مکمل بنزین
رپورتاژ

راهنمای کامل نکات کارشناسی خودرو و بیمه بدنه که باید بدانیم!

کارشناسی خودرو یکی از مواردی است که باید قبل از خرید خودرو مورد بررسی قرار گیرد. بعد از کارشناسی خودرو اتفاقات مختلفی رخ می‌دهد که تعیین قیمت و بررسی ایرادات خودرو از مهم‌ترین آن‌ها خواهد بود. اگر شما هم برای خرید خودروی دست دوم اقدام کرده باشید، می‌دانید که ممکن است خودرو دارای ایراداتی باشد که منجر به کاهش امنیت ماشین شده و جان سرنشین‌ها را به خطر بیاندازد. از این رو توصیه می‌کنیم که قبل از هر اقدامی ‌برای عقد قرارداد، از کارشناس متخصص خودرو استفاده کنید تا از هزینه‌های ایجاد شده در آینده جلوگیری کنید. همچنین با خرید بیمه بدنه در کنار بیمه ثالث، می‌توانید خسارت‌هایی که در حادثه‌های رانندگی برای بدنه خودرو شما ایجاد می‌شود را تا سقف تعهدات جبران کنید. در بیمه بدنه دو نوع خطرات به عنوان پوشش اصلی و اضافی ارائه می‌شوند. مهم‌ترین و اولین هزینه‌ای که بعد از خرید ماشین انجام می‌دهید مربوط به تهیه بیمه بدنه و بیمه شخص ثالث است. با خرید این بیمه‌ها می‌توانید از ماشینتان در برابر حوادث رانندگی و انواع سرقت محافظت کنید. در این مقاله درباره نکات بیمه بدنه و بیمه شخص ثالث صحبت خواهیم کرد. بعد از مطالعه این متن برای انتخاب و خرید بیمه بدنه و بیمه شخص ثالث چالش کمتری خواهید داشت. برای خرید بهترین بیمه در سریع‌ترین زمان و باتوجه‌به نیازهای خود همراه ما باشید.

بررسی ۴۳۵ آیتم توسط کارشناس خودرو

زمانی که شما با کارشناس خودرو در محل تماس می‌گیرید. این کارشناس در کمتر از یک ساعت در موقعیت مورد نظر شما آماده می‌شود. این کارشناس بصورت تخصصی خودروی مد نظر شما را از همه جهات بررسی می‌کند. یکی از مهم ترین قسمت ها بدون شک، کارشناسی رنگ خودرو است. کارشناس با استفاده از چک لیست کارشناسی خودرو حدود ۴۳۵ آیتم مربوط به ماشین را در کوتاه ترین زمان چک می‌کند. تشخیص خودرو تصادفی و سالم در برخی اوقت در حدی سخت است که فقط یک متخصص فنی خودرو می‌تواند شما را از اشتباه نجات دهد.

کارشناسی رنگ خودرو چگونه انجام می‌شود؟

بهتر است قبل از اینکه حتی کارشناس خودرو برای بررسی‌های رنگ بدنه اقدام کند، خودتان قسمت‌هایی که شک دارید را مشخص کرده و هنگام بررسی خودرو با کارشناس هماهنگ باشید. همه افراد می‌توانند برای بازدید سطحی رنگ بدنه خودشان اقدام کنند، اما در برخی از مواقع مشکلاتی در بدنه و رنگ خودرو ایجاد شده که تنها از طریق کرشناسی خودرو مشخص خواهد شد. در حقیقت 5 روش مختلف وجود دارد که یک کارشناس سلامت بدنه خودرو را تایید کند. استفاده از این روش‌های عبارتند از:

  • حس لامسه
  • آهن ربا
  • دوربین عکاسی
  • دستگاه تشخیص رنگ
  • چشم غیر مسلح

کارشناسی شاسی و ستون‌های خودرو

کارشناسی خودرو بدنه و شاسی‌های خودرو جزو مهم‌ترین مواردی فنی هستند که باید بررسی شوند. به طور معمول نمی‌توان ایرادات شاسی و ستون‌های خودرو را با چشم بررسی کرد. به طور کلی همه کارشناس‌ها بر این باور هستند که اگر خودرویی از بخش شاسی آسیب دیده است را خریداری نکنید، زیرا امنیت خودرو را به خطر می‌اندازد. از این رو با توجه به حساسیتی که برای شناسایی و بررسی ایرادات فنی و تخصصی خودرو وجود دارد بهتر است که از یک کارشناس استفاده کرد تا موردی از چشم پنهان نماند.

به کدام بخش خودرو شاسی گفته می‌شود؟ شاسی ماشین اسکلت بندی خودرو است که در مواقع سخت و تصادف‌ها از آسیب رساندن به ماشین جلوگیری خواهد کرد.

ستون‌های ماشین یکی دیگر از بخش‌های مهم خودرو است که باید از طریق کارشناسی مورد بررسی قرار گیرند. ستون‌ها یکی از بخش‌های مهم خودرو هستند که سقف را نگه می‌دارند و با توجه به اینکه سرنشینان در راستای ستون قرار می‌گیرند مهم است که کارشناسی خودرو، با دقت در این بخش انجام شود.

بیمه بدنه خسارات وارد بر خودروی مقصر را پوشش می دهد

 

کارشناسی موتور خودرو

موتور خودرو هم یکی از بخش‌های مهمی است که باید به آن توجه داشت. در حقیقت بخش مهمی‌ از سلامت خودرو به موتور آن بستگی دارد و برای بازدید سلامت آن باید از کارشناسی خودرو استفاده کرد. حتی اگر یک موتور بی صدا و آرام دارید، باید از نظر فنی آن را بررسی کنید و مواردی مانند: روغن سوزی و دفرمه شدن رینگ را کارشناسی کرد. دقت کنید که اگر شما خودرویی دارید که آن را کارشناسی نکرده باشید در صورت ایرادات موتوری با هزینه‌های سنگینی روبه رو خواهید بود.

چرا بیمه بدنه را خریداری کنیم؟

 

بیمه بدنه یکی از بیمه‌های اختیاری است که توصیه می‌کنیم بعد از کارشناسی خودرو و انتقال سند آن را برای خودرو تهیه کنید. این بیمه نامه در کنار بیمه ثالث می‌تواند هزینه‌های مازاد مالی وارد شده به اشخاص ثالث را پرداخت کند و همچنین هزینه‌های مالی راننده مقصر را هم تا سقف تعهدات جبران خسارت کند. یکی از انواع بیمه‌هایی که برای دارندگان وسایل نقلیه توصیه می‌شود؛ بیمه بدنه اتومبیل است. بیمه بدنه خودرو، برای مدیریت هزینه‌های خسارات احتمالی وارد به بدنه و سایر قطعات ماشین امری لازم و ضروری است. بیمه‌گزار با پرداخت مبلغ مشخص حق ‌بیمه به شرکت بیمه‌گر و خرید بیمه بدنه، وسیله‌نقلیه خود را در برابر خطرات و حوادث احتمالی خودرو بیمه می‌کند. شرکت بیمه‌گر، طبق این بیمه ماشین، درصورت بروزحادثه، خسارت وارده را براساس شرایط بیمه‌نامه پرداخت نماید.

با توجه به گران بودن خودرو و قطعات یدکی و اجتناب ناپذیر بودن حوادث رانندگی، اهمیت بیمه‌نامه بدنه خودرو به شدت پررنگ می‌شود. به همین دلیل کارشناسان بیمه ، خرید بیمه بدنه بیمه دات کام ( https://bimeh.com/carbody) با ارزان ترین قیمت و بیشترین پوشش‌ها  را به همه دارندگان خودرو مخصوصا دارندگان خودروهای نامتعارف توصیه می‌کنند.

.

پوشش‌های اصلی و اضافی بیمه بدنه

همانطور که گفته شد، بیمه بدنه برای حمایت از بیمه‌گزار دو نوع پوشش در نظر می‌گیرد که پوشش‌های اصلی مشمول: حادثه، آتش سوزی و سرقت کلی خودرو است که با پرداخت حق بیمه پایه قابل خریداری است. اما برای خرید پوشش‌های بیشتر باید حق بیمه بیشتر هم پرداخت کرد تا مشمول پوشش‌های بیشتر شد. به طور کلی پوشش‌های بیمه بدنه عبارتند از:

  • واژگونی، آتش سوزی، سقوط یا انفجار خودرو تحت پوشش‌های اصلی بیمه نامه بدنه است و شرکت بیمه باید تا سقف تعهدات خوو جبران خسارت کند.
  • در صورتی که خسارت هنگام انتقال خودرو به تعمیرگاه یا پارکینگ ایجاد شود تحت پوشش‌های اصلی بیمه نامه جبران هزینه می‌شود.
  • اگر خودروی مورد نظر با جسمی‌ثابت یا متحرک برخورد کند و خسارت به خودرو وارد شود، بیمه‌گر موظف به جبران هزینه خواهد بود.
  • در صورت سرقت کلی خودرو یا سرقت تجهیزات جانبی، خسارت ایجاد شده تحت پوشش اصلی بیمه بدنه خودرو است.
  • هزینه خسارت نجات خودرو در حین انتقال تا 50 درصد جبران خواهد شود.
  • خسارت وارد شده به لاستیک‌ها و باتری تا میزان 50 درصد قیمت نو جبران می‌شود.
  • هزینه‌های متعارف برای نجات یا انتقال خودرو به تعمیرگاه تا میزان 20 درصد خواهد بود.
  • شکسته شدن شیشه‌های خودرو به هر دلیلی غیر از خطرات اصلی
  • خسارات ناشی از بروز حوادث طبیعی مانند: زلزله، سیل و آتش فشان
  • غرامت ناشی از عدم استفاده از خودرو در زمان تعمیرات پس از حادثه رخ داده
  • خسارات ناشی از حوادثی مانند: پاشیده شدن مواد شیمیایی (رنگ و اسید به بدنه خودرو)
  • خسارات ناشی از دزدیده شدن لوازم خودرو شامل: رادیو پخش، آینه‌ها، رینگ و لاستیک بدون سرقت کلی خودرو

 

سرقت خودرو در بیمه بدنه قابل پوشش است

بیمه‌گزار در بیمه بدنه چه وظایفی دارد؟

همه افراد می‌دانند که بیمه بدنه یک قرارداد دو طرفه بین بیمه‌گر و بیمه‌گزار است که با پرداخت حق بیمه از سوی بیمه‌گزار می‌توان تحت پوشش بیمه بدنه قرار گرفت. همانطور که بیمه‌گر در برابر جبران خسارت‌های ایجاد شده ناشی از حادثه وظایفی دارد، بیمه‌گزار هم باید به یکسری قوانین و اصول پاییند باشد که به شرح زیر است:

  • عدم تعمیر خودرو بدون هماهنگی با بیمه‌گر
  • اجتناب از وقوع حادثه یا توسعه خسارت
  • رعایت اصل حد اعلای حسن نیت
  • اعلام تشدید خطر
  • اعلام نمودن خسارت
  • پرداخت حق بیمه بدنه
  • خودداری از جابه‌جایی خودرو
  • عدم اظهارات غیر واقعی

مزیت‌‌های خرید آنلاین و استعلام بیمه بدنه

با توجه به پیشرفت تکنولوژی و شرایطی که ایجاد شده است، همه افراد ترجیح می‌دهند که کارهای خود را به صورت غیر حضوری و آنلاین انجام دهند. صنعت بیمه هم از این تکنولوژی عقب نمانده و برای استعلام، مقایسه و خرید انواع بیمه نامه به صورت آنلاین تمهیداتی را در نظر گرفته است. خرید بیمه بدنه بدون محدودیت زمانی و مکانی جزو مزیت‌هایی است که همه افراد آن را لمس کرده و شاهد آن بوده‌اند. بیمه دات کام یکی از کارگزاری‌های آنلاین خرید بیمه است که شرایط استعلام و مقایسه انواع بیمه مانند: بیمه بدنه را فراهم کرده تا به راحتی بتوان در صورت بروز حادثه خسارت‌های ایجاد شده را جبران کرد.

در حقیقت اگر در پایان روز کاری هم باشید می‌توانید از خدمات آنلاین بیمه استفاده کرده و کافی است تنها با داشتن اینترنت به سایت های خرید اینترنتی بیمه در داخل و خارج کشور نظیر www.reliancegeneral.co.in  یا  به کارگزاری خرید آنلاین بیمه دات کام (bimeh.com) مراجعه کنید و برای صدور بیمه نامه مد نظر خود اطلاعات مرتبط را در فیلد‌های مشخص شده پر کنید. همچنین اگر نیاز به نسخه فیزیکی بیمه نامه دارید، در زمان کوتاهی این نسخه درب منزل شما تحویل داده می‌شود.

به طور کلی خرید بیمه تنها با چند کلیک هم از دیگر مزیت‌های استفاده از سامانه‌های خرید بیمه است. بدین گونه که می‌توان قبل از هر اقدامی، ‌‌ابتدا استعلام بیمه بدنه یا هر بیمه نامه‌ای را مشاهده کرد و سپس با مقایسه و استعلام درست از شرکت‌های بیمه، بهترین بیمه نامه را با توجه به نیاز‌های خود خریداری کرد.

این مطلب یک رپورتاژ آگهی بوده و چرخان در تهیه آن نقشی نداشته است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا