مکمل بنزین
گوناگوناخبار خودرو

بی‌وای‌دی دنزا N7 معرفی شد، کراس‌اوور کوپه جذابی با 530 اسب بخار قدرت

دنزا N7 یک کراس‌اوور کوپه ساخت بی‌وای‌دی است که هم‌اکنون برای تولید انبوه آماده شده است. پیش از پرداختن به این خودرو اما بهتر است در ابتدا با برند نزا آشنا شویم. دنزا در ابتدا در سال 2012 به‌عنوان یک جوینت ونچر بین بی‌وای‌دی و دایملر تأسیس شد اما به دلیل فروش پایین، دایملر از این جوینت ونچر فاصله گرفت و سهم خود را به 10 درصد کاهش داد. هم‌اکنون بی‌وای‌دی 90 درصد از سهام این برند را در اختیار دارد و محصولات دنزا را به‌تنهایی توسعه می‌دهد. این بزند هم‌اکنون فقط یک محصول دارد که مینی‌ونی بنام D9 است اما به‌زودی D7 هم به آن اضافه می‌شد.

دنزا N7 کراس‌اوور کوپه‌ای است که بر اساس کانسپت Denza Inception ساخته شده است که اواسط سال 2022 معرفی شد. این خودرو در ظاهر تا حد زیادی به نسخه کانسپت خود وفادار مانده است و صرفاً تغییرات کمی مثل سپرها و چراغ‌های عقب متفاوت در آن دیده می‌شود. این خودرو با 4,860 میلی‌متر طول، 1,935 میلی‌متر عرض و 1,602 میلی‌متر ارتفاع و فاصله محوری 2,940 میلی‌متر، کراس‌اوور میان سایزی محسوب می‌شود و از لحاظ اندازه بین ب‌ام‌و X4 و X6 قرار می‌گیرد؛ بنابراین، N7 هرگز خودروی کوچکی نیست.

همچنین این کراس‌اوور چینی وزن سبکی هم ندارد و بسته به قوای محرکه، وزن آن بین 2280 تا 2440 کیلوگرم خواهد بود. نسخه پایه دنزا N7 روی رینگ‌های 19 اینچی قرار می‌گیرد اما تیپ‌های بالاتر به رینگ‌های 20 اینچی مجهز خواهند بود. هنوز فاصله دقیق این خودرو از زمین را نمی‌دانیم ولی زاویه حمله و فرار آن به ترتیب 16 و 19 درجه است. این خودرو همچنین می‌تواند به دو سنسور لیدار هم در سپر جلو مجهز شود.

  احتمال کاهش قیمت خودروهای خارجی با رفع ممنوعیت واردات در سال 99!

قوای محرکه دنزا N7

نسخه پایه دنزا N7 با یک موتور الکتریکی ارائه می‌شود که 313 اسب بخار قدرت دارد. این موتور با سدان الکتریکی بی‌وای‌دی Seal مشترک است. البته ازآنجایی‌که N7 روی پلت‌فرم الکتریکی BYD 3.0 ساخته شده که در مدل Seal هم به کار رفته است، این اشتراک در قوای محرکه تعجبی ندارد. نسخه بالایی N7 هم به دو موتور الکتریکی با مجموع قدرت 530 اسب بخار مجهز است که این هم با Seal یکسان است.

باطری‌های N7 توسط شرکت FinDreams Industry ساخته می‌شوند که یکی از شرکت‌های زیرمجموعه بی‌وای‌دی است. با توجه به اینکه موتورهای N7 با سدان Seal یکسان هستند، بنابراین احتمالاً از باطری‌های مشترکی هم استفاده خواهند کرد؛ بنابراین، احتمالاً برای این کراس‌اوور الکتریکی دو گزینه باطری 61.4 کیلووات ساعتی و 82.5 کیلووات ساعتی ارائه خواهد شد. ازآنجایی‌که دنزا N7 هم‌اکنون آماده تولید به نظر می‌رسد، احتمالاً به‌زودی رسماً رونمایی خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا