با شش بلندگو ارائه می‌شود که این تعداد در تیپ‌های بالاتر به هشت عدد می‌رسد. علاوه برای این، یک سیستم صوتی ساخت یاماها هم قابل سفارش خواهد بود که بلندگوهای اضافی در پشت‌سری صندلی‌های جلو را به همراه دارد تا صدای بهتری را فراهم کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا