مکمل بنزین
گوناگونخبر

انقلاب سیتروئن در سیستم تعلیق؛ فرش پرنده!

پروژه جدید کمپانی سیتروئن، طراحی یک سیستم تعلیق جدید و انقلابی بوده که تا حد زیادی، موجب آسایش رانندگان و پیشرفت در صنعت خودروسازی می‌شود. بدلیل سابقه خوب محصولات سیتروئن و آسایش رانندگی با محصولات این کمپانی، قطعا باید منتظر اتفاق بزرگی باشیم.

citroen-advanced-comfort

سیتروئن با ثبت پیش از 30 اختراع جدید و قراردادن آنها در یک نمونه از C4 پیکاسو  و انتشار تصاویری از آن، در تلاش است تا هم قدرت خود را به رخ رقبا بکشاند و هم دورنمایی از آینده محصولات خود را نمایش دهد. تمام این فناوری‌ها با شروع سال 2017، به تدریج معرفی خواهند شد.

citroen-advanced-comfort

 همان گونه که اشاره شد؛ بزرگترین نوآوری سیتروئن، ابداع یک سیستم تعلیق جدید است. در این سیستم از فنرهای هیدرولیکی با قابلیت فشرده‌سازی در تک تک چرخ‌ها استفاده می‌شود. با استفاده از این تکنولوژی در طول رانندگی قادر به کنترل بهتر خودرو هستید؛ حتی اگر با شدیدترین موانع موجود در سطح جاده روبرو شوید. سیتروئن ادعا می‌کند که این تکنولوژی خودرو را کاملا صاف نگاه داشته و به آن لقب “فرش پرنده” داده است.

برجستگی‌های سطح جاده‌ها مقداری انرژی را به شاسی منتقل کرده و باعث لرزش خودرو و کابین می‌شوند؛ اما سیستم تعلیق سیتروئن به لطف ساختار پیچیده و منظم خود، شاسی را حدود 20 درصد محکم‌تر از نمونه‌های مشابه کرده است.

حالا باید فقط منتظر عرضه DS-branded در سال 2018 باشیم! خودرویی که از این تکنولوژی استفاده خواهد کرد و قطعا رانندگی با آن لذت بخش خواهد بود.

امین نقی زاده

از اواخر سال 94 به تیم نویسندگان چرخان پیوسته و از آن زمان تاکنون با نهایت علاقه و اشتیاق به همکاری خود با این تیم دوست داشتنی ادامه داده‌ام. همیشه در حال یادگیری هستم و هیچ گاه از مطالعه به دور نبوده و نخواهم بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا