مکمل بنزین
یادداشتبرگزیده‌ها

از ثبت نام تا خرید محصولات ام‌وی‌ام و فونیکس چقدر زمان می‌برد؟

وقتی به فکر خرید خودرو باشید یکی از شرکت‌هایی که همواره دست بازی در عرضه خودرو حتی در شرایط دشوار تحریمی دارد مدیران خودروست که به تازگی محصولات جذابی را با پسوند پرو روانه بازار کرده و بهترین‌هایش را با برند فونیکس در ایران معرفی نموده اس که انصافا به لحاظ فنی و ظاهری می‌تواند نمره قابل قبولی را از مشتریان دریافت نماید.

اما در این مطلب قرار نیست در مورد مشخصات این خودروها صحبت کنیم و در نظر داریم تا نکات مهمی را در مورد مراحل خرید اقساطی از این شرکت بگوییم تا مشتری با توجه به این شرایط، خرید خود را انجام دهد و به اصطلاح امروزی با رویت شرایط سوپرایز نشود.

شرکت مدیران خودرو در اکثر مواقع شرایط فروش یکسانی را برای برند ام وی ام و فونیکس در نظر میگیرد و دو نوع فروش نقدی و اقساطی را جلوی روی مشتری میگذارد. شرایطی که البته طی سال‌های فعالیت این خودروسازی خصوص در کشور همیشه مورد استقبال هموطنان بوده است. ما در ابتدا این دو نوع را بررسی میکنیم و می‌گوییم در روش خرید اقساطی با چه مشکلاتی رو به رو هستند.

روش خرید اقساطی مدیران خودرو

این روش که جذاب ترین نوع خرید برای مشتریان است بسیار مورد استقبال ایرانیان است. مدیران خودرو محصولاتش را در اقساط یک، دو، سه و حتی پنج ساله عرضه میکند که هر مشتری می‌تواند بر اساس بودجه مد نظر خود برای پیش پرداخت و توانش برای بازپرداخت اقساط یکی از آنها را انتخاب کند. در این حالت مشتری حدودا می‌بایست نیمی از مبلغ خودرو را نقدی و نیمی دیگر را به صورت قسطی پرداخت نماید. اما در مورد درصد سود تسهیلات عددی بین 15 تا 21 درصد می‌بایست سالانه پرداخت کرد که در عمل سود واقعی 2 تا 2.5 درصد بیش از آن چیزی است که شرکت اعلام نموده است.

البته لازم به ذکر است که این شرایط در وام‌های بانکی نیز صادق است؛ یعنی وامی که با اسم 18 درصد سود به شما پرداخت می‌شود در انتهای دوره چیزی نزدیک به 20 تا 21 درصد محاسبه شده است. نکته دیگر که هم در روش نقدی و هم در روش اقساطی وجود دارد سود انصراف و تاخیر است که سالیانه 12 درصد است که با واقعیت های از بین رفتن سرمایه در بازار بسیار متفاوت است؛ البته این مورد پیش از بستن قرارداد به مشتری اعلام می‌شود.

خرید اقساطی و هفت خوان رستم

بسیاری از نمایندگی‌های مدیران خودرو واقعیت‌های خرید اقساطی را همان ابتدا بازگو نمی‌کنند و ممکن است مشتری را وارد پروسه ای می‌کنند که او شاید فکرش را نمیکرد. البته ذکر این نکته ضروری است که چرا شرکت قبل از بررسی اولیه پرونده مشتری مبلغ پیش پرداخت خودرو را دریافت میکند؛ چرا که بسیاری از خریداران وارد پروسه خرید شده و همه پیش پرداخت را واریز کرده و سپس متوجه نداشتن شرایط دریافت خودرو می‌شوند و می‌بایست حدود یک ماه جهت دریافت وجه خود منتظر بمانند.

قبل از خرید قسطی این موارد را بدانید

مهمترین موضوع این است که باید مبلغ قسط بیش از 70 درصد حقوق ماهیانه‌تان نباشد. یعنی اگر مبلغ اقساط ماهیانه 20 میلیون تومان است، فیش حقوقی و پرینت حساب شما باید مبلغی بیش از 25 میلیون تومان را برای سه ماه آخر نشان دهد. همچنین نیاز است که یک ضامن نیز به مدیران خودرو معرفی کنید.

خوشبختانه در صورت پوشش دادن حقوق خریدار دیگر لازم نیست ضامن هم حقوق بالایی داشته باشد و صرف معرفی یک ضامن که در یک ارگان حتی غیر رسمی مشغول به کار است کفایت میکند. اما اگر حقوق خریدار قادر به پوشش دهی اقساط نباشد او باید ضامنی را معرفی کند که حقوق یا دریافتی ماهانه اش قادر به پوشش دهی اقساط خودرو مشابه با چیزی که در ابتدای پاراگراف گفتیم باشد. این مورد بزرگترین مشکل خریداران است و معمولا سایر موارد تنها به زمان نیاز دارد و قابل حل است.

اگر خریدار حقوق بگیر نباشد و کسب کاری داشته باشد می‌بایست مدارک کاملی را به مدیران خودرو ارائه دهد و گردش مالی مناسبی نیز داشته باشد. از مجوز کسب و کار گرفته تا پرونده مالیاتی مواردی است که مدیران خودرو بر اساس آن اعتبار مشتری را می‌سنجد. این مورد فراموش نشود صرف گردش مالی برای مدیران خودرو اهمیت ندارد و حتما مجوز از اتحادیه یا اجازه فعالیت کاری برای این شرکت مهم تر است.

 

نکته: البته مدیران خودرو فروش قسطی از محل تسهیلات بانکی را نیز دارد که مراحل آن مطابق عملکرد و مدارک مورد نیاز بانک است.

چک لیست موارد مورد نیاز جهت خرید قسطی از شرکت مدیران خودرو

  • مرحله قرارداد شده

پس از ثبت نام  و عقد قرارداد در روش اقساطی و نقدی  خریدار می‌تواند در آدرس https://toptec.mvmco.ir/CRM/CustomerCarStatus وضعیت پرونده خود را مشاهده کند. در اولین مرحله پس از قرارداد گزینه (قرارداد شده) سبز میشود و مشتری وارد پروسه انتظار برای تایید میشود. از این مرحله تا تکمیل وجه می‌تواند از یک هفته تا دو ماه زمان بر باشد؛ بدیهی است اگر مواردی که در بالا در مورد خرید اقساطی گفته شد را رعایت کنید این زمان به حداقل خواهد رسید.

  • تکمیل وجه در حالت خرید قسطی و نقدی

در روش قسطی زمانی که تکمیل وجه شده سبز شود به این معنی است که پرونده تایید شده و از این زمان وارد پروسه تخصیص خودرو خواهید شد. در روش نقدی نیز از زمان قرارداد شده تا تکمیل وجه شده نباید خیلی زمان بر باشد و معمولا تا یک هفته این دو مرحله باید پیش برود.

سپس وارد سکوت خواهید شد! اگر در نمایندگی به شما قول تحویل دو هفته، یک ماه و هر زمان دیگری را دادند آن را فراموش کنید چرا که از این مرحله به بعد هیچ چیز دست نمایندگی نیست و مدیران خودرو راسا خودروها را تخصیص میدهد. پیشنهاد میکنیم که از تماس با شرکت مدیران خودرو نیز طرف نظر کنید چون فعلا می‌بایست منتظر بمانید. پس حداقل روی دو ماه از زمان رسیدن به تکمیل وجه شده حساب باز کنید.

  • صدور فاکتور(صدور بیمه نامه، صدور پلاک، ارسال پلاک و مدارک)

تبریک میگوییم؛ اگر پس از انتظار فراوان به این مرحله صدور فاکتور رسیدید، باید این نوید را به شما دهیم که یک خودرو به شما تخصیص داده شده و خبر خوب دیگر این است که از مرحله صدور فاکتور تا مرحله ارسال پلاک و مدارک بیش از چهار روز زمان نخواهد برد و به سرعت این مراحل پیش می رود. از این مراحل دوست داشتی باید لذت برد چرا که میبایست باز هم تحمل خود را محک بزنید.

  • تحویل خودرو

مرحله تحویل خودرو از شهر بم تا شهر شما نیازمند زمان است؛ پس کمی دندان روی جگر بگذارید که این مرحله نیز دو هفته زمان بر است. پس باز هم تماس با نمایندگی فایده‌ای ندارد و اگر خودرو به آنها برسد اصلا دوست ندارند خودرو در نمایشگاه بماند و قبل از رسیدن خودرو با شما تماس خواهند گرفت.

البته در زمانی که این مطلب نگارش می‌شود شرکت مدیران خودرو تحویل خودرو در نمایندگی فعلا لغو و تحویل خودرو را در شهر بم انجام می‌دهد.

اگر شما نیز جزو کسانی هستید که خودرو را در بم تحویل گرفتید از تجربیات خوب و بد خود بگویید تا سایر مشتریان نیز از این تجربیات استفاده کنند.

یادداشت ارسالی: مسلم زمانی ارفعی

 

نوشته های مشابه

‫20 دیدگاه ها

  1. سلام اینها که اصلا نه ثبت نام می کنن و نه جواب می دن
    شماره واحد فروشکه بعد از 1 ساعت نوبت شما میرسه می بینین که اصلا جواب نمی دن و نمایندگی ها هم فقط حواله با قیمت بالا می فروشن

    1. منم۵بهمن ۱۴۰۱ به صورت قسطی خرید کردم هنوز ماشین تحویل نشده

    2. مسخره اینجاست که ارسال خودرو چرا دو هفته (حداقل ) طول بکشه واقعا عقلشون نمیکشه که کارهای اداری و ارسال رو موازی انجام بدن ؟؟! یا عمدا برای بازار گرمی ماشینو دیر تحویل میدن ؟ اینطور که معلومه وقتی ماشینو تحویل بدن حداقل یکماه از بیمه اش رد شده چطور ماشینی که تحویل نشده بیمش میکنن ؟انگار توی ایران همه چیز باید چپکی و به ضرر مصرف کننده انجام بشه . کجای دنیا ماشین اول پلاک و بیمه میشه و بعد از کارخونه ترخیص میشه ؟

  2. والا من ثبت نام کردم،از اسفند ماه ۱۴۰۱،تا الان همه چی طبق روال و عادی پیش رفته،امید داشتم زودتر از موئد تحویل بگیرم ولی خب نشده اما چیزی هم عقب نیوفتاده،
    حالا درسته یه چیزی ازم گرفتن تا ثبت نام کردن اما تا به امروز که کارت ماشینم از پست اومد همه چی طبق روال و وعده ای که داده بودن انجام شده،حالا ببینیم حمل ماشین از بم و تحویلش در مقصد چجور پیش میره.

  3. منم 2/31ثبت نام کردم .امروزم مدارکم و ارسال کردن . امیدوارم هر چه زودتر تحویل بدن

  4. مدیران خودرو یه شرکت دروغگو وبی مسولیتیست
    ۴۵روزه ثبت نام میکنن همون اول پول میگیرن بع شروع میکنن برسی پرونده به چیزی گیرمیدن وچهارماه برای همون گیره علافت میزارن.بعدم معلوم نیست کی تحویل بدن

  5. سلام من فونیکس فروش نقدی ثبت نام کردم و بیمه شخص ثالث هم انجام شده چقدر زمان می‌بره واسه تحویل گرفتن ماشین
    واقعا سه ماه زمان میبره یا نه؟

  6. تیرماه واریز وجه، ۷ شهریور تکمیل وجه، ۱۶ شهریور بیمه، ۲۰ مهر پلاک، ۲۵ ارسال پلاک و مدارک. و همچنان اندر خم یک کوچه ایم

  7. سلام نزدیک به دو ماه از زمان بیمه و پلاک ماشینم گذشته ولی هنوز تحویل نشده زنگ میزنم میگه مجوز خروج می‌خواد لطفا راهنمایید کنیدزودتر به نتیجه برسم سپاسگزارم

    1. سلام
      به من هم همین مورد رو گفتن
      البته من یکماهه پول رو واریز کردم

    2. برای منم یک ماه پیش پلاک و بیمه صادر شده ولی میگن هنوز پشت گمرکه !

  8. تحویل نمیدن همش دروغ‌کار اینا
    ۸/۱۸ تا الان سه ماه هست هنوز خبری نیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا