مکمل بنزین
بازارچهبرگزیده‌ها

قیمت فونیکس FX رسما اعلام شد + بخشنامه فروش

فونیکس FX تازه ترین محصول مدیران خودرو و البته یکی از خاص ترین خودروهای چینی در ایران، 5 شنبه رسما توسط مدیران خودرو رونمایی شد.

این محصول به گفته مسئولان برند فونیکس قرار است در 2 تیپ به بازار عرضه شود.

اما طبق اعلام قبلی، بخشنامه اولین دوره فروش فونیکس FX رسما توسط مدیران خودرو اعلام شد.

فونیکس FX تیپ اکسلنت با قیمت 1 میلیارد و 280 میلیون تومان به بازار عرضه خواهد شد.

مشتریان می‌توانند از امروز به صورت حضوری یا اینترنتی نسبت به خرید این پرچمدار چری اقام نمایند.

 

در این تیپ، شاهد نصب موتور 1/5 لیتری توربوشارژ هستیم که این پیشرانه با اتصال به گیربکس 9 سرعته مجازی و پیوسته CVT، توانایی تولید 156 اسب بخار، قدرت و 230 نیوتن متر، گشتاور را دارد. علاوه بر این موارد، دیگر تفاوت تیپ اکسلنت در مقایسه با تیپ فول‌تر (پریمیوم) در سیستم تعلیق عقب خلاصه می‌شود. در نسخه پایه، سیستم تعلیق عقب از نوع تورشن بیم بوده که در مقایسه با سیستم تعلیق مولتی لینک تیپ فول‌تر، قدیمی، اقتصادی تر و… محسوب می‌شود.

در رابطه با امکانات رفاهی و ایمنی، همانطور که گفته شد، فعلا براساس اعلام مدیران خودرو هیچ تفاوتی میان دو تیپ وجود نداشته و تیپ اکسلنت که به نوعی نسخه پایه فونیکس FX محسوب می‌شود، از سامانه ADAS نیز بهره می‌برد.

اما تیپ فول‌تر فونیکس FX که برخی آن را IE و حتی پریمیوم نیز عنوان می‌کنند، مجهز به موتور 1/6 لیتری TGDI است. این موتور با اتصال به گیربکس 7 سرعته W-DCT، توانایی تولید 197 اسب بخار، قدرت و 290 نیوتن متر، گشتاور را دارد. لازم به ذکر بوده که در این تیپ، سیستم تعلیق عقب از نوع مولتی لینک است.

محمد سعید بهمنی

فارغ التحصیل روابط بین الملل؛ عاشق ماشین با افتخار در خدمتم: ایمیل: Email: Saeid.bahmani@gmail.com اینستاگرام https://instagram.com/saeid.bahmaniii

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا