مکمل بنزین
اخبار روز خودروبرگزیده‌هاتازه‌هاخبر

محموله CKD قطعات سئات آتکا خودروسازان راین وارد ایران شد + قیمت

مدتی پیش بود که نسخه آزمایشی سئات آتکا در خیابان های تهران دیده شد. بنا به گفته‌های پیشین مدیران خودروسازان راین، از همان ابتدا معلوم بود که سئات آتکا برای این شرکت بوده و راینی‌ها برنامه مونتاژ آن را در پیش گفته اند.

واقعیت آن است که در این شرایط سنگین تحریمی، مونتاژ خودرویی اروپایی و آن هم از گروه فولکس واگن، بسیار عجیب است. ولی بالاخره خبریست که در پاییز پارسال اعلام شد.

سئات یک برند اسپانیایی است که زیرمجموعه گروه فولکس‌واگن بوده و محصولات آن در بازار اروپا محبوبیت بالایی دارند.

سئات آتکا خودرو جدید خودروسازان راین
سئات آتکا – SEAT ATECA

خبر واردات CKD قطعات آتکا

اما ساعاتی پیش بود که اطلاعاتی مبنی بر ورود محموله قطعات CKD خودرو سئات آتکا به ایران، بدست خبرنگار پایگاه خبری چرخان رسید. بر این اساس، می‌توان گفت که احتمالا اولین سری سئات آتکا مونتاژی خودروسازان راین (راین خودرو)، تابستان امسال وارد بازار خواهد شد.

اما در اخباری دیگر، قیمت یورویی سئات آتکا نیز توسط گمرک اعلام شد. بر این اساس، قیمت خام خودرو مذکور، 40 هزار یورو اعلام شده است. همچنین تعرفه واردات قطعات CKD آن نیز 75 درصد است.

خودرو قیمت خام تعرفه قیمت پایه (بدون احتساب هزینه های شماره گذاری، قطعات داخلی سازی شده و…)
سئات آتکا 40 هزار یورو %75 70 هزار یورو

 

مشخصات سئات آتکا

آتکا کراس‌اووری کامپکت یا جمع‌وجور است که نسخه تولیدی آن در اوایل سال 2016 معرفی شد. سئات آتکا روی پلت‌فرم MQB-A1 گروه فولکس‌واگن ساخته شده است که با مدل‌هایی مثل فولکس‌واگن T-Roc، اشکودا کاروک و جتا VS5 که بحث واردات آن به کشورمان مطرح شده مشترک است.

سئات آتکا قرار است تا با پیشرانه دو لیتری توربوشارژر TSI وارد بازار ایران شود. ان پیشرانه با اتصال به گیربکس 7 سرعته دو کلاچه (DSG)، توانایی تولید 187 اسب بخار، قدرت و 320 نیوتن متر، گشتاور را دارد.

با توجه به اعلام منابع گمرکی، شرکت خودروسازان راین تیپ Xperience آتکا را برای مونتاژ در ایران انتخاب کرده است. بنابراین، در این خودرو شاهد تجهیزات کاملی خواهیم بود که از جمله آن‌ها می‌توان به سقف پانوراما، نمایشگر لمسی، شارژ بی‌سیم، صندلی‌های برقی جلو با گرم‌کن و حافظه، گرم‌کن فرمان، سنسور نور و باران، درب برقی صندوق‌عقب، گرم‌کن شیشه جلو، سیستم تهویه مطبوع دو کاناله، تودوزی چرمی دینامیکا، نورپردازی داخلی و… اشاره کرد.

میزان ایمنی آتکا

در بخش ایمنی هم سئات آتکا کاملاً مجهز بوده و از سیستم‌هایی مثل کروز کنترل تطبیقی با قابلیت تشخیص فاصله از خودروی جلو، هشدار خروج از خط، دستیار تشخیص علائم جاده، رادار نقطه کور، دستیار تغییر خط، دستیار تشخیص خواب‌آلودگی راننده، سیستم کمکی پارک، هشدار برخورد از جلو با قابلیت ترمز گیری خودکار و تشخیص عابر پیاده، دستیار رانندگی در ترافیک، هشدار ترافیک عقب، دوربین 360 درجه، نوربالای هوشمند و… بهره می‌برد.

گالری تصاویر آتکا

سیدعلی سیدهاشمی

سیدعلی سیدهاشمی - SEYYED ALI SEYYED HASHEMI خبرنگار و فعال حوزه خودرو Automotive industry journalist Репортер автомобильной промышленности 汽车行业记者 پیج اینستاگرام: Seyyed.ali_seyyed.hashemi

نوشته های مشابه

‫4 دیدگاه ها

  1. 70 هزار دلار، به به، چه جالب…
    آقا ما یه دوری بزنیم خدمت میرسیم ایشالا.

  2. با یورو ۶۰ تومنی حالا، قیمتش ۴.۵ میلیارد درمیاد!این تو دنیای متمدن قیمت بنتلی است نه سئات که پایین ترین کلاس محصولات فولکس واگنه!!
    توضیح اینکه بنتلی هم مال فولکس واگنه

  3. سئات آتکا با مالیات در اروپا حداکثر 25000 یورو می باشد. تازه با هزینه مونتاژ. چنانچه فول آپشن هم باشد بیشتر از 30000 یورو نخواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا