مکمل بنزین
گوناگوناخبار خودرو

سوپراسپرت بی‌وای‌دی U9 با 1100 اسب بخار قدرت و شتاب 2 ثانیه معرفی شد

یانگ‌وانگ، برند سطح بالا و تازه تأسیس بی‌وای‌دی اعلام کرده است که سوپراسپرت خود بنام U9 را در نمایشگاه خودروی شانگهای که حدود 10 روز دیگر برگزار می‌شود رونمایی خواهد کرد. یانگ‌وانگ با اعلام این خبر تصاویر جدیدی از سوپراسپرت مذکور را هم منتشر کرده است.

یانگ‌وانگ یک برند لوکس جدید برای تولید و عرضه خودروهای الکتریکی زیر چتر بی‌وای‌دی است که اوایل سال جاری در حرکتی غافلگیرکننده در کنار شاسی‌بلند U8 از سوپراسپرت U9 هم رونمایی کرد. این سوپراسپرت چینی قبلاً نیز در حال آزمایش در جاده‌های چین دیده شده بود. تصاویر جدید اما تغییراتی را در نمای بیرونی خودرو نشان می‌دهند و علاوه بر تغییر رنگ خودرو، رکاب‌های جانبی فرم برجسته‌تری گرفته‌اند و یک اسپویلر بزرگ هم در عقب دیده می‌شود که در نسخه اولیه وجود نداشت.

نسخه قبلی U9

همچنین به نظر می‌رسد طراحی چراغ‌های جلو که انتقادات زیادی را از سوی کاربران چینی برانگیخته بود هم تعدیل شده‌اند. ویژگی قابل‌توجه در عقب خودرو هم یک چراغ سراسری LED ماتریکسی نقطه‌ای است اما دیفیوزر اغراق‌آمیز نیز بشدت تلاش می‌کند تا نگاه‌ها را به سمت خود جلب کند. این سوپراسپرت چینی طبق زبان طراحی برند یانگ‌وانگ شکل گرفته که «دروازهٔ زمان و فضا» نام دارد.

U9 روی پلت‌فرم جدید الکتریکی Yisifang بی‌وای‌دی ساخته شده و از چهار موتور الکتریکی استفاده می‌کند که هرکدام از آن‌ها به‌تنهایی 275 اسب بخار قدرت و 320 نیوتن متر گشتاور دارند و مجموعاً 1100 اسب بخار قدرت و 1280 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کنند. بی‌وای‌دی اعلام کرده است که U9 می‌تواند ظرف 2 ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت برسد که بسیار سریع است. این خودرو به جدیدترین نسخه از باطری‌های Blade بی‌وای‌دی مجهز می‌شود که ظرفیت آن‌ها حداقل 100 کیلووات ساعت خواهد بود و با هر بار شارژ کامل امکان پیمایش حدود 100 کیلومتر را فراهم می‌کند.

نسخه قبلی U9

سوپراسپرت الکتریکی یانگ‌وانگ U9 اواخر امسال در چین عرضه خواهد شد. قیمت این خودرو از حدود یک میلیون یوآن معادل 150 هزار دلار آغاز می‌شود. هرچند این رقم برای یک بی‌وای‌دی یا کلاً خودروی چینی بسیار زیاد است اما وقتی قدرت 1100 اسب بخاری را در نظر بگیریم قیمت مناسبی خواهد بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا