مکمل بنزین
گوناگونخبر

رنو توینگو GT مدل 2017 رسما معرفی شد

چند روز پیش برای شما مطلبی از تصاویر تبلیغاتی رنو منتشر کردیم که در آن شرکت مذکور وعده رونمایی از یک خودرو جدید را داده بود. حالا رنو با انتشار تصاویری رسمی از این خودرو پس از گذشت یک هفته، محصول اسپرت خود را به همه معرفی کرده است. خودرو معرفی شده یک نمونه توینگو، با پسوند GT است که شکل و شمایل قابل توجهی دارد.

Renault-Twingo_GT-2017-800-01

رنو در محصول جدید خود از یک موتور کم حجم با توربو شاٰرژر بهره گرفته و در قلب توینگو GT یک موتور ۹۰۰ سی سی TCE   ۳ سیلندر و سیستم توربوشارژر قرار داده است. این موتور می‌تواند ۱۱۰ اسب بخار قدرت و ۱۷۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید کند. این همان موتوری است که برابوس در اسمارت استفاده کرده بود. افزایش قدرت توینگو به دلیل به‌روزرسانی سیستم هوا رسانی موتور و ایجاد تغییراتی در واحد کنترل ECU است. تمام نیروی موتور از طریق یک گیربکس دستی ۶ سرعته به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود. البته شتاب صفر تا صد ۹.۷ ثانیه‌ای و حداکثر سرعت ۱۶۰ کیلومتر برساعت، مشخصات یک خودرو اسپرت خوب نمی‌تواند باشد ولی رنو از مدل جدید با عنوان یک خودرو اسپرت رونمایی کرده است.

Renault-Twingo_GT-2017-800-06

در توینگو از تجهیزات خوبی استفاده شده است که سیستم فرمان سرعت متغیر و رینگ‌های آلیاژی 17 اینچی خاص نمونه‌ای از آنها است که سبب بهتر شدن فرمان‌پذیری خودرو می‌شود. همچنین این مدل به دلیل دیفرانسیل عقب بودن، از هندلینگ بهتری نسبت به رقبای دیفرانسیل جلوی خود برخوردار است. از لحاظ طراحی، رنو توینگو با یک بدنه  تهاجمی تر با دریچه های هوای جانبی و رنگ Piment پرتقالی، اگزوز دوگانه و ارتفاع کم عرضه شده. البته هنوز تصاویر فضای داخلی خودرو منتشرنشده اما به‌گفته شرکت سازنده در کابین توینگو از یک تریم نارنجی، روکش آلومینیومی پدال‌ها، سر دندهٔ اسپرت و روکش رکاب‌های ویژه استفاده شده است. در حالی که نسخهٔ استاندارد توئینگو با استقبال مناسبی در بازار اروپا روبرو شد، انتظار می‌رود این مدل نیز بتواند توجهات طرفداران بیشتری را به خود جلب کند. رنو توئینگو GT برای اولین بار در تاریخ 23 تا 26 ژوئن در فستیوال سرعت گودوود به نمایش عمومی درخواهد آمد.

 

 

علی شیرعلی بیک

مهندس مکانیک گرایش طراحی جامدات از دانشگاه آزاد تهران‌جنوب. علاقه مند به طراحی صنعتی مخصوصا خودرو. مترجم و نویسنده درحوزه خودرو، تکنولوژي و صنایع مرتبط

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا