مکمل بنزین
رپورتاژ

معرفی بهترین برندهای لاستیک های ایرانی و ویژگی های آنها

معرفی بهترین برندهای لاستیک های ایرانی و ویژگی های آنها

خرید لاستیک یکی از کارهای تکراری مالکین خودرو در فاصله سالیان مختلف است. تایر خودرو یک قطعه مصرفی است و پس از چند سال نیاز به تعویض پیدا می‌کند. در نتیجه نیاز به خرید لاستیک، یک نیاز همیشگی برای مالکان خودروها است. یکی از بهترین راه‌های خرید لاستیک جدید، مراجعه به فروشگاه اینترنتی رابستون است. این فروشگاه به صورت تخصصی در حوزه لاستیک، رینگ، لنت ترمز و قطعات یدکی خودرو فعالیت می‌کند.

 

تایر یکی از لوازم مصرفی هر خودرو به حساب می‌آید. عمر بهترین تایرها از شش سال تجاوز نمی‌کند و بعید است یک تایر حتی در بهترین شرایط ممکن، از 10 سال بیشتر عمر کند. علاوه‌بر آن تایرها نخستین سطح برخورد خودرو با زمین هستند و در طول حیات خود ضربات بسیاری را تحمل می‌کنند؛ بنابراین طبیعی است که یک لاستیک پیش از فرا رسیدن پایان عمر خود، دچار ترکیدگی یا پارگی شود. در نتیجه دلایل برای خرید لاستیک بسیار هستند.

با توجه به افزایش قیمت تایر در بازار کشورمان، بسیاری از مالکان خودروهای ایرانی، چینی و حتی وارداتی به دنبال یافتن بهترین لاستیک ایرانی هستند. تولیدکنندگان تایر ایرانی نیز از این نیاز مطلع هستند، به همین دلیل سطح کیفیت و میزان تنوع محصولات خود را نسبت به گذشته افزایش داده‌اند. با این حال بهترین لاستیک ایرانی کدام است؟

تایرهای باکیفیت ایرانی را بشناسید

از بین برندهای مختلف لاستیک ایرانی، سه برند بارز، یزد تایر و کویر تایر موفق شده‌اند تا خود را به عنوان تایرهایی باکیفیت نزد مشتریان معرفی کنند. در نتیجه تمایل مشتریان حساس به کیفیت برای خرید لاستیک از بین محصولات این سه برند بیشتر از سایرین است.

یزد تایر

شرکت یزد تایر فعالیت خود را از سال 1374 در استان یزد آغاز کرد. این شرکت انواع مختلفی از تایر ویژه خودروهای سواری، وانت بارها، موتورسیکلت و دوچرخه را تولید می‌کند. یزد تایر طی سالیان اخیر توانسته‌ است تا به طور همزمان حجم و تنوع محصولات خود را افزایش دهد.

محصولات یزد تایر شامل لاستیک‌های مناسب رینگ 13 الی 17 اینچ می‌شوند. این بازه از محصولات برای تأمین نیاز اکثر خودروهای بازار ایران مناسب است و از این‌رو مالکان خودروهای ایرانی، چینی و حتی وارداتی می‌توانند از محصولات یزد تایر استفاده کنند.

این مزیت باعث شده است تا مالکان خودروهای گران‌تر، به خرید لاستیک یزد تایر علاقمند شوند. برای مثال یکی از پرفروش‌ترین محصولات یزد تایر، لاستیک سایز 215/55R16 مدل اورانوس است که مناسب استفاده در نیسان ماکسیما و سیتروئن C5 است. البته همچنان محصولات مرسوم یزد تایر پرفروش‌ترین بخش‌های بازار را تشکیل می‌دهند. به طور مثال تایر سایز 195/65R15 مدل اورانوس یزد تایر، از فروش مناسبی در بازار برخوردار است. این تایر برای خودروهای سمند، دنا و دنا پلاس، شاهین، سورن و سورن پلاس قابل استفاده است.

کویر تایر

کویر تایر رقیب نزدیک یزد تایر در بحث کیفی است و از نظر سابقه نیز می‌تواند به عنوان رقیب شرکت یزدی محسوب شود. حتی این دو شرکت در استان‌های مجاور قرار دارند و این مسئله می‌تواند رقابت آن‌ها را پیچیده‌تر کند.

کویر تایر فعالیت خود را در سال 1377 آغاز کرد و از آن تا زمان تاکنون به تولید انواع تایر مناسب خودروهای سواری مشغول است. کارخانه این برند در خراسان جنوبی قرار دارد و به همین دلیل است که با نام کویر تایر شناخته می‌شود. به دلیل شباهت سطح کیفی و حوزه فعالیت دو برند یزد تایر و کویر تایر، محصولات این دو برند با یکدیگر اشتباه گرفته می‌شوند.

محصولات کویر تایر علاوه‌بر دارا بودن سطح کیفیت قابل قبول، از تنوع بالاتری در مقایسه با محصولات یزد تایر برخوردار هستند. محصولات کویر تایر بازه رینگ 13 اینچ تا 20 اینچ را پوشش می‌دهند، به همین دلیل خرید لاستیک کویر تایر مطلوب بسیاری از مالکان خودروها در ایران است.

یکی از ستاره‌های فروش کویر تایر، لاستیک مدل KB77 به شمار می‌رود که در اندازه‌های مختلف به تولید رسیده است. این تایر یکی از معدود لاستیک‌های چهار فصل ایرانی موجود در بازار است که به طور همزمان در فصل گرما و سرما کاربرد دارند. به همین دلیل بسیاری از مشتریان، اعتقاد دارند کویر تایر بهترین لاستیک ایرانی را تولید می‌کند.

بارز

سومین برند باکیفیت لاستیک ایرانی در بازار کشورمان، بارز نام دارد. خط تولید اصلی بارز نیز در نیمه جنوبی ایران و در استان کرمان قرار دارد. این شرکت فعالیت خود را از سال 1372 آغاز کرد و تا به امروز به تولید تایر ادامه می‌دهد. وجه تمایز بارز در مقایسه با دو شرکت دیگر، تنوع بالای محصولات است. بارز علاوه‌بر تولید تایر مناسب خودروهای سواری، لاستیک مناسب خودروهای سنگین و نیمه سنگین را نیز تولید می‌کند. همچنین برخی تولیدات بارز برای پاسخگویی به نیازهای خاص همچون تایر مناسب خودروهای آفرودی طراحی و تولید شده‌اند.

بارز بالاترین سطح تیراژ تولید لاستیک را بین برندهای ایرانی دارد، از این رو دسترسی به محصولات بارز در مقایسه با لاستیک‌های دیگر برندهای ایرانی ساده‌تر است. بازه محصولات بارز برای خودروهای سواری نیز متنوع است و از رینگ 13 اینچ تا 18 اینچ را شامل می‌شود.

تفاوت اصلی لاستیک بارز در مقایسه با محصولات یزد تایر و کویر تایر، به نحوه ساخت لاستیک‌های این برند مربوط می‌شود. در واقع محصولات بارز تعریف متفاوتی از کیفیت ارائه می‌دهند. تایرهای بارز به‌واسطه رویه‌های ضخیم و قطور خود شناخته می‌شوند که مقاومت بالایی در برابر سایش و فرسایش دارد. به همین دلیل لاستیک بارز برای رانندگانی که به دنبال دوام و ماندگاری هستند، بهترین گزینه به شمار می‌آید. افزایش تنوع محصولات بارز سبب شده است تا لاستیک‌های این برند مورد توجه مالکان خودروهای چینی و وارداتی قرار بگیرند. برای مثال یکی از پرطرفدارترین تایرهای بارز، لاستیک سایز 225/65R17 است که برای استفاده در چری تیگو 5 یا تویوتا راو 4 مناسب است.

تایر ایرانی را از کجا بخریم؟

اکنون که با برندهای شناخته شده و مطرح لاستیک ایرانی آشنا شدید، نوبت به معرفی فروشگاه مناسب برای خرید لاستیک می‌رسد. با گسترش فضای مجازی و رسانه‌های آنلاین، تمایل خریداران به خرید تمامی محصولات از روش آنلاین افزایش یافته است. لاستیک نیز یکی از همین محصولات است که مشتریان می‌توانند آن را به روش آنلاین خریداری کنند. پیشنهاد ما برای خرید آنلاین لاستیک، استفاده از خدمات مجموعه رابستون است.

فروشگاه اینترنتی رابستون یک بازار بزرگ و آنلاین است که انواع تایر، رینگ، لنت ترمز و قطعات یدکی خودرو را در اختیار مشتریان قرار می‌دهد. مشتریان با ورود به سایت رابستون، تنوع بی‌حد و حصری از انواع تایرهای ایرانی و خارجی را خواهند دید. لاستیک‌ها در سایت رابستون بر اساس سایز مرتب شده‌اند. همچنین با کلیک بر هر لاستیک، می‌توانید لیست خودروهایی که قادر به استفاده از این لاستیک هستند را مشاهده کنید. در صورتی که مایل به تعویض رینگ اتومبیل خود هستید، سایت رابستون با آدرس https://www.rubeston.com/ محل مناسبی برای جستجو و خرید شما خواهد بود.

این مطلب یک رپورتاژ آگهی بوده و چرخان در تهیه آن نقشی نداشته است

نوشته های مشابه

‫12 دیدگاه ها

  1. آدرس دقیق خیابان ولیعصر برزکر مهرگان پلاک هشت طبقه اول دوحلقه لاستیک خودرو سواری سایز چهارده اگر زحمتی نیست

  2. سلام لطفا یه سری به این فروشگاه اینترنتی رابستون بزنید ببینید چه خبره قیمت لاستیک های داخلی رو در هرجفتیک میلیون گرانتر بازار آزاد زده . بعدش مسیولین محترم تعزیرات میرن بازارعقده هاشون رو سرخرده فروش ها خالی می کنند.

    1. با سلام من تا حالا لاستیک نگرفتم نه دولتی نه ثبت نامی اگه براتون مغدور است به جفت لاستیک به من بدید البته پولشو میدم
      سرایدار مدرسه هستم
      ممنونم از لطف شما

  3. لاستیک ایرانی فقط وفقط نهایت تاچهارماه نرمه وتمام.کوبیدن بدی دارن خداییش

    1. واقعا اشغال تمرین لاستیک فقط ایرانیه،،،یزد که اشغال تر از همه

  4. آخه یه سایت لاستیک دولتی نمیتونه به مردم لاستیک ارایه بده 10بار رفتم بنویسم گفت ظرفیت پره اینا فقط مردم به مسخره گرفتن لاستیک رابه ماره پلاک خودرو میدن تا یک سال تلاش کنی نمیتونی بنویسی

    1. شنبه ساعت 8 صبح سایت کویر موجودیش به روز میشه تلاش کن من خریدم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا