مکمل بنزین
گوناگونخبر

توسعه زیرساخت‌ها، مراکز تست و آزمون خودرو در اتحاد استراتژیک سایپا و ایران خودرو

در این مراسم که با حضور مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو، مدیرعامل سایپا و مدیران عامل برخی از شرکت‌های دانش‌بنیان برگزار شد، منوچهر منطقی، معاون صنایع حمل و نقل وزارت صمت، با اشاره به نقش موثر شرکت‌های دانش بنیان در توسعه محصولات و ارتقای کیفیت، گفت: به مرور باید با خودروهای نسل فعلی خداحافظی کرده و به سمت تولید خودروهای برقی و به روز حرکت کنیم.

وی افزود: هم‌چنین در حوزه تولید اتوبوس نیز باید به سمت تولید و استفاده از اتوبوس های برقی در ناوگان حمل و نقل عمومی برویم.

منطقی با بیان این‌که شرکت جتکو ایران خودرو از شرکت های دانش بنیانی به شمار می رود که نخبگان آن به توانایی توسعه پلتفرم خودرو برقی و برقی سازی خودرو دست یافته اند و در حال حاضر نیز در حال پیش‌برد پروژه‌ها هستند، اظهار کرد: این شرکت از مراکز خوبی است که در زمینه برقی سازی ایجاد شده و فعالیت می‌کند.

معاون وزیر صمت در ادامه تاکید کرد: در صورت توسعه محصولات برقی در سطح کشور، بهتر است در کنار سایر شرکت های دانش بنیان، به این مرکز و توانمندی های آن نیز توجه ویژه‌ای شود.

وی با اشاره به استفاده از فناوری متصل سازی، تصریح کرد: این فناوری به تجمیع سازی نیاز داشت که دو تجمیع کننده یعنی مرکز تحقیقات مخابرات و تام ایران خودرو، در ساخت ماژول ها مسوولیت کار را بر عهده گرفته اند.

گفتنی است، شرکت دانش بنیان ایپکو، با حضور در نمایشگاه ارایه توانمندی‌های شرکت‌های دانش‌بنیان که در حاشیه این رویداد برپا شده بود، موتور EF۷ با فناوری خفیف دو رگه که از دستاوردهای گروه صنعتی ایران خودرو به شمار می‌رود را در معرض دید عموم قرار داد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا