مکمل بنزین
گوناگونخبر

نسل جدید بی‌ام‌و M2 با 460 اسب بخار قدرت معرفی شد

سرانجام ب‌ام‌و از نسل دوم M2 پرده‌برداری کرده است. برای این خودرو ظاهر متفاوتی در نظر گرفته شده تا از دیگر نسخه‌های سری 2 متمایز شود اما این تنها یکی از ویژگی‌های کوپه جدید و جذاب باواریایی‌ها است. زیر کاپوت M2 جدید پیشرانه 3 لیتری شش سیلندر خطی توئین توربوی S58 ب‌ام‌و قرار گرفته است که 460 اسب بخار قدرت تولید می‌کند. این نیرو 50 اسب بخار بیشتر از M2 کامپتیشن قبلی است ولی گشتاور بدون تغییر باقیمانده و همچنان 550 نیوتن متر است.

انتقال نیروی موتور به‌صورت استاندارد از طریق یک گیربکس شش سرعته دستی صورت می‌گیرد اما امکان سفارش گیربکس هشت سرعته اتوماتیک هم وجود دارد. M2 با گیربکس دستی ظرف 4.1 ثانیه از صفر به سرعت 96 کیلومتر بر ساعت می‌رسد اما این رقم با گیربکس اتوماتیک به 3.9 ثانیه می‌رسد. حداکثر سرعت این خودرو روی 250 کیلومتر بر ساعت محدود شده است اما با سفارش پکیج راننده M این رقم به 285 کیلومتر بر ساعت افزایش پیدا می‌کند.

وظیفه متوقف کردن این کوپه جدید المانی بر عهده ترمزهایی با کالیپرهای شش پیستونه در جلو و تک پیستونه در عقب به رنگ آبی است که امکان سفارش نمونه‌های قرمزرنگ هم وجود خواهد داشت. نسل جدید M2 بزرگ‌تر از قبل شده و حالا 104 میلی‌متر طول و 33 میلی‌متر عرض بیشتری دارد. علاوه بر این، فاصله محوری خودرو 53 میلی‌متر بیشتر شده و فاصله عرضی بین چرخ‌ها نیز افزایش پیدا کرده و هم‌اندازه M4 شده است.

در جلوی M2 جدید سپری با سه ورودی هوا دیده می‌شود که خنک‌کنندگی کافی را برای قطعات مختلف پیشرانه و ترمزها فراهم می‌کند. در عقب نیز سپر برجسته‌تر و دیفیوزر جسورانه‌تر با چهار سر اگزوز به چشم می‌خورد. این خودرو با پنج رنگ بیرونی مختلف عرضه می‌شود که رنگ جدید آبی زندوورت فقط مختص M2 جدید است. رینگ‌ها در جلو 19 و در عقب 20 اینچی هستند که امکان سفارش طرح دورنگ آن‌ها هم بدون هزینه اضافی وجود دارد. تعلیق تطبیقی M و دیفرانسیل فعال M هم از دیگر ویژگی‌های استاندارد این خودرو هستند.

در کابین M2 جدید صندلی‌های M Sport با طراحی جدید و لوگوی چراغ‌دار M روی پشت‌سری‌ها ارائه شده است. همچنین برای اولین بار، ب‌ام‌و صندلی‌های اسپرت کربنی M را هم به‌عنوان یک آپشن ارائه کرده است. این صندلی‌ها که 11 کیلوگرم سبک‌تر از نمونه‌های استاندارد هستند، بخشی از پکیج کربنی هستند که شامل سقف کربنی M هم می‌شود و باعث کاهش مرکز ثقل می‌شود.

روی داشبورد هم شاهد صفحه‌نمایش خمیده جدید ب‌ام‌و هستیم که شامل دو نمایشگر 12.3 اینچی و 14.9 اینچی می‌شود. نمایشگر اطلاعاتی-سرگرمی خودرو که از منوها و ترکیب خاص M بهره می‌برد، از طریق منوی M ستاپ امکان تنظیم سیستم‌های مختلف مثل شاسی، فرمان، ترمز و کنترل کشش را فراهم می‌کند. نسل جدید ب‌ام‌و M2 در مکزیک تولید و در اوایل سال 2023 راهی بازار ایالات‌متحده خواهد شد. قیمت پایه این خودرو از 63,194 دلار آغاز می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا