مکمل بنزین
گوناگوناخبار خودرو

لامبورگینی هوراکان استراتو معرفی شد، سوپراسپرتی برای آفرود!

قطعاً سوپراسپرت و آفرود دوتا از متضادترین واژه‌ها در صنعت خودروسازی هستند اما لامبورگینی با معرفی هوراکان استراتو قصد دارد این تضاد عجیب را در قالب یک خودرو ارائه کند. این همچنین آخرین محصول بنزینی خالص لامبورگینی محسوب می‌شود و از این پس تمام محصولات جدید این شرکت هیبریدی خواهند بود. هوراکان استراتو برای اینکه توانایی حرکت در مسیرهای خارج از آسفالت و ناهموار را پیدا کند تغییرات زیادی را تجربه کرده است.

یکی از مهم‌ترین این تغییرات، افزایش 44 میلی‌متری ارتفاع خودرو از سطح زمین است. این کار بازه حرکتی بیشتری به سیستم تعلیق خودرو می‌دهد درحالی‌که سیستم یکپارچه دینامیک خودرو هم بروز شده تا بتواند حداکثر استفاده از این افزایش ارتفاع را ببرد. علاوه بر این، به حالات رانندگی استراتو یک حالت جدید بنام رالی اضافه شده که برای مسیرهای با چسبندگی پایین طراحی شده است. همچنین برای حالات رانندگی قبلی استرادا و اسپرت هم کالیبراسیون جدیدی در نظر گرفته شده است.

اولین چیزی که در ظاهر هوراکان استراتو جلب‌توجه می‌کند روکش‌های پلاستیکی روی گلگیرها است که عرض خودرو را در جلو 30 میلی‌متر در جلو و 34 میلی‌متر در عقب افزایش داده‌اند. برای زیر خودرو پانل‌های آلومینیومی در نظر گرفته شده که از قطعات مهم حفاظت می‌کند درحالی‌که یک ورودی هوا هم روی سقف تعبیه شده است که در مسیرهای پر گردوغبار هوای پاک‌تری را در اختیار پیشرانه قرار می‌دهد. علاوه بر این، رکاب‌ها هم تقویت شده‌اند. چراغ‌های جدید روی دماغه و ریل‌های روی سقف نیز از دیگر ویژگی‌های این هوراکان آفرودی هستند.

هوراکان استراتو روی رینگ‌های 19 اینچی قرار گرفته است که با لاستیک‌های آلترین بریجستون AT002 پوشیده شده‌اند. هرچند این لاستیک‌ها هنوز هم فاق کوتاهی دارند اما دیواره آن‌ها کمی از لاستیک‌های معمولی هوراکان بلندتر است که هنگام خروج از آسفالت محافظت بیشتری از رینگ‌ها به عمل می‌آورند. این لاستیک‌ها همچنین از نوع پنچررو هستند که در صورت خالی شدن باد امکان پیمودن 80 کیلومتر را با سرعت 80 کیلومتر بر ساعت خواهند داشت. وظیفه متوقف کردن خودرو هم بر عهده ترمزهایی با دیسک‌های 15 اینچی و کالیپرهای شش پیستونه در جلو و دیسک‌های 14 اینچی و کالیپرهای چهار پیستونه در عقب است.

  شرایط فروش 30 روزه پژو 508 توسط ایران‌خودرو اعلام شد

هوراکان استراتو از نسخه ضعیف‌تر پیشرانه 5.2 لیتری V10 استفاده می‌کند که 610 اسب بخار قدرت و 565 نیوتن متر گشتاور دارد. این نیرو از طریق یک گیربکس هفت سرعته اتوماتیک به هر چهارچرخ منتقل می‌شود. به خاطر قدرت کمتر و حدود 50 کیلوگرم وزن سنگین‌تر، استراتو برای رسیدن به سرعت صد کیلومتر بر ساعت به 3.4 ثانیه زمان نیاز دارد که از سریع‌ترین نسخه هوراکان 0.4 ثانیه کندتر است. همچنین حداکثر این سوپرکار کراس‌اوور نیز روی 260 کیلومتر بر ساعت محدود شده است درحالی‌که سایر اعضای خانوادهٔ هوراکان می‌توانند به سرعتی بیش از 320 کیلومتر بر ساعت دست پیدا کنند.

در داخل این هوراکان جدید شاهد تودوزی منحصربه‌فرد استراتو آلکانترا به همراه گرافیک جدیدی برای نمایشگر لمسی و چند ابزار مناسب آفرود مثل قطب‌نما و شیب‌سنج خواهیم بود. علاوه بر این، به گفته لامبورگینی، گزینه‌های تقریباً نامحدودی برای شخصی‌سازی این خودرو وجود دارد که شامل 350 رنگ بیرونی مختلف و 65 تریم داخلی گوناگون می‌شود. از هوراکان استراتو فقط 1499 دستگاه ساخته می‌شود و تولید آن از اوایل سال 2023 آغاز خواهد شد. لامبورگینی قیمت سوپرکار آفرودی خود را بعداً اعلام خواهد کرد.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا