مکمل بنزین
خبر

آستون‌مارتین ونکوئیش زاگاتو را می‌سازد!

آستون ‌مارتین به طور رسمی تأیید کرد که کانسپت ونکوئیش زاگاتو را برای عرضه به بازار تولید خواهد کرد، اما تنها ۹۹ دستگاه از این مدل ساخته خواهد شد. براساس گفته‌های آستون‌مارتین این مدل شباهت زیادی به کانسپتی دارد که در فستیوال بهترین‌های ویلا دِسنته رونمایی شده بود. در تصاویر منتشر شده در ظاهر، این خودروها باهم تفاوتی ندارند.

Aston-Martin-Vanquish-Zagato-front-three-quarter-02

آستون‌مارتین ونکوئیش زاگاتو با بدنه تمام فیبرکربنی ساخته خواهد شد که از یک سیستم اگزوز با خروجی چهارتایی و یک سقف جدید تشکیل شده است. در فضای داخلی خودرو نیز طرح کلی فیبرکربن با الگوهای برنزی و چرم آنیلین به‌کار گرفته شده.طرح دوخت Z، داخل خودرو را اسپرت‌تر کرده است.

Aston-Martin-Vanquish-Zagato-front-end

اما مهم‌تر از هرچیزی، تجهیز آستون‌مارتین ونکوئیش زاگاتو به یک تنظیمات سیستم تعلیق منحصر به فرد و پیشرانه ۶ لیتری V-12 است که نسبت به مدل‌های دیگر، قدرت بیشتری دارد. این موتور توانایی تولید ۵۸۳ اسب‌بخار قدرت دارد و در زمان ۳/۵ ثانیه به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت می‌رسد، این مقدار کاهش یک‌دهم ثانیه‌ای نسبت به مدل استاندارد را نمایش می‌دهد.

Aston-Martin-Vanquish-Zagato-interior-seats

بعد از ثبت سفارش برای هر ۹۹ دستگاه، این خودروها در کارخانه آستون‌مارتین واقع در بریتانیا ساخته خواهند شد. این مدل نتیجه آخرین همکاری طولانی‌مدت زاگاتو و آستون‌مارتین خواهد بود. آستون‌مارتین پس از ساخت خودروی مسابقه‌ای DB4 GT زاگاتو در سال ۱۹۶۰،  مدل V8 ونتیج زاگاتو را در سال ۱۹۸۶ ساخت. همکاری این دو شرکت با تولید مدل ۲۰۰۲ از DB7 ونتیج زاگاتو  ادامه یافت و  V12 ونتیج زاگاتو با قدرت ۵۱۰ اسب‌بخار در سال ۲۰۱۱ نیز همکاری دیگر آنها بود. تمام ۱۰۰ نمونه از این  نسخه ۲۰۱۲ زاگاتو، با سرعت باورنکردنی به‌فروش رفت. اگر کمی خوش شانس باشید شاید بتوانید در سه‌ماهه اول سال ۲۰۱۷ سوار این خودرو شوید.

 

علی شیرعلی بیک

مهندس مکانیک گرایش طراحی جامدات از دانشگاه آزاد تهران‌جنوب. علاقه مند به طراحی صنعتی مخصوصا خودرو. مترجم و نویسنده درحوزه خودرو، تکنولوژي و صنایع مرتبط

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا