مکمل بنزین
گوناگونخبر

مدل جدید جگوار J-Pace با موتور دیزلی-الکتریکی دیده شد!

عکاسان تصاویری از مدل جدید جگوار J-Pace ثبت کردند که برای تست و بررسی درحال حمل بود. آنچه که از تصاویر به‌نظر می‌رسد بدنه این مدل براساس F-Pace شکل گرفته و احتمالا شاهد استفاده از موتور ۲.۰ لیتری دیزلی به صورت ترکیبی با موتور الکتریکی خواهیم بود. ابعاد خودروی ثبت شده کمی بزرگتر شده و فاصله بین محورها افزایش طول داشته است. بر اساس گزارش سایت Autocar خودروهای الکتریکی جگوار با مدل‌های بی‌ام‌و سری i شباهت‌هایی داشته‌اند، اما این تصاویر نشان می‌دهند که این خودرو با مدل قبل کاملا متفاوت خواهد بود. البته ممکن است یک مدل جمع‌و جور به عنوان فیس‌لیفت اف پیس عرضه شود که در آن نیز از پیشرانه الکتریکی بهره گرفته می‌شود.

jpacedieselelec12

جگوار اف پیس راهی را رفته است که از دیگر SUVهای بزرگ کمی متفاوت‌تر است. اف پیس از سیستم چهارچرخ محرک نیمه‌وقت استفاده می‌کند. یعنی در حالت عادی اف پیس یک خودرو دیفرانسیل عقب است و فقط در مواردی خودرو می‌خواهد استحکام و پایداری خود را در جاده‌ حفظ کند، چیزی نزدیک به 50 درصد نیرو را به چرخ‌های جلو منتقل می‌کند. قدرت این محصول به عنوان اولین خودرو شاسی‌بلند جگوار، به‌حدی خوب بوده که توانسته آمار فروش فوق‌العاده‌ای را برای جگوار به ارمغان بیاورد. می‌توان مشاهده کرد که جگوار جی-پیس از معماری آلومینیوم همان XE و F-پیس بهره می‌برد.

jpacedieselelec3

البته اگر چه جگوار از ارائه هرگونه اطلاعات درباره این خودرو خودداری کرده ولی کاملا عاقلانه خواهد بود که حدس بزنیم احتمالا در آینده شاهد حضور خودروهای ترکیبی قدرتمند از این خودروسازی هستیم.

 

 

علی شیرعلی بیک

مهندس مکانیک گرایش طراحی جامدات از دانشگاه آزاد تهران‌جنوب. علاقه مند به طراحی صنعتی مخصوصا خودرو. مترجم و نویسنده درحوزه خودرو، تکنولوژي و صنایع مرتبط

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا