مکمل بنزین
گوناگونخبر

تصاویر نمایشی از نسل جدید نیسان جوک!

برای اولین‌بار نیسان جوک در سال 2010 با شکل و شمایل متفاوت و عجیب معرفی شد. چهره خاص این خودرو برای بسیاری جذاب محسوب می‌شد و عده‌ای نیز این طرح را ناامید کننده می‌دانستند. جوک بر خلاف پیش‌بینی‌ها فروش فوق‌العاده‌ای به‌خصوص در اروپا داشت و توانست خود را به دومین خودرو موفق نیسان بعد از قشقایی در این بازار تبدیل کند. این خودرو که به عنوان یک کراس‌اوور کوچک عرضه شد، برای اولین‌بار یک موفقیت خوب در این سایز را برای نیسان رغم زد. به‌تازگی سایت‌های خارجی تصاویری منتشر کرده‌اند که آن را به مدل جدید جوک نسبت داده‌اند. البته این تصاویر رندر نشان می‌دهند مدل جدید نیز طراحی خارج از عرف خود را حفظ کرده است و با خطوط تیز و شکننده، چهره بهتری پیدا کرده است. مسئولان این شرکت ژاپنی در مصاحبه‌های خود از رونمایی نسل جدید جوک در آینده نه‌چندان دور خبر داده بودند و به‌نظر می‌رسد این زمان بسیار نزدیک است.

2017-nissan-juke-rendering

طراحی جوک جدید براساس خودرو مفهومی Gripz شکل‌گرفته و در آن از زبان طراحی جدید نیسان که در خودروهای مورانو و ماکسیما استفاده شده بود، بهره گرفته شده است. چهره جدید جوک بسیار تغییر کرده است و از ویژگی‌های جدید ظاهری آن می‌توان به جلوپنجرهٔ V شکل جدید، چراغ‌های بزرگ تیز و دی لایت هایی که درون سپر قرارگرفته‌اند و بخش انتهایی متفاوت اشاره کرد.

2017-nissan-juke-2

مدل جدید جوک بر روی پلت فرم CMF رنو-نیسان سوار شده است که خودروهای نیسان میکرا، رنو کلیو و کپچر و نسل آینده داچیا داستر بر روی آن ساخته‌شده‌اند. دور از ذهن نیست که نیسان برای خودرو جدید خود از طیف‌های مختلف موتور بهره بگیرد که احتمالا ازجملهٔ آن‌ها می‌توان به موتور 1.5 لیتری dCi با 110 اسب بخار قدرت اشاره کرد. البته گفته می‌شود این خودرو احتمالا با یک پیشرانه هیبریدی نیز عرضه خواهد شد.

2017-nissan-juke-3

ما که به شدت منتظر رونمایی از این محصول جدید نیسان هستیم، چرا که گفته می‌شود نیسان قصد دارد جوک جدید را به یکی از برترین خودروها در کلاس شاسی‌بلندهای کوچک تبدیل کند که احتمالا در آن از انبوه تجهیزات ایمنی و رفاهی استفاده خواهد کرد.

علی شیرعلی بیک

مهندس مکانیک گرایش طراحی جامدات از دانشگاه آزاد تهران‌جنوب. علاقه مند به طراحی صنعتی مخصوصا خودرو. مترجم و نویسنده درحوزه خودرو، تکنولوژي و صنایع مرتبط

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا