مکمل بنزین
گوناگونخبر

عرضه ۳۰ مدل خودرو الکتریکی تا سال ۲۰۲۵ توسط فولکس واگن!

فولکس‌واگن با بیان اهداف آینده خود، استراتژی شرکت را تا سال ۲۰۲۵ مشخص کرد. همانطور که بسیاری از علاقه‌مندان به خودرو می‌دانند این غول بزرگ آلمانی طیف وسیعی از شرکت‌های بزرگ دنیا را در اختیار دارد، شرکت‌هایی مانند آئودی، بنتلی، لامبورگینی، پورشه و اشکودا. حال این شرکت تصمیم دارد در آینده حدود ۳۰ مدل از محصولات خود را با نام تجاری مختلف تا سال ۲۰۲۵ عرضه کند. در حال حاضر خودروهای الکتریکی e-Up و e-Golf در بازارهای جهانی از سوی این شرکت عرضه شده است.

Volkswagen-e-Golf-3

مدل‌های مختلفی مانند e-Tron و A3 و شاسی‌بلند Q7 از سوی آئودی و مدل‌های هیبریدی پانامرا و کاین از شرکت پورشه راهی بازارهای جهانی شده‌اند. با وجود این همه فعالیت فولکس‌واگن برای مقابله با تولید گازهای گلخانه‌ای تصمیم دارد تعداد خودروهای الکتریکی خود را خیلی بیشتر افزایش دهد. احتمالا در آینده شاهد عرضه مدل‌های مختلف فولکس‌واگن باشیم که بر اساس پلتفرم مدولار، MEB طراحی شده، خودروهایی مانند 2016 Budd-e که قبلا معرفی شده بود.

2016_volkswagen_budd-e_concept_02

فولکس‌واگن معتقد است یک‌چهارم از خودروهای الکتریکی جهان را در ۱۰ سال آینده تامین خواهد کرد و قرار است تا سال ۲۰۲۵ تعداد این خودروها را در جهان به ۲ الی ۳ میلیون عدد برساند. در اوایل سال جاری Michael Bartsch مدیرعامل گروه خودروسازی فولکس‌واگن اعلام کرد در دهه پیش رو شاهد حضور تعداد زیادی از مدل‌های PHEV و EV در نمایشگاه‌های مختلف و محلی از این شرکت خواهیم بود. همچنین وی یکی از اهداف مهم شرکت خود را گسترش خودروهای الکتریکی با مدل‌های متفاوت در جهان اعلام کرد.

Audi-Q7-e-tron-charging

فولکس‌واگن با بیان اهداف آینده خود سعی دارد نظرات بیشتری را به‌خود جلب کند تا رسوایی گذشته این خودروسازی در تقلب نمایش آمار گازهای تولید شده توسط خودروهای این شرکت به فراموشی سپرده شود.

علی شیرعلی بیک

مهندس مکانیک گرایش طراحی جامدات از دانشگاه آزاد تهران‌جنوب. علاقه مند به طراحی صنعتی مخصوصا خودرو. مترجم و نویسنده درحوزه خودرو، تکنولوژي و صنایع مرتبط

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا