مکمل بنزین
اخبار روز خودروبرگزیده‌هاتازه‌هاخبر

تردد بدون پلاک و عجیب زامیاد زاگرس در تهران + تصاویر!

روزهای گذشته بود که تصاویری از یک دستگاه خودرو زامیاد زاگرس منتشر شد که حاکی از آغاز شماره‌گذاری این پیکاپ جدید است. اما به تازگی، تصاویر دیگری بدستمان رسیده که نشان می‌دهد که زاگرس سفید رنگ، با پوشش قسمت پلاک، در حال تردد در شهر تهران است!

همانطور که مستحضرید، پوشاندن قسمت پلاک خودرو و هم‌زمان تردد در آن وضعیت، امری غیرقانونی است.

چندی پیش بود که سرهنگ شریفی به عنوان رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ، درباره تخلفات مربوط به پلاک خودرو توضیحاتی را ارائه کرد. براساس گفته‌های او، تخلف پلاک خودرو دو موضوع است؛ اول آن که برخی رانندگان، اقدام به دستکاری ارقام پلاک خودرو می‌کنند. مثلا عدد 1 به 2 تبدیل می‌شود که این اقدام جرم است و بر اساس ماده 720 قانون مجازات اسلامی، به حبس از شش‌ماه تا یک‌سال محکوم می‌شود. اگر پلیس با چنین مواردی روبرو گردد، بدون اغماض با این فرد برخورد کرده و فرد مجرم به دادسرا معرفی خواهد شد.

وی افزود: موضوع دوم زمانی است که راننده با استفاده از  وسایل و یا گل‌آلود کردن و … اقدام به پوشاندن پلاک خودرو می‌نمایند. در طرحی که اجرا خواهد شد، ماموران پلیس در ورودی‌های طرح ترافیک مستقر  هستند؛ چرا که بیش‌ترین تخلف‌های پوشش و مخدوشی  پلاک در این محدوده‌ها انجام می‌شود. در این مواقع، از پلاک متخلفین عکس گرفته می‌شود. عکس گرفته شده به مرکز اجراییات تحویل داده خواهد شد. در این مرکز با فرد خاطی تماس گرفته می‌شود و وی را به کلاس آموزشی فراخوان می‌دهند. وی ادامه داد و گفت این آموزش‌ها به دلیل این است که خیلی از مردم به تخلفات پلاک ساده نگاه می‌کنند و در  این کلاس، راننده متخلف  آموزش‌های لازم را می‌بیند و توجیه و ارشاد می‌گردد. ولی  اگر  راننده به کلاس  مراجعه نکند و دوبار برای وی، پیامک ارسال گردد، توسط راهنمایی و رانندگی، عبارت «منع خدمات» روی  پلاک آن‌ها درج می‌گردد و اگر بخواهند خلافی  بگیرند و یا نقل و انتقال خودرو را انجام دهند، خدمات آنان بسته می‌شود. این کار تا زمانی  که به کلاس مراجعه نکنند پابرجاست.

حال به نظرتان، آیا با این کار کارمندان شرکت زامیاد که خودرو زاگرس را با پوشاندن قسمت پلاک، حمل کرده‌اند، برخوردی صورت خواهد گرفت؟!

مشخصات زامیاد زاگرس

زامیاد زاگرس در نسخه بنزینی مجهز به موتور 2.4 لیتری 4G69-S4N تنفس طبیعیست که قبلاً این پیشرانه در خودروهایی چون آمیکو آسنا دنده‌ای، بهمن کاپرا2، فوتون تانلند و… نصب شده است. این پیشرانه با اتصال به گیربکس 5 سرعته دستی، توانایی تولید حداکثر 131 اسب بخار، قدرت و 200 نیوتن متر، گشتاور را دارد.

طبق انتظار، این پیکاپ دو دیفرانسیل بوده و سه حالت برای انتقال نیرو به سمت چرخ‌ها در نظر گرفته شده که شامل وضعیت 2H (دیفرانسیل عقب سبک)، 4H (دو دیفرانسیل سبک) و 4L (دو دیفرانسیل سنگین) می‌شود.

اما به طور کلی از آپشن‌های این پیکاپ می‌توان به موارد ذیل اشاره کرد:

  • قفل دیفرانسیل الکتریکی محور عقب
  • سنسورهای هشدار دهنده میزان باد تایرها
  • تهویه مطبوع نیمه الکتریکی
  • روکش چرمی صندلی‌ها
  • دو کیسه هوای ایمنی
  • تریم چرمی صندلی‌ها و فرمان
  • حالت‌های دیفرانسیل 4L، 4H و 2H
  • سنسورهای هشدار دهنده موانع در قسمت عقب خودرو
  • مولتی مدیا لمسی 9 اینچی همراه با دوربین دید عقب
  • رینگ‌های آلومینیومی
  • شیشه بالابرهای برقی درب‌ها
  • باز و بسته شدن آینه‌های جانبی به صورت برقی همراه با گرمکن و چراغ‌های راهنما
  • تنظیم برقی زوایای آینه‌های جانبی
  • و…
کاتالوگ زامیاد زاگرس – ZAMYAD ZAGROS

سیدعلی سیدهاشمی

سیدعلی سیدهاشمی - SEYYED ALI SEYYED HASHEMI خبرنگار و فعال حوزه خودرو Automotive industry journalist Репортер автомобильной промышленности 汽车行业记者 پیج اینستاگرام: Seyyed.ali_seyyed.hashemi

نوشته های مشابه

‫4 دیدگاه ها

  1. حالا اگه ما مردم عادی اینطوری کرده بودیم با پهپاد ما رو هدف قرار میدادن

    1. قوه تخیل خوبی داری حاجی
      فک کن آسمون پر شده از پهپاد واسه اینکه یه نفر پلاک نزده بمبارونش کنن:)))))

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا