مکمل بنزین
گوناگونخبر

آشنایی با پلاگین هیبریدی هاوال؛ چالشی برای بزرگان!

شاید گمان کنید که تنها خودروسازان بزرگی مانند مرسدس‌بنز و ولوو خود را برای عرضه خودروهای تماما الکتریکی آماده می‌کنند؛ اما این تفکر یک اشتباه محض است؛ زیرا که بازیگران کوچکی مانند کمپانی هاوال نیز در حال توسعه خودروهای الکتریکی هستند، تا از قافله بزرگان صنعت خودروسازی عقب نمانند.

haval-hb-02-concept-2

کانسپ مفهومی HB-02 کمپانی هاوال شاهدی بر این مدعاست! به گفته کمپانی سازنده، این خودرو 65 کیلومتر را بدون تولید ذره‌ای از آلایندگی‌ها طی خواهد کرد.

کانسپت HB-02 یک جانور کاملا خوش تیپ بوده که از پلاگین هیبریدی هوشمندانه هاوال بهره می‌برد. پیشرانه این خودرو یک موتور 1.5 لیتری بنزینی و توربوشارژ بوده و یک موتور الکتریکی هم که بر روی محور جلو سوار شده، آن را یاری می‌کند. روی هم رفته توان کلی و گشاور HB-02 حدود 450 نیوتن‌متر خواهد بود.

پلاگین مدرن هاوال نیز مانند سایر کمپانی‌ها چندین حالت مختلف برای رانندگی ارائه می‌کند. حالت پیش فرض در HB-02 ترکیبی بوده و از قدرت موتور بنزینی و الکتریکی به طور هم زمان استفاده می‌شود. در این حالت به نهایت قدرت HB-02 خواهید رسید و می‌توانید تنها در 9 ثانیه، از سکون کامل به سرعته 100 کیلومتر در ساعت برسید.

haval-hb-02-concept-1

چشمگیرترین حالت رانندگی با HB-02؛ رانندگی تمام الکتریکی است. در این حالت قدرت از باتری‌های لیتوم‌یون 13 کیلوواتی انتهای خودرو تامین شده و می‌توانید 65 کیلومتر را بدون تولید آلاینده طی کنید. در این حالت خودرو 127 اسب‌بخار قدرت داشته و گشتاوری حدود 205 پوند فوتی دارد.

باتری HB-02 را می‌توان در چهار ساعت و با استفاده از یک پریز دیواری شارژ کرد. با این همه تمام این ویژگی‌ها و گفته‌ها در حد ادعاست و باید منتظر عرضه HB-02 بود؛ البته باید توجه داشت که تولید چنین خودرویی مانند رها کردن یک گربه در بین چندین کبوتر است!

از رقبای کنونی HB-02 می‌توان به BMW X5 xDrive40e اشاره کرد که در حالت تمام الکتریکی، تنها 31 کیلومتر را طی می‌کند. XC90 T8 کمپانی ولوو نیز حرفی برای گفتن در برابر HB-02 ندارد، زیرا این خودرو تنها 40 کیلومتر را بدون دخالت موتور بنزینی می‌پیماید. هاوال ادعا می‌کند که HB-02 در 100 کیلومتر پیمایش، تنها 2.1 لیتر سوخت مصرف می‌کند. این خودرو که در نمایشگاه خودروی پکن رونمایی شده؛ احتمالا سال آینده تولید خواهد شد.

امین نقی زاده

از اواخر سال 94 به تیم نویسندگان چرخان پیوسته و از آن زمان تاکنون با نهایت علاقه و اشتیاق به همکاری خود با این تیم دوست داشتنی ادامه داده‌ام. همیشه در حال یادگیری هستم و هیچ گاه از مطالعه به دور نبوده و نخواهم بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا